Lietuvoje

2021.06.18 20:40

Matematikos mokytojas tiems, kurie neišlaikys egzamino, siūlo parašyti rašinėlį „Ką aš galvojau prieš dvejus metus?“

Aida Murauskaitė, LRT.lt2021.06.18 20:40

Kauno technologijos universiteto gimnazijos matematikos mokytojas Leonas Narkevičius tikras, kad valstybinio matematikos egzamino užduotis šiemet buvo tokia, kad egzaminą turėtų išlaikyti ir tie, kurie anksčiau šiam dalykui neskyrė deramai dėmesio, bet pasimokė iš praėjusių metų abiturientų patirties ir susiėmė per pamokas. 

Pedagogas L. Narkevičius sakė į šiemetinio egzamino užduotis pažiūrėjęs dviem kampais – ar pakanka lengvų uždavinių tiems, kurių žinios balansuoja ties išlaikymo riba, ir ar užduotis atitiko stiprių mokinių žinias.

Kaip LRT.lt sakė L. Narkevičius, užduotyje buvo pakankamai lengvų uždavinių, kuriuos įveikus egzaminas būtų išlaikytas. Jis tikras, kad surinkti 9 taškus, kas reiškia išlaikymo ribą, tikrai įmanoma, bet nesunku ir 12 taškų sukaupti.

„Tai pasiekiama tiems, kurie bent trupučiuką pasilavino matematikoje, tiek taškų galima gauti net nesprendžiant trigonometrijos uždavinių, pakanka minimalių žinių“, – aiškino L. Narkevičius.

Tačiau, pabrėžė pedagogas, buvo ir tokių uždavinių paskutinėje dalyje, kur abiturientams greičiausiai teko pasukti galvą, bet jie, pasak L. Narkevičiaus, ir skirti tiems, kurie taikosi net ne į 60 balų, o į 90 ir daugiau.

Jis sakė, kad tiems, kurių tikslas pelnyti 60-70 balų, skirti uždaviniai neturėjo giliai paslėptos idėjos, tad neturėjo būti itin sunku juos įveikti.

L. Narkevičius pabrėžė, kad kai kurie uždaviniai – praktiški, iš gyvenimo, tarkime, apie paskolas.

„Jei turi ambicijų gauti 60-70 balų, turi bent jau paprastus dalykus mokėti“, – pabrėžė mokytojas.

„Paskutinis užduoties uždavinys būna rimtesnis, tarkime, kombinatorikos ir tikimybių, kas būna sunkiau abiturientams. Šįkart pabaigoje buvo progresijų uždavinys. Tas paskutinis uždavinys yra tam, mano galva, kad būtų aišku: išsprendei – gavai 100 balų, o kitas negavo šimto, nes neišsprendė“, – sakė L. Narkevičius.

Priešpaskutinis geometrijos uždavinys, pasak mokytojo, aukštesnių gebėjimų mokiniams galėjo būti lengvas.

„Lengvas, jei jie išdrįso taikyti sinusų teoremą ir žino, ką su tais reiškinukais veikti. Šis uždavinys skirtas tiems, kas nori 90 ir daugiau balų. Bet iki tol buvo pilna uždavinių, kuriuos išsprendus galima gauti per 80 balų“, – kalbėjo matematikas.

Pasak jo, sunkieji uždaviniai turėjo būti perprantami ir tiems, kurie mažiau kūrybingi, bet geba atgaminti, yra kruopštūs, žinoma, jei nesupanikavo išvydę sudėtingesnį dalyką.

„Nereikia norėti, kad tas, kuriam 60 balų bus šventė, imtųsi sunkiausio uždavinio“, – sakė L. Narkevičius.

Mokytojas neskubėjo prognozuoti, kokie būsią rezultatai.

„Jei po pernykščio egzamino rezultatų mokiniai suprato, kad reikia bent kiek pasimokyti dvyliktoje klasėje, bus vienas rezultatas, o jei nepasimokė ir ėjo lyg į loteriją, bus kitoks reikalas.

Norėčiau, kad tie, kas neišlaikys, parašytų rašinėlį „Ką aš mąsčiau po PUPP eidamas į vienuoliktą klasę ir galvodamas apie baigiamąjį matematikos egzaminą?“ Jei nemoka matematikos bent minimaliai, tai kam reikėjo eiti? Gal reikėjo eiti ir įgyti specialybę? Dabar nei specialybės, nei skaičiuoti moka“, – griežtų žodžių nepagailėjo L. Narkevičius.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.