captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po žuvusio pareigūno tragedijos – griežtas motociklininko įspėjimas kolegoms

Šeštadienio vakarą įvykusi šiurpi avarija gerokai sukrėtė šalies motociklininkų bendruomenę. Prabilo patyrę baikeriai, kurie ganėtinai griežtai ir be užuolankų paaiškino, kokia atsakomybė už savo paties saugumą tenka pačiam motociklininkui.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Identiškos aplinkybės

Savaitgalio tragedija nutiko Vievio seniūnijoje prie populiaraus vandens pramogų parko „Elev8“ susidūrus automobiliui ir motociklui. Pranešama, kad abi transporto priemonės važiavo ta pačia kryptimi. 

Nepastebėjęs, kad „Renault“ vairuotojas pradėjo sukti į kairę motociklininkas bandė jį lenkti ir trenkėsi į kairįjį automobilio šoną. Po smūgio motociklas nuskriejo į griovį, o mašina nuriedėjo keliu dar apie 200 metrų.  

Lrytas.lt žiniomis, žuvęs vyras buvo policijos mobiliosios kuopos pareigūnas. Motociklą jis vairavo ne tarnybos metu. 

Tai jau ne pirmas atvejis šiais metais, kai panašiomis aplinkybėmis žuvo motociklininkas.  

Balandžio 7 dieną, taip pat šeštadienį po 10 val. vakare Vilniuje susidūrė motociklas ir lengvasis automobilis. Avarija įvyko, kai 58 metų automobilio „Mercedes–Benz“ vairuotojas, nepastebėjęs jį lenkiančio „Suzuki“ motociklo, suko į kairę.

Motociklas trenkėsi į lengvosios mašinos šoną, o jį vairavęs 33 metų vyras patyrė sunkią traumą.  Į nelaimės vietą tuomet skubiai buvo iškviesti medikai, tačiau jiems nepavyko atgaivinti motociklininko. 

Klaidos kainuoja brangiai 

Šio savaitgalio nelaimė, kurios metu žuvo policijos pareigūnas, paskatino diskusijas tarp pačių motociklininkų. „Facebook“ entuziastų grupėje „Moto klubas“ pasisakęs patyręs motociklininkas Mantas Mažuolis pastebėjo, kad šį sezoną skaudžių eismo įvykių buvo labai daug, nors sezonas dar neįpusėjo.

„Tikrai ne visos avarijos nutiko dėl mūsų, motociklininkų, kaltės, bet tos, kurios įvyko, buvo labai skaudžios“, – konstatavo jis.

M. Mažuolis priminė, kad kitaip nei automobilių vairuotojų, motociklininkų nesaugo plieninis šarvas.  Anot jo, viena klaida ar bandymas galvojant, kad gal kaip nors pavyks praslysti, gali baigtis laidotuvėmis ar invalido vežimėliu. 

Patyręs motociklininkas sakė, kad moralizavimas dėl galbūt viršyto greičio tokioje situacijoje yra visiškai nenaudingas ir nekonstruktyvus. Jis taip pat pasidalino svarbiausiais patarimais, kaip važiuoti pakankamai greitai, tačiau nepatekti į situaciją, kurioje jau nėra saugios išeities. 

Anot M. Mažuolio, tai itin aktualu neseniai važinėti pradėjusiems motociklininkams. 

Lenkimai neįvertinus rizikos

Vienas iš jo patarimų žvelgiant į praėjusio šeštadienio tragediją yra itin aktualus. M. Mažuolis įspėjo bendraminčius, kad niekada negalima įsibėgėjus lenkti automobilių ties sankryžomis ir nusukimais į šalinius kelius. Tai taip pat galioja, jei pagrindiniame kelyje yra posūkis į kairę. 

„Labai didelė tikimybė, kad atsiras vienas sukantis į kairę ir jūs tikrai trenksitės tiesiai į jį. Nesate akli – matote toliau, nei siekia jūsų nosis.  Net ir greičiau važiuodami galite pamatyti artėjantį nusukimą, todėl atleiskit akceleratorių. Ne su motoroleriu juk važiuojat – po to vėl įsibėgėsite“, – patarė jis.  

Motociklų entuziastas taip pat primygtinai rekomendavo niekada dideliu greičiu nelenkti kolonos. Anot jo, net apvažiuojant du automobilius labai tikėtina, kad vienas iš jų pats pradės lenkimą.  

„Žmonės automobiliuose ne visuomet žiūri į veidrodžius, o jeigu ir žiūri, tai dažniausiai tik vieną kartą.  O to vieno karto tikrai neužtenka, kad pamatytų greitai atlekiantį motociklininką“, – konstatavo M. Mažuolis. 

Plūgas vis tiek kietesnis 

Jis taip pat pažymėjo, kad netgi nuošaliame kelyje motociklininkas privalo stebėti, paskui ką važiuoja. Tai galioja ir tuomet, kai nėra papildomų nusukimų ar išsišakojančių lauko keliukų.  

„Tarkime, jei atsivejate lėtai važiuojantį visureigį, yra didelė tikimybė, kad prie vairo sėdi koks nors ūkininkas ir jis bet kuriuo metu gali tiesiog pasukti į kairę tam, kad pažiūrėtų, kaip jo rapsai žydi“, – patarė vyras. 

M. Mažuolis motociklininkams patarė labai atsargiai elgtis lenkiant žemės ūkio techniką. Anot jo, traktoristų būna įvairių, o be to į šalį jie gali pasukti net ir ten, kur iš pažiūros nėra kelio. 

„Dažnai jie savo dėmesį būna sutelkę daugiau į padargus ir mažiau – į kitus eismo dalyvius. Trenktis į traktorių jūs tikrai nenorit. Gal ir esate kieti vairuodami motociklą, bet galiu lažintis „John Deere“ plūgas yra kietesnis“, – ironiškai kalbėjo jis. 

Motociklininkas taip pat patarė bendraminčiams neviršyti greičio gyvenvietėse. Jis atkreipė dėmesį, kad po šalmu ir apranga aplinkiniai vis tiek nemato, kas vairuoja, todėl ant galinio rato per kaimą praskriejusio nutrūktgalvio vėliau niekas neatpažins ir „vaidinti“ nėra prasmės. 

„Vaikai, ypač kaimo vietovėse, yra linkę bėgti link kelio ir mojuoti motociklams.  Niekada negali žinoti, kaip toli į gatvę jie išbėgs. Neprisidarykite sau problemų, su kuriomis reikėtų tvarkytis iki gyvenimo pabaigos“, – draugiškai rekomendavo M. Mažuolis. 

Lenktyniauti neverta Jis taip pat patarė motociklininkams vengti lenktyniavimo su automobiliais. Vyras priminė, kad net pats greičiausias dyzelinis 5 serijos BMW vis tiek nėra toks greitas, kad galėtų pavyti sportinį motociklą. Anot jo, motociklininkams derėtų tą žinoti.  

„Nesileiskite į gatvių lenktynes. Nežinote, kokia yra vairuotojo būsena“, – pastebėjo M. Mažuolis. 

Jis atkreipė dėmesį, kad motociklai gali sustoti gerokai greičiau nei automobiliai. Todėl itin staigaus stabdymo metu gresia smūgis iš galo. Vyras sakė, kad taip yra ir pats nukentėjęs.  

„Patikėkite – sėdėdami ant motociklo nė vienas nenorėtumėte patirti“, – asmenine patirtimi dalijosi M. Mažuolis.  

Slidžios linijos 

Motociklininkas taip pat patarė kolegoms būti itin atsargiems važiuojant per kelio ženklinimo linijas ir šulinių dangčius.  

„Mūsų keliuose linijos labai storos ir slidžios. Lenkdami venkite važiuoti ant linijos, ant jos stabdyti ar greitėti, nes itin didelė tikimybė paslysti ir į priešingos krypties eismo juostą nuslysti ant šono. Po lietaus dar drėgnos linijos ir šulinių dangčiai – itin pavojingi motociklui“, – konstatavo M. Mažuolis. 

Universali taisyklė 

Jis dar kartą priminė ir esminius principus, kurias motociklininkai puikiai žino, tačiau pernelyg dažnai pamiršta. Pagal jas, vairuojant reikia galvoti greitai ir ne tik apie tai, ką darai pats. 

Be to, saugiai norinti važiuoti motociklininkas turi elgtis taip, lyg būtų nematomas, o jo kelias – visuomet šalutinis.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...