Eismas

2018.04.07 23:27

Žadiname motociklą po žiemos miego

Marius Eidukonis, žurnalo „Keturi ratai“ vyr. redaktorius2018.04.07 23:27

Atėjęs kalendorinis pavasaris – kiekvienam motociklininkui ženklas, kad jau reikia savo dviratį draugą ruošti naujam nuotykių sezonui.

Nubraukę kelias užsilikusias žiemojimo dulkes pirmiausia apžvelkite plika akimi matomus motociklo mazgus, patikrinkite padangų nusidėvėjimą ir slėgį jose. Jei būtina, pripūskite iki tinkamo lygio. Jeigu padanga naudojama ilgesnį laiką (4–6 metus), rekomenduojama padangą pakeisti prieš pradedant sezoną.

Patikrinkite, ar tinkamai dirba akceleratoriaus rankena, sankabos, pavarų ir stabdžių svirtys. Įdėkite ir prijunkite įkrautą akumuliatorių. Patikrinkite, kaip veikia trumposios ir ilgosios priekinio žibinto šviesos, galinis žibintas, stabdžių ir posūkių šviesos, garso signalas. Įjunkite degimą. Jei buvote atjungę akumuliatorių, variklio kompiuteris ir kiti elektroniniai komponentai pradeda veikti tuomet, kai įjungiamas degimas. Užveskite variklį, leiskite dirbti esant laisvoms apsukoms ir pirmiausia žvilgtelėkite, ar užgęsta tepalo spaudimo lemputė.

„Patarčiau atlikti ir trumpą trumpą važiavimą, atkreipiant dėmesį į amortizaciją. Važiuojant motociklais su integruota ABS sistema, lemputė turi užgesti po užvedimo. Po to dar kartą patikrinkite motociklą ir pažiūrėkite, ar visi skysčiai užpildyti iki reikiamo lygio (variklio alyva, pavarų dėžės alyva, aušinimo ir stabdžių skysčiai) ir vizualiai patikrinkite, ar nėra pratekėjimų – žvilgtelėkite į alyvos nuleidimo kamštį, stabdžių skysčio rezervuarą, radiatorių, priekinių ir galinio amortizatoriaus riebokšlius“, – pasakojo Kmoto vadovas Kevinas Grakolskis.

Motociklų priežiūros specialistas atkreipia dėmesį, kad, pavyzdžiui, motociklo alyvą reikėtų tikrinti bent kas 1 000 kilometrų. Tikrinant variklis turėtu būti pasiekęs darbinę temperatūrą, o motociklas pastatytas ant lygaus paviršiaus. „Alyvos kiekis turi būti tarp minimumo ir maksimumo ženklinimų. Jei alyvos kiekis siekia minimumo ženklinimą arba yra žemiau jo, papildykite reikiamu kiekiu rekomenduojamo tipo motociklų variklių alyvos“, – sako pašnekovas. Alyvos kiekis neturėtų būti aukščiau, nei maksimumo ženklinimas, nes per didelis jos kiekis gali sugadinti variklį ir sutrumpinti katalizatoriaus tarnavimo laiką.

Priklausomai nuo individualaus vairavimo stiliaus, oro sąlygų ir apkrovų, grandinė turėtų būti tikrinama dėl nusidėvėjimo, įtempimo ir reikiamo sutepimo kas 500–1 000 km. Grandinė taip pat turėtų būti sutepta kiekvienos kelionės per lietų metu arba po jos.

Prieš sutepant grandinę, purvo sankaupos turėtų būti nuvalytos naudojant grandinių valiklį, kadangi važinėjant alyva, dulkės ir kitos nuosėdos suformuoja klampią masę. Ji gali padidinti trintį ir šlifavimą, trumpinti grandinės ir žvaigždučių tarnavimo laiką. Be to, grandinės tepalas daug tolygiau pasiskirsto ant švarios ir sausos grandinės. Geriausia tepti grandinę pastačius motociklą ant stovo, sukant galinį ratą.

Kiekvienoje degalų sistemoje dėl oro, esančio bake, temperatūrų skirtumų susidaro vandens kondensatas. Ypač vieno ar dviejų cilindrų varikliams tai sukelia sunkumus užvedant motociklą, juntamas nepakankamai geras akceleratoriaus darbas ir sumažėjusi galia. Dėl šios priežasties specialistai pataria prieš pilant degalus naudoti specialius degalų sistemos valiklius. Jie išvalo visą degalų sistemą nuo degalų bako iki pat degimo kameros, sutepa ir saugo nuo korozijos, taip pat pašalina kondensatą.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.