Radijo ir televizijos laidų vedėjas Rimas Šapauskas – ir gerai žinomas didžėjus, tad neretai šeštadienio vakarą tenka ilgai dirbti. Net tokiu atveju jis sekmadienį nepraleidžia Mišių, nes karštai tiki, kas daug ką vis dar nustebina. LRT TELEVIZIJOS laidoje „Visi kalba“ jis teigia į kunigus, gaudančius tikinčiuosius socialinėse erdvėse, žiūrintis teigiamai, nes tai – paveiku.
R. Šapauskas jau beveik 20 metų yra praktikuojantis katalikas. Paklaustas, ar nemano, jog tikėjimas tarsi grįžta į madą, jis sako: „Man atrodo kaip tik, kaip pasakė ir popiežius Benediktas XVI, šiais laikais tikėjimas eina į kokybės, ne kiekybės pusę. Žmogus tikėti apsisprendžia sąmoningai. Tai sąmoningas pasirinkimas. Negali būti kultūrinis katalikas.“
Nors, pažymi jis, pažvelgus į Lietuvos situaciją, vis dar matyti kiekybės apraiškos. Pavyzdžiui, sakoma, „reikia susitvarkyti“.
„Dažnai juokiamasi, kad Pirmoji Komunija tampa ir paskutine Komunija žmogaus gyvenime“, – kalba pašnekovas.

Jis ir savo žmoną sutiko būtent bažnyčioje. Kaip juokauja laidos vedėjas Algis Ramanauskas, tą dieną R. Šapauskas jį paliko. Į Mišias sutuoktiniai eina kiekvieną sekmadienį ir per didžiąsias metų šventes. R. Šapauskas tikina sekmadieniais nepraleidžiantis Mišių net ir tada, kai šeštadienio vakarą tenka ilgai dirbti. Jis – ir gerai žinomas didžėjus.
Reikia pabūti Buduliu, kad taptum kataliku.
Ne vienas žmogus nustemba sužinojęs, kad pramogų pasaulio atstovas, kuriantis aštrius personažus, pavyzdžiui, Budulį, yra religingas. Jis savo religingumo neslepia, o jeigu ką tai stebina – tai ir gerai, teigia R. Šapauskas. „Reikia pabūti Buduliu, kad taptum kataliku“, – pažymi jis.
Daug metų praktikuodamas katalikybę R. Šapauskas matė ir kunigų raidą. Dabar yra kunigų, sportuojančių sporto klubuose ir tai viešinančių socialiniuose tinkluose, yra tokių, kurie „kepa“ bestselerius ir lankosi įvairiose laidose, kalba įvairiausiomis temomis.

Į tokius savotiškus bažnyčios influencerius R. Šapauskas nežiūri įtariai. Kiekvienas kunigas – žmogus, kuris, anot jo, jeigu neužgauna tikinčiųjų jausmų, gali kilnoti štangą, jeigu tik nori tai daryti.
O kaip pašnekovas žiūri į kunigą, kuris važinėja po miestelį su „Tesla“? „Negaliu jo teisti. Nežinau, kaip jis gavo tą „Teslą“. Jeigu jį pasodintume į mano vietą ir paklaustume, gal paaiškėtų, kad jis tą „Teslą“ gavo teisėtai, kaip dovaną“, – mintimis dalijasi žinomas vyras.
Ir kunigai, kurie parašo SMS žinutę žmogui apie tai, jog už jį pasimeldė, ar tie, kurie tikinčiuosius gaudo feisbuke ar kituose socialiniuose tinkluose, R. Šapauskui – nieko tokio.

Kunigo Algirdo Toliato veikla, kaip žmonių žvejo, pasiteisina. Tai paveiku. Žinau žmonių, kurių nepaveikė niekas, o Algirdas kažkuo patraukė.
„Kunigas Algirdas Toliatas, kad jo pamokslai neprapultų, juos išleidžia raštu. Jo veikla, kaip žmonių žvejo, pasiteisina. Tai paveiku. Žinau žmonių, kurių nepaveikė niekas, o Algirdas kažkuo patraukė“, – svarsto jis.
Dabar daug kas teigia, jog yra dvasingas, bet nereligingas. Visgi kai kurie dvasininkai tikina, jog taip būti negali, esą vienas be kito dvasingumas ir religingumas neegzistuoja.
„Tai sakramentinis gyvenimas. Yra 7 sakramentai: Švenčiausiasis, Krikšto, Santuokos, Ligonių patepimo ir kt. Dvasingumas ir sukasi apie sakramentinį gyvenimą“, – kalba R. Šapauskas.

Laidos vedėjai paprašė jo atlikti užduotį ir išvardyti 7 mirtinas nuodėmes. R. Šapauskas pažymėjo, jog tai – ne nuodėmės, o ydos, vedančios į nuodėmes. Tai puikybė, gašlumas, rūstumas, persivalgymas ir persigėrimas, pavydas, tingumas ir gobšumas.
Kiek iš mirtinų nuodėmių pavyko išvardyti pačiam R. Šapauskui? Visas pokalbis – laidos įraše.
Parengė Indrė Česnauskaitė.