Verslas

2020.12.28 05:30

2021 m. keičiasi kai kurių bankų įkainiai – augs kortelių naudojimo, grynųjų pinigų operacijų ir kiti mokesčiai

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2020.12.28 05:30

Nuo naujų metų keičiasi dalies komercinių bankų paslaugų įkainiai. Kai kurie jų kels debeto kortelių naudojimo ar operacijų grynaisiais mokesčius, kiti įveda naują administravimo mokestį.

„Swedbank“ sprendimas – didesni įkainiai operacijoms grynaisiais

Nuo 2021-ųjų vasario 1 dienos įkainius už paslaugas keis „Swedbank“. Pasak banko atstovo Sauliaus Abraškevičiaus, įkainių kainodara peržiūrima dėl besikeičiančios klientų elgsenos. Kadangi gyventojai vis dažniau renkasi elektroninius kanalus ir atsisako grynųjų pinigų, naujais įkainiais skatinama dažniau rinktis internetines paslaugas, sakė jis.

„Operacijų grynaisiais pinigais poreikis mažėja ir ši tendencija pastebima jau ne vienus metus. Grynųjų pinigų operacijos banko padaliniuose tampa vis labiau nišinės. Grynųjų pinigų apdorojimas kainuoja nemažai banko išteklių, dėl šios priežasties ši paslauga brangsta“, – teigė „Swedbank“ atstovas.

Dėl šios priežasties kitais metais bus keliami grynųjų pinigų operacijų banko padaliniuose įkainiai – jų įmokėjimas į asmeninę sąskaitą kainuos nebe 0,1 proc. sumos, arba mažiausiai 3 eurus, bet 0,2 proc. ir sieks mažiausiai 5 eurus.

Šiek tiek kils ir grynųjų pinigų išėmimo „Swedbank“ padaliniuose įkainiai – kainuos nebe 1 proc. sumos ir mažiausiai 3 eurus, o 2 proc. ir atsieis mažiausiai 5 eurus. Įmokos į kito žmogaus banko sąskaitą kainuos 0,4 proc. sumos, arba mažiausiai 5 eurus. Anksčiau ši suma siekė 0,3 proc. ir 3 eurus.

Ūgtels ir kitų partnerių išduodamų grynųjų kaina: jie kainuos 0,5 proc., arba mažiausiai 0,5 euro. Anksčiau ši suma siekė 0,4 proc. ir atitinkamai 0,43 euro.

Koreguojamos ir dalies banko kortelių kainos: „Debit Mastercard“ kortelės išdavimas „Swedbank“ banko padalinyje kainuos 5 eurus, anksčiau – 2 eurus. Siunčiant paštu kaina nesikeičia. Nuo 3 iki 5 eurų auga kortelių, kurios išduodamos laikinai, administravimo mokestis.

Turintiesiems paslaugų planą pinigų išgryninimas banke „Swedbank“ ir toliau bus nemokamas, tačiau norint išsigryninti didesnę sumą, nei numatyta pagal planą, bus taikomas nebe 0,4 proc., o 0,5 proc. mokestis.

Nuo kitų metų „Swedbank“ klientams atsiras ir 0,5 proc., arba mažiausiai 0,5 euro, mokestis už grynųjų pinigų išėmimą „Swedbank“ bankomatuose Baltijos šalyse ir Švedijoje, nors anksčiau ši paslauga buvo nemokama. Kitų bankų padaliniuose šios paslaugos įkainiai nesikeis ir sieks 2 proc., o minimali suma šiek tiek kils – nuo 2,9 iki 3 eurų. Pabrėžiama, kad minėti pokyčiai įsigalios tiems, kurie neturi paslaugų plano.

Keisis ir tos pačios valiutos keitimo į kitus nominalus įkainiai: anksčiau minimali šios paslaugos kaina siekė 3 eurus, o dabar – mažiausiai 4,5 proc. sumos, arba mažiausiai 5 eurus.

Keisis ir grynųjų pinigų įmokėjimo „Swedbank“ bankomatuose debeto kortelėmis tvarka – maksimali suma, kurią galima įmokėti, mažės nuo 10 iki 7,5 tūkst. eurų per mėnesį. Jeigu gyventojas norės įmokėti didesnę pinigų sumą, turės registruotis ir atvykti į artimiausią „Swedbank“ padalinį.

Anot S. Abraškevičiaus, pinigų įmokėjimo riba debeto kortelėmis sumažėjo dėl siekio įgyvendinti pinigų plovimo prevencijos reikalavimus.

„Vadovaudamasis teisės aktais, bankas privalo žinoti į sąskaitas įnešamų grynųjų pinigų kilmę“, – anksčiau komentavo S. Abraškevičius.

Išgrynintų iš kredito kortelės bankomatuose pinigų suma nesikeis, paslauga kainuos 2,5 proc., bet minimalus įkainis kils nuo 2,03 iki 3 eurų.

Nauda perkantiesiems internetu

Vis dėlto klientams bus suteikiama ir daugiau naudos. Auksinių kredito kortelių ir jaunimo debeto kortelių „WEB“ savininkams, kurie perka internetu ar atsiskaito ne Lietuvoje kita valiuta, anot S. Abraškevičiaus, nebus taikomas valiutos konversijos mokestis.

„Tai labai aktualu tiems, kurie perka internetu. Minėtų kredito kortelių savininkams taip pat atsiranda galimybė išsigryninti pinigų iš bet kurio banko bankomato Lietuvoje ar užsienyje. Auksinių kortelių savininkai tai galės daryti iki 500 Eur/mėn., o minėtų jaunimo kortelių savininkai – nemokamai iki 290 Eur/mėn.“, – komentuoja S. Abraškevičius.

Taip pat, anot S. Abraškevičiaus, sumažinta paslaugų plano „Patogu“, leidžiančio atlikti neribotą skaičių interneto pervedimų eurais ir turėti neribotą nemokamų sąskaitų skaičių, kaina – jis atpigs nuo 1,7 iki 1,3 Eur/mėn.

Krinta ir kai kurie įkainiai verslui, pavyzdžiui, ne Lietuvoje registruotoms įmonėms ar toms, kurių akcininkas yra ne lietuvis, atidaryti naują sąskaitą kainuos nebe 400, o 300 eurų. Vis dėlto ne Lietuvoje, ES ir EEE (išskyrus Kiprą, Lichtenšteiną ir Maltą) registruotoms įmonėms ir tokioms, kurių akcininkai yra ne ES rezidentai ar jos veiklos sritis priskiriama aukštos rizikos veikloms, įvedamas 50 eurų per mėnesį administravimo mokestis.

SEB kelia kortelių naudojimo mokesčius

Paslaugų įkainius peržiūrėjo ir SEB bankas. Banko atstovas Gintautas Giržadas LRT.lt teigė, kad taip siekiama skatinti klientus naudotis nemokamais savitarnos kanalais.

Nuo 2021-ųjų sausio 18 dienos keičiasi SEB debeto kortelės naudojimo mokestis privatiems klientams, jis sieks 1 Eur/mėn. (anksčiau buvo 0,7 Eur/mėn.), kredito kortelės naudojimo mokestis sieks nebe 1,45 Eur/mėn., bet 1,6 Eur/mėn. Kredito kortelės pakeitimo mokestis ją praradus, sugadinus, pamiršus PIN kodą ar pageidaujant pakeisti turimą kortelę nepasibaigus jos galiojimo terminui kyla nuo 8,69 iki 10 eurų, o kredito kortelės kredito limito keitimo banko skyriuje mokestis, kurio anksčiau nebuvo, taip pat sieks 10 eurų.

Taip pat privatiems klientams įvedamas pakartotinio „Smart-ID“ paskyros registravimo banko skyriuje 5 eurų mokestis. Jis bus netaikomas tik nepilnamečiams (iki 18 m.) ir sulaukus senatvės pensijos amžiaus.

Nuo vasario 1 dienos privatiems klientams atsiranda grynųjų pinigų įnešimo limitas – 10 tūkst. eurų per mėnesį. Šią sumą viršijanti dalis bus apmokestinama 0,07 proc.

G. Giržado aiškinimu, atsižvelgiant į klientų poreikius, rinkos situaciją, patiriamas paslaugų teikimo sąnaudas, kurios didėja dėl naujų reikalavimų, taikomų finansų sektoriui, ir kitus veiksnius, SEB banko rinkodara peržiūrima kartą per metus.

Kaip teigia banko atstovas, klientams siūlomų planų sudėtis ir mokesčiai bus nekeičiami, išskyrus planą „Standartas“, kurio įkainis mažės iki 1,45 euro vietoj 1,5 euro.

„Planais naudojasi 80 proc. privačių SEB banko klientų. Daugumai jų kai kurie pavieniai nuo sausio 18 dienos įsigaliosiantys įkainių pokyčiai įtakos neturės, pavyzdžiui, yra keičiami tik debeto ir kredito kortelių, kurios nepriklauso paslaugų planui, naudojimo mokesčiai.

Pagal teisės aktus privalome žinoti į sąskaitas įnešamų grynųjų pinigų kilmę, todėl klientams bus taikomas grynųjų pinigų įmokėjimo bankomatuose limitas. Tačiau privačių klientų atveju jis aktualus vos 0,1 proc. besinaudojančiųjų paslauga“, – komentavo G. Giržadas.

Šiaulių banko klientams kils mokesčiai už sąskaitas, atsiras papildomas administravimo mokestis

Dalis paslaugų įkainių nuo 2021 metų sausio 1 dienos keisis ir Šiaulių banko klientams. Kaip anksčiau teigė banko atstovas Andrius Kamarauskas, atsižvelgiant į klientų elgseną, teisės aktų reikalavimus, jų įgyvendinimą, įvertinus paslaugų teikimo kaštų pokyčius, paslaugų paleidimą ir kita, įkainiai peržiūrimi vieną arba du kartus per metus.

„Pagrindinės įkainių keitimosi priežastys – teisės aktų reikalavimų įgyvendinimas ir kintantys produktų bei paslaugų priežiūros kaštai“, – pažymėjo A. Kamarauskas.

Štai nuo 2021 metų sausio 1 dienos Šiaulių banke įvedamas lėšų administravimo mokestis. Jis bus taikomas, kai, pasibaigus dalykiniams santykiams, klientas nepersiveda lėšų į kitas sąskaitas. Jis sieks 0,05 proc., o minimali suma – 0,7 euro.

Nuo kitų metų nuo 0,6 euro iki 0,7 euro privatiems klientams kils ir sąskaitos tvarkymo mokestis. Uždaryti sąskaitą kainuos nebe 3,6, o 4,2 euro.

Daugiau Šiaulių banko įkainių pokyčių galite rasti čia.

Bankas nurodo, kad klientams, kurie sutinka su atnaujintais Šiaulių banko paslaugų įkainiais, nereikia atlikti jokių veiksmų. Vis dėlto klientai, nesutinkantys su pokyčiais, gali nutraukti banko sąskaitos, mokėjimo kortelės išdavimo ar kitos paslaugos, kuri susijusi su naujais įkainiais, sutartį iki jų įsigaliojimo dienos.

„Luminor“ ir „Citadele“ peržiūrėti įkainių kol kas neketina

Banko „Luminor“ atstovė Indrė Baltrušaitienė LRT.lt akcentavo, kad paprastai bankas įkainius keičia kartą per metus, o atsižvelgiant į aplinkybes tai gali būti daroma ir dažniau. Vis dėlto šiais metais įkainius klientams jau pakeitęs bankas artimiausiu metu neturi planų jų peržiūrėti dar kartą. „Ateinančių metų pradžioje „Luminor“ įkainiai klientams keičiami nebus“, – teigė ji.

„Citadele“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Jovita Bazevičiūtė taip pat akcentavo, kad paslaugų kainodaros peržiūra banke šiuo metu nėra atliekama.

„Apie įkainių pokyčius visuomet informuojame iš anksto, likus ne mažiau kaip 60 dienų iki jų įsigaliojimo dienos“, – paaiškino J. Bazevičiūtė.

Medicinos bankas taip pat nurodė nuo naujų metų nenumatęs ir neplanuojantis jokių paslaugų kainodaros pokyčių.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt