Gyvenimas

2021.06.16 08:34

Celiulitas – sveikatai nepavojingas, bet kelia diskomfortą: kaip jo atsikratyti namų sąlygomis?

LRT.lt2021.06.16 08:34

„Apelsino žievele“ vadinamas celiulitas – ant odos, dažniausiai šlaunų srityje, atsirandančios duobutės – sveikatai nekenkia, tačiau neretai kelia estetinį diskomfortą. Kaip rašo „Healthline“, celiulitas susidaro tada, kai giliai odoje esantis riebalinis audinys ima stumti virš jo esantį jungiamąjį audinį. Yra keletas būdų, kaip namuose sumažinti celiulitą.

„Aštuonios moterys iš dešimties turi celiulitą“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ kalbėjo profesorius Alvydas Unikauskas. Medikas išskyrė dvi svarbias celiulito priežastis – silpną kolageno tinklą ir po šiuo tinklu esančių sluoksnių pabrinkimą (limofostazes).

Limfostazė (sutrikęs limfos tekėjimas) gali atsirasti, kai organizme trūksta kalio. „Iš tiesų, kalio per dieną reikia gauti apie 4700 mg, o realiai dėl savo raciono mes jo gauname gal net mažiau nei 1000 mg. Todėl, kaip ir visuomet, rekomenduoju padidinti suvartojamų daržovių kiekį, valgyti daug kalio turtingų produktų: bananų, lęšių, brokolių, saldžiųjų bulvių, lašišos, džiovintų abrikosų“, – patarė A. Unikauskas.

Kaip rašo „Healthline“, celiulitas gali išsivystyti ant šlaunų, nes šioje srityje natūraliai yra daugiau riebalinio audinio. Tačiau yra ir kitų celiulito atsiradimo rizikos veiksnių:

– amžius;
– estrogenas;
– paveldimumas;
– audinių uždegimas;
– padidėjęs riebalinio audinio sluoksnis priaugus svorio;
– kolageno stoka;
– prasta kraujotaka (dažna kojų problema);
– prasta limfos apytaka;
– plonėjantis epidermis (išorinis odos sluoksnis).

Kaip kovoti su celiulitu namuose

Kosmetika ir sportas – ne visada pačios veiksmingiausios priemonės nuo celiulito, kalbėjo A. Unikauskas. Laimei, yra keletas būdų, padėsiančių pagerinti celiulito pažeistos odos išvaizdą tiesiog namuose, rašo „Healthline“.

Masažas

Viena iš veiksmingiausių priemonių nuo celiulito yra masažas. Jį galima atlikti namuose arba pasitelkti į pagalbą profesionalų masažuotoją. Masažas gali sumažinti celiulitą gerindamas limfodrenažą. Jis taip pat gali padėti ištempti odos audinius, todėl celiulito duobutės taps mažiau pastebimos.

Teigiama, kad panašiu poveikiu pasižymi ir masažo kremai, tačiau akivaizdu, kad pagrindinis elementas šiuo atveju yra masažas. Vien tepant pažeistą vietą kremu celiulitas niekur nedings. Taip pat vertėtų nepamiršti, kad kalbant apie celiulitą, vienas masažo seansas tikrai nepadės. Norint pasiekti pageidaujamų rezultatų ir juos išlaikyti, procesą reikia nuolat kartoti.

Daugiau vandens

Dar vienas nedidelių sąnaudų reikalaujantis kovos su celiulitu būdas – didesnis išgeriamo vandens kiekis. Vanduo ne tik palaiko reikiamą skysčių kiekį organizme, bet ir gerina kraujotaką bei limfos apytaką.

Svorio metimas

Antsvorio turintiems ar nuo nutukimo kenčiantiems žmonėms celiulito pažeistos odos išvaizdą gali padėti pagerinti svorio metimas. Atsikračius riebalų pertekliaus, celiulitas natūraliai tampa mažiau pastebimas, rašo „Healthline“. Visgi celiulitas gali pasireikšti bet kokio kūno sudėjimo žmonėms, tai nėra vien nutukusių ar antsvorio turinčių moterų problema.

Jei vis dėlto nutarsite numesti svorio ar tonizuoti raumenis, greičiausiai pastebėsite, kad sveika mityba ir sportas gali padėti sumažinti at šlaunų esančias celiulito duobutes.

Pratimai, galintys padėti atsikratyti celiulito

Tam tikri pratimai kojoms ir sėdmenims gali suteikti šlaunų odai stangrumo, tuo pačiu ir padailinti celiulito pažeistų sričių išvaizdą. Nors mankštos pratimai nėra universalus būdas atsikratyti celiulito ant šlaunų, sustiprėjus raumenims ir sustangrėjus odai, jis gali tapti mažiau pastebimas.

Pritūpimai

Atsistokite taip, kad kojos būtų pečių plotyje. Įsitikinkite, kad kojų pirštai „žiūri“ į priekį. Leiskite sėdmenis žemyn, tarsi sėstumėtės ant kėdės, žiūrėkite, kad keliai neatsikištų labiau nei kojų pirštai. Įtempkite sėdmenis, grįždami į pradinę padėtį. Kartokite.

Pritūpimai su pašokimu

Atlikite įprastą pritūpimą. Grįždami į pradinę padėtį, tai darykite kiek greičiau ir šoktelėkite į viršų. Pasistenkite kaip įmanoma minkščiau nusileisti ant kojų. Kartokite.

Palypėjimai

Atsistokite priešais suolelį ar treniruotėms skirtą laiptelį. Viena koja paskui kitą užlipkite ant laiptelio. Tokiu pačiu būdu nulipkite. Kartokite.

Kojų mostai atgal

Atsistokite keturpėsti ant grindų. Mostelkite viena koja atgal, kad pajustumėte dirbančius sėdmenų ir šlaunų raumenis. Pastatykite koją į vietą ir kartokite tą patį su kita.

Šoniniai įtūpstai

Atsistokite tiesiai, kojos pečių plotyje. Ženkite platų žingsnį į šoną. Stumdami klubus atgal, sulenkite kelį. Stenkitės, kad įtūpsto metu abi pėdos būtų prispaustos prie grindų. Su ta pačia koja grįžkite į pradinę padėtį. Kartokite pratimą į kitą pusę.

Didinkite krūvį

Visi šie pratimai leidžia sėkmingai išnaudoti kūno svorį, tačiau jei jaučiate poreikį, galite panaudoti ir papildomus svarmenis, rašo „Healthline“. Kiekvieną pratimą kartokite 12–15 kartų. Kai sustiprėsite, galite padidinti svorį arba kartoti pratimus daugiau kartų.

Nepamirškite prieš mankštą apšildyti raumenis, kad išvengtumėte jų patempimo. Planuokite 2–3 pusvalandžio trukmės mankštas per savaitę.

Užuot sutelkę dėmesį į vienos rūšies pratimus, pasistenkite pasidaryti įvairiapusę treniruotę, apjungiančią aerobinius ir jėgos pratimus. Aerobiniai pratimai padeda deginti riebalus, o jėgos pratimai lavina raumenis ir palaiko bendrą odos elastingumą.

Riebalus deginti padedantys aerobiniai pratimai yra:

– važiavimas dviračiu;
– šokiai;
– žygiai gamtoje;
– bėgimas;
– plaukimas;
– vaikščiojimas.

Jeigu celiulitas kankina dėl baltymų praradimo, A. Unikauskas siūlo laikytis kelių mitybos taisyklių:

– valgykite produktus, kuriuose yra kalio bei magnio (pastarojo gausu migdoluose, špinatuose, pupelėse, ruduosiuose ryžiuose, žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose, žuvyje, avokaduose, pieno produktuose);

– įtraukite į savo racioną daugiau baltymų ir sveikų riebalų;

– laikykitės protarpinio badavimo – tai sumažins gliukozės kiekio svyravimus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.