Verslas

2021.04.02 16:21

Majauskas apie „Linavos“ nuogąstavimus: jie verkia krokodilo ašaromis, bet krokodilai ašarų neturi

Paulius Šironas, LRT RADIJO laida „Lietuvos diena“, LRT.lt2021.04.02 16:21

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas LRT RADIJUI sako skeptiškai vertinantis „Linavos“ surengtą spaudos konferenciją, kurioje prašoma nedidinti tarifų. Pasak jo, vežėjai buvo įpratę daryti politinę įtaką ir susitvarkyti sau įstatymus taip, kaip jiems patogu.

„Tie laikai baigėsi!“ – tikina jis ir priduria, kad reikia mokytis gyventi ir mokėti mokesčius taip, kaip tai daro pažangios Vakarų Europos valstybės.

Reaguodamas į M. Majausko komentarus, „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas pabrėžia, kad vežėjai į šalies biudžetą suneša apie 700 mln. eurų, todėl tokia politiko pozicija jam kelia nuostabą.

Majauskas: per pandemiją šis sektorius nenukentėjo

M. Majausko teigimu, už „Linavos“ generalinio sekretoriaus Z. Buivydo vadovaujamos asociacijos „stovi įtakingiausi ir turtingiausi Lietuvos žmonės“.


„Tai yra verslo struktūros, kurios yra galingos ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos lygiu, – teigia M. Majauskas. – Ir jie dabar verkia, nes nori, kad mokesčių mokėtojų pinigais, tais pinigais, kuriuos sumoka gydytojai, mokytojai, policininkai, būtų remontuojami magistraliniai keliai, valstybiniai keliai, kuriais naudojasi didžiausios ir galingiausios verslo struktūros, uždirbančios tikrai didžiulius, milžiniškus pelnus. Įsivaizduokite, jų apyvartos yra milijardinės!“

Vežėjams reikės susimokėti, jei jie nori naudotis keliais. O valstybė, iš tų gautų pinigų, dar geresnius kelius nuties. Tokia bus tvarka.

M. Majauskas.

M. Majauskas taip pat pabrėžia, kad šis vežėjų sektorius per pandemiją ne tik nenukentėjo, bet neretai dar ir išaugino savo apyvartas.

„Ir jie dabar verkia krokodilo ašaromis, kad jiems čia bus labai sunku. Puikiai žinome, kad krokodilai ašarų neturi“, – „Linavos“ prašymą kritikuoja Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas.

Pašnekovas tikina pasidomėjęs, kaip gi šiuo metu gyvena vežėjai. Pasak jo, susidaro įspūdis, kad Vyriausybė mokesčius šiam sektoriui kelia per mažai.

„Galbūt juos, iš tikrųjų, reikėtų padvigubinti, – svarsto M. Majauskas. – Surinkę papildomų pinigų mes galėtume užtikrinti dar geresnę magistralinių kelių būklę. O tai ir patiems vežėjams būtų gerai.“

Į biudžetą mes sunešame 700 milijonų! Norime ir dar daugiau sunešti. Tačiau jei jūs turite tikslą išgyvendinti šitą verslo rūšį iš Lietuvos, tai gal tada taip ir pasakykite?

Z. Buivydas.

Į M. Majausko išsakytas pastabas Z. Buivydas atkerta: „Pone Majauskai, mes neverkiame“. „Kur jūs girdėjote, kad mes kūkčiotume?, – stebisi „Linavos“ generalinis sekretorius. – Jūs, kaip komiteto pirmininkas, kalbate lyg kokiame mitinge. Pakelkime dar mokesčius?

Noriu priminti, kad į biudžetą mes sunešame 700 milijonų! Norime ir dar daugiau sunešti. Tačiau jei jūs turite tikslą išgyvendinti šitą verslo rūšį iš Lietuvos, tai gal tada taip ir pasakykite? O dabar, net negaliu patikėti, kad taip kalba komiteto pirmininkas!“

Stambaus verslo atstovai buvo įpratę daryti politinę įtaką ir susitvarkyti sau įstatymus taip, kaip jiems yra patogu. Tai tie laikai baigėsi!

M. Majauskas žeria atgal: „Stambaus verslo atstovai buvo įpratę daryti politinę įtaką ir susitvarkyti sau įstatymus taip, kaip jiems yra patogu“. „Tai tie laikai baigėsi!, – įsitikinęs toliau žodžius beria M. Majauskas. – Vežėjų asociacija gali nustoti daryti tą spaudimą politikams ir Seimo nariams, bandydami pakeisti įstatymus jiems palankia kryptimi.“

Mes turėsime gyventi taip, kaip gyvena pažangios Europos šalys, toliau mintį tęsia M. Majauskas. „Ten žmonės susimoka mokesčius teisingai, įskaitant ir vežėjus, kurie teršia, ir vežėjus, kurie naudojasi keliais. Taigi ir čia būtų susimoka tiek, kiek yra naudojamasi keliais, ir tiek, kiek yra teršiama. Mes čia paprasčiausiai įgyvendintume Europos Sąjungos (ES) direktyvas. Ir mes jas įgyvendinsime. Vežėjams reikės susimokėti, jei jie nori naudotis keliais. O valstybė, iš tų gautų pinigų, dar geresnius kelius nuties. Tokia bus tvarka“, – tikina Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas.

Prašau asociacijos nedaryti įtakos ir spaudimo politikams, o vadovautis tesės aktais ir žiūrėti taip, kaip gyvena Vakarų šalys. Tokie tarifai yra įvesti daugumoje ES šalių. Tie tarifai bus įvesti ir Lietuvoje.

M. Majauskas.

Pasak M. Majausko, jei ir toliau vežėjų bus keliami tokie klausimai ir daromos tokios konferencijos, tai neišvengiamai inspiruos domėtis, kaip jie gyvena ir kokiomis privilegijomis jie naudojasi. „Ir tada, pasidomėjus, tikrai gali kilti klausimas, ar iš tiesų nereikia dar padvigubinti tuos siūlomus tarifus tam, kad iš tikrųjų galėtume užtikrinti dar geresnę kelių kokybę?“, – klausia politikas.

Anot jo, tie laikai, kai „vežėjai padaro konferenciją, politikai išsigąsta ir tada vežėjai ateina su kompromisiniu įstatymo pasiūlymu, baigėsi“. Įstatymas nebus pakeistas, tvirtai įsitikinęs Seimo narys. „O jei ir bus pakeistas, tai tik į tą pusę, kad tarifai dar labiau didės, – vežėjus įspėja M. Majauskas. – [...] Aš prašau asociacijos nedaryti įtakos ir spaudimo politikams, o vadovautis tesės aktais ir žiūrėti taip, kaip gyvena Vakarų šalys. Tokie tarifai yra įvesti daugumoje ES šalių. Tie tarifai bus įvesti ir Lietuvoje.“

Žmonės yra užstatę savo namus, savo visą gyvenimą yra pradirbę. O jūs dabar drįstate taip sakyti, kad tai yra kažkokie turčiai, išnaudotojai ir panašiai?!

Z. Buivydas.

Z. Buivydas neslepia nuostabos dėl M. Majausko pozicijos, kad vežėjai yra turtingiausi žmonės ir jiems reikia kelti mokesčius. Pasak jo, net 70 proc. šios srities atstovų yra smulkūs, šeimos arba vidutiniai verslai.

„Žmonės yra užstatę savo namus, savo visą gyvenimą yra pradirbę. O jūs dabar drįstate taip sakyti, kad tai yra kažkokie turčiai, išnaudotojai ir panašiai?!“, – nuostabos neslepia „Linavos“ generalinis sekretorius Z. Buivydas.

Viso pokalbio su M. Majausku ir Z. Buivydu klausykitės radijo įraše.

Parengė Vismantas Žuklevičius.


Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt