Eismas

2019.04.17 13:40

Lietuvos vairuotojų laukia pokyčiai: vyriausybė patvirtino oro taršos mažinimo planą

LRT.lt2019.04.17 13:40

Vyriausybė galiausiai patvirtino Aplinkos ministerijos parengtą Nacionalinį oro taršos mažinimo planą, kuriuo turi būti numatyta Lietuvos strategija mažinti oro taršą mūsų šalyje. Tiesa, Lietuva jau vėluoja, nes Europos Komisijai šį planą reikėjo pristatyti iki balandžio pirmosios.

Nors šis oro taršos mažinimo planas susijęs su keliais taršos šaltiniais, nemažai dėmesio skiriama transporto sektoriui. Planą parengusi Aplinkos ministerija teigia, kad jame pateikiamos priemonės skirtos ne bausti, o skatinti.

Pavyzdžiui, naujai paskirtas aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigia, kad bent jau artimiausiu metu neplanuojama įvesti automobilių taršos mokesčio. Vietoje to, taršių transporto priemonių savininkai būtų raginami kompensacijomis įsigyti švaresnius automobilius arba rinktis kitas alternatyvas, pavyzdžiui: persėsti į viešąjį transportą arba naudotis automobilių dalinimosi paslaugomis. 

Svarstymo metu K. Mažeika patvirtino, kad taršių automobilių atsisakiusiems gyventojams būtų siūloma apie 1000 eurų kompensacija. Šias priemones įgyvendinti bus skirta 30 mln. eurų.

Po kritikos bangos iš šio plano planuojama panaikinti punktą, kuriuo buvo numatoma įdiegti nuotolines taršių automobilių stebėjimo sistemas. Šios plano dalies norima atsisakyti dėl to, kad pradėta abejoti jos praktiniu pritaikymu.

Plane taip pat numatoma skirti išmokas didiesiems Lietuvos miestams, jei jie pradės riboti dyzelinių automobilių galimybes įvažiuoti į centrines miestų dalis. Jei nebūtų norima visiškai uždrausti dyzelinių automobilių eismą, kitas plano punktas kiek liberalesnis – automobilių eismą miestų centruose riboti tik tam tikromis dienomis arba valandomis.

Viešąjį miesto transportą, pavyzdžiui, dyzelinu varomus autobusus taip pat bus skatinama keisti į varomus elektra.

Be viešojo transporto, oro taršos mažinimo plano kūrėjai nusitaikę ir į sunkųjį krovininį transportą. Pavyzdžiui, planuojama pakeisti kelių naudotojo mokesčių sistemą. Norima, kad sunkusis krovininis transportas mokėtų už Lietuvoje nuvažiuotus kilometrus, o ne, kaip dabar, įsigytų laikiną leidimą.

Į planą įtrauktas ir dar vienas punktas, kuriuo oro taršą numatoma mažinti prie didelio eismo intensyvumo kelių sodinant daugiau medžių, kurie prisidėtų prie oro taršos mažinimo.

Nors ir pavėluotai, tačiau Lietuva savo planą Europos Komisijai pateiks ir tikriausiai išvengs galimų baudų. Peržiūrėjusi mūsų šalies parengtą oro taršos mažinimo planą Europos Komisija dar gali jį grąžinti taisyti.

Jei Europos Komisija planą patvirtins, jame numatytus tikslus Lietuva turės įgyvendinti per dešimtmetį – nuo 2020-ųjų iki 2030-ųjų.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius