captcha

Jūsų klausimas priimtas

Susirūpino aukšta „Maxima bazėje“ esančia temperatūra: ar tai nekenkia sveikatai?

Vilniaus „Maxima bazėje“ – labai aukšta oro temperatūra, karšta, tvanku, o esant tokioms sąlygoms ne tik sunku rinktis prekes, bet ir dirbti darbuotojams, pastebi LRT.lt skaitytojas. Pasikalbėjęs su pardavėja pirkėjas sužinojo, kad tokia situacija parduotuvėje tęsiasi jau daugiau kaip dešimtmetį. „Maximos“ atstovai sutinka, kad minėta parduotuvė yra viena seniausių, todėl gali būti, kad dabartinė oro vėdinimo sistema veikia netobulai, bet problema esą pradėta spręsti.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Laišku į LRT.lt kreipęsis skaitytojas svarsto, kokią įtaką tokios sąlygos daro ne tik maisto kokybei, bet ir darbuotojų sveikatai.

„Maximos“ atstovas ryšiams su visuomene Paulius Stonis LRT.lt tikino, kad paprastai tokių situacijų parduotuvėse nebūna ir yra užtikrinama tinkama oro cirkuliacija. Pasak P. Stonio, „Maxima bazėje“ oro kondicionavimo sistema šiuo metu rekonstruojama ir iki liepos pabaigos turėtų būti sutvarkyta.

„Maximos“ atstovas sutinka, kad minėta parduotuvė yra viena seniausių, todėl gali būti, kad dabartinė oro vėdinimo sistema veikia netobulai: „Pasirinkimo mes šiuo atveju nelabai turime, aišku, kad ta pakilusi temperatūra nėra malonus dalykas, bet dabar ten esantys kondicionavimo įrenginiai kažkiek veikia.“

P. Stonis apgailestauja, kad parduotuvės darbuotojams kyla nepatogumų, vis dėlto jis nuramina, kad į sistemos tvarkymą investuojama, todėl tikisi, kad po atnaujinimų problemų nekils.

„Na, darbuotojams tikrai yra šiek tiek kitokios darbo sąlygos, bet šiuo metu mes neturime kitų galimybių – tik prašyti visų būti kantrių ir palaukti, kol ta nauja sistema pradės veikti. Ši bėda yra sprendžiama“, – kalba P. Stonis.

„Maximos“ atstovas neigia, kad aukšta temperatūra kenkia produktams, jis užtikrina, kad veikia šaldymo įranga, o patikrinimų metu nebuvo užfiksuota jokių pažeidimų.

BNS nuotr.

Kovo mėnesį pažeidimų neužfiksavo

Vilniaus valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko pavaduotoja Daiva Ruželienė aiškina, kad tinkama oro temperatūra parduotuvės viduje priklauso nuo to, kokiais maisto produktais prekiaujama ir ką nurodo jų gamintojas. Vis dėlto, pasak D. Ruželienės, kai produktai laikomi salėje, aplinkos temperatūra neturėtų būti aukštesnė nei 23 laipsniai šilumos.

Maisto ir veterinarijos tarnybos atstovė LRT.lt sako, kad net ir greitai gendantys produktai gali patirti trumpalaikį temperatūros nuokrypį. Tokie temperatūros pokyčiai galimi, kol maistas vežamas iš sandėlio ar dedamas į vitriną. Tačiau, anot D. Ruželienės, kenksminga, kai produktai netinkamomis sąlygomis laikomi ilgiau.

D. Ruželienė kalba, kad temperatūra parduotuvėse tikrinama sulaukus skundų – jei gaunamas pranešimas, kad parduotuvėje gali būti netinkama aplinkos temperatūra, inspektoriai vyksta tikrinti situacijos.

Jei Maisto ir veterinarijos tarnyba sulaukia pranešimų, kad tam tikras produktas nekokybiškas ar nesaugus vartoti, patikrinimo metu taip pat visada matuojama temperatūra. Didesnis dėmesys kreipiamas į tas parduotuves, kurios priskiriamos padidintos rizikos grupei – jų aplinkos temperatūra matuojama kiekvieno planinio patikrinimo metu.

Anot D. Ruželienės, paskutinis skundas dėl situacijos Vilniaus „Maxima bazėje“ buvo gautas šių metų kovo mėnesį, patikrinimo metu aplinkos temperatūra buvo tinkama: „Tikrai neturime pranešimų, kad kokie nors produktai būtų laikomi netinkamomis sąlygomis.“

Valstybinės darbo inspekcijos Nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų skyriaus vyriausioji darbo inspektorė Rita Zubkevičiūtė teigia, kad inspekcija nėra gavusi skundų dėl per aukštos aplinkos temperatūros Vilniaus „Maxima bazėje“: „Visokių pažeidimų daugelyje įmonių yra užfiksuojama nuolat, tačiau „Maxima bazėje“ dėl temperatūros tikrai nebuvo.“

Anot R. Zubkevičiūtės, vasarą darbuotojams tinkama aplinkos temperatūra turėtų būti tarp 18 ir 27 laipsnių šilumos. Pasak jos, parduotuvės tikrinamos keliais atvejais, vienas jų – planinis tikrinimas, kai apsilankymas suplanuojamas, o parduotuvė apie tai informuojama iš anksto.

„Taip pat yra ir reaguojamieji reidai, į kuriuos vykstame, kai gauname tam tikrą nusiskundimą. Šiemet dideliuose prekybos centruose iš tikrųjų esame gavę skundų dėl karščio, bet tai nebuvo būtent šis prekybos centras“, – kalba R. Zubkevičiūtė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...