Verslas

2021.08.28 17:21

Elektroninę prekybą pakeisiantis greitasis apsipirkimas: maistą į namus gausime vos per 15 minučių

LRT RADIJO laida „PIN kodas“, LRT.lt2021.08.28 17:21

Maisto prekių pristatymas į namus – tik prekybos inovacijų pradžia, sako ekspertai. Kainų palyginimo interneto svetainės „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas LRT RADIJUI teigia, kad jau ne už kalnų ateis laikas, kada produktų lauksime nebe vieną dieną, o tik keliolika minučių.

Šiuo metu vis dažniau pasigirsta pareiškimų, kad mažmeninės prekybos ateitis priklauso tiems, kurie yra įvaldę elektroninę prekybą ir ją išnaudoja, žinoma, strategiškai. Neretai tai jau vadinama virtualiu apsipirkimu, o tai šiek tiek skiriasi nuo elektroninės komercijos, mat virtualus apsipirkimas yra tada, kada virtualiai gauni visas apsipirkimo paslaugas, nuo konsultacijų iki susijungimo su gamintoju.


Kainų palyginimo interneto svetainės „Pricer.lt“ įkūrėjas A. Vizickas įsitikinęs, kad elektroninė prekyba jau ne ateities, o dabarties reiškinys. Maža to, galima net sakyti, kad šis reiškinys po truputį net juda į praeitį, intriguoja jis.

„Jau atsiranda nauja forma, kuri vadinasi q-commerce arba quick commerce – greitasis apsipirkimas, kuomet vartotojo lūkesčiai yra patenkinami čia ir dabar. Tą „čia ir dabar“ įgyvendinti yra siekiama per 15 minučių nuo to laiko, kai klientas užsako iki gavimo laiko, – apie naują apsipirkimo formą pasakoja A. Vizickas. – Gal ir dar greičiau viskas vyks. Niekas dar nežino.“

Pasak pašnekovo, vartotojas tarp elektroninės prekybos ir greitojo apsipirkimo didelių skirtumų nepastebės. Pagrindinis pastarojo privalumas ir skirtumas – laiko taupymas. Automatizuotas prekių surinkimas ir greitasis pristatymas čia vaidina reikšmingiausią vaidmenį.

„Q-commerce‘as“ turi jau visai kitą technologiją. Tai yra parduotuvė be langų, vadinamasis dark „store‘as“, kuriame prekės sudėtos atskiromis zonomis, kad jas rinkti būtų galima labai greitai.

„Pagrindinis pokytis čia vyksta taip vadinamajame „backend‘e“. Šiandien visi žinome, kad, pavyzdžiui, „Barbora“ renka savo užsakymus „Maxima“ parduotuvėse. O tai yra ilgas procesas. Tie surinkėjai kartu maišosi su parduotuvės lankytojų srautu. Tai „q-commerce‘as“ turi jau visai kitą technologiją. Tai yra parduotuvė be langų, vadinamasis dark „store‘as“, kuriame prekės sudėtos atskiromis zonomis, kad jas rinkti būtų galima labai greitai“, – toliau pasakoja A. Vizickas.

Pašnekovas dar labiau intriguoja teigdamas, kad tokiose parduotuvėse prekes renka jau ne žmonės, o speciali programinė įranga. „Ta įranga leidžia tiksliai ir greitai surinkti prekes. O štai priimamajame sėdi kurjeriai, kurie, kaip kokiame restorane, gauna skambutį, skelbiantį, kad tam tikras užsakymas jau yra paruoštas.

Tokiose parduotuvėse prekes renka jau ne žmonės, o speciali programinė įranga.

Greitojo apsipirkimo parduotuvių kurjeriai važinėja jau ne automobiliais, o naudojasi dviratėmis transporto priemonėmis: dviračiais, paspirtukais, mopedais, – pabrėžia kainų palyginimo interneto svetainės įkūrėjas. – Taigi, pokytis vyksta būtent per greitumą. Aš užsinorėjau (tam tikrų produktų – LRT.lt), praėjo 15 minučių ir prie durų jau stovi kurjeris.“

A. Vizickas pastebi, kad panašiais principais kurjerių darbu jau naudojasi prekių pristatymo bendrovės, tokios kaip „Wolt“, „Bolt“ ar „Uber eats“. Maža to, „Boltas“ jau yra pranešęs, kad ieško žmonių į „dark store‘us“.

Vienas iš tokių patobulinimų yra paštomatai, kurie realiai gali pakeisti pašto dėžutes – jos gali atsirasti kiekvieno iš mūsų laiptinėje.

„Tam, kad šis verslo modelis būtų naudingas, pelningas ir toliau vystomas, tai reikia masės ir reikia tos infrastruktūros, kuri tai užtikrins. Yra ir kitokių patobulinimų. Štai, kad ir taip vadinamajame „last mail‘e“ – vietoje, kur prekė keliauja iš sandėlio pas galutinį vartotoją. Tai vienas iš tokių patobulinimų yra paštomatai, kurie realiai gali pakeisti pašto dėžutes – jos gali atsirasti kiekvieno iš mūsų laiptinėje“, – inovatyviomis idėjomis dalinasi pašnekovas.

Paštomatinė dėžutė, pakeisianti įprastas pašto dėžutes, galėtų turėti ir šaldytuvo funkciją, kuri užtikrintų, kad tam tikras maistas išliktų šviežias ir nesugestų, toliau naujo verslo modelį vysto A. Vizickas.

„Last mail‘uose“ po truputį juda ir kita naujovė. Anot pašnekovo, yra planuojama, kad mūsų automobiliai taps paštomatais su ratais. „Dažniausiai automobilis yra kažkur su mumis, tad niekas patogesnės vietos įdėti jums krovinį nesuras. Čia svarbi užduotis yra sukurti galimybę produktams ten būti saugiems ir juos įdėti nevaržant užsakovo veiksmų.

Kažkurios šalies metro bilietą jau gali nusipirkti tiesiog nusišypsodamas į kamerą.

Tai užtikrinti gali ir telefonas, ir akies rainelė ar piršto antspaudai. Visa tai pradeda tarnauti kaip apsaugos priemonė. Maža to, tai jau tampa ir atsiskaitymo priemone!, – tvirtina A. Vizickas. – Kažkurios šalies metro bilietą jau gali nusipirkti tiesiog nusišypsodamas į kamerą. Taigi, visos šitos naujovės jau ateina.“

„Pricer.lt“ įkūrėjas įvardija ir vieną jau dabar labai populiarėjančią naujovę – išmaniąją spintą. „Man rodos „Amazon“ dabar tai labai aktyviai diegia. Tai yra prieškambaris, kurį gali atrakinti jums nepažįstamas asmuo – kurjeris. Jis gali atnešti ir padėti visus jūsų pirkinius ir saugiai išeiti. Klientas nepatirs jokio diskomforto laukdamas, nerimaudamas, kada gi tas krovinys atsiras“, – sako kainų palyginimo interneto svetainės „Pricer.lt“ įkūrėjas A. Vizickas.

Visas pokalbis apie šiuolaikinius apsipirkimo būdus su A. Vizicku – radijo įraše.

Parengė Vismantas Žuklevičius.


Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt