Verslas

2020.09.09 16:14

Vežėjai sunerimę: girdi gandus, kad nuo ketvirtadienio Baltarusija ketina neįsileisti lietuviškų vilkikų

Jonas Deveikis, LRT.lt2020.09.09 16:14

Nuo ketvirtadienio Baltarusija gali nebeįsileisti lietuviškų vilkikų į savo šalį. Lietuvos vežėjų atstovai LRT.lt patvirtino girdėję tokių nerimą keliančių gandų apie galimus kaimyninės valstybės ketinimus. Tačiau oficialios informacijos apie galimą tranzito stabdymą kol kas nėra.

Susisiekus su „Linavos“ sekretoriumi transporto politikai Tomu Garuoliu, LRT.lt jis patvirtino girdėjęs tokius gandus bei teigė, kad kol kas informacija yra tikrinama.

Apie galimą vilkikų tranzito tarp Lietuvos ir Baltarusijos sustabdymą LRT.lt patvirtino ir šiandien iš „Linavos“ generalinio sekretoriaus pareigų atleistas Mečislovas Atroškevičius.

„Girdėjau iš vežėjų, fizinių asmenų, partnerių. Tačiau teisės aktų jokių nemačiau“, – komentavo M. Atroškevičius.

Jo teigimu, Lietuvos transporto paslaugų apyvarta su Baltarusija sudaro apie 850 mln. eurų.

„Baltarusijos rinka mums įdomi, tačiau ir patiems baltarusiams ji yra galbūt naudingesnė negu mums. Pas mus su baltarusiais transporto sektoriuje transporto paslaugų balansas yra minusinis ir sudaro 69 mln. eurų. Tai reiškia, kad transporto sektorius Baltarusijai yra naudingesnis negu Lietuvai. Mūsų vilkikai važiuodami per Baltarusiją moka už kelius, pilasi degalus.

Mums bus negerai, tačiau nelabai įsivaizduoju, kaip yra su tais gandais. Kada sakoma, kad lietuviškos registracijos automobiliai negalės vežti krovinių į Baltarusiją, tai kaip jie tai įsivaizduoja. Jie mums uždraus važiuoti, o patys tai norės pro mus važiuoti“, – stebisi buvęs „Linavos“ vadovas.

Komercijos atašė Lietuvos Respublikos ambasadoje Baltarusijoje Julijus Glebovas LRT.lt patvirtino taip pat girdėjęs tokius gandus, tačiau oficialios informacijos apie tokius ketinimus neturi.

„Ir mus yra pasiekę tokie gandai, bet tai tik gandai. Kiek teko bendrauti su oficialiomis institucijomis, muitinės tarpininkais ir logistais, tokių duomenų nėra, o kai kuriais atvejais jų atstovai reiškia nusistebėjimą, kad taip tikrai galėtų būti padaryta.

Gandai buvo susiję su tuo, kad bus galimai stabdomas krovinių (į Baltarusiją patekimas – LRT), kurių lydinčiuose dokumentuose bus nurodoma įmonė iš Lietuvos, Latvijos ar Estijos. Taip pat primygtinai rekomenduojamas įvažiavimas į Baltarusiją ne per Baltijos valstybes.“, – LRT.lt komentavo J. Glebovas.

Naujienų portalui delfi.lt jis taip pat teigė, kad galimai Baltarusija ne tik neįsileistų Lietuvos vilkikų, bet taip pat ir savo krovinius gabentų aplenkiant Baltijos šalis.

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos atstovė Dovilė Ringis LRT.lt teigė neturinti informacijos apie baltarusiškų krovinių per Klaipėdos uostą gabenimo nutraukimo.

„Oficialios informacijos apie tai dar nesame gavę. Kol kas mūsų turima statistika nerodo, kad krovinių srautas mažėtų“, – teigė D. Ringis.

Baltarusiškų prekių tranzitas Klaipėdos uoste sudaro apie 30 proc. visų krovinių.

Susisiekimo ministro atstovė spaudai Aldona Violeta Grinienė LRT.lt informavo, kad kol kas neturi jokios oficialios informacijos apie galimą baltarusiško tranzito per Lietuvą nutraukimą ir apie galimybę neįsileisti į Baltarusiją lietuviškų vilkikų.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis LRT.lt teigė, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje besiformuojančių vilkikų eilių nėra, o jos šiuo metu yra netgi trumpesnės nei įprastai.

Medininkų pasienio punkte laukia apie 20 vilkikų, o Šalčininkų – 3 vilkikai.

G. Mišutis taip pat informavo, kad pasieniečiai nėra gavę jokios oficialios informacijos dėl vilkikų patekimo į Baltarusiją ribojimo.

Pirmasis apie galimą baltarusiško tranzito per Lietuvą nutraukimą ir apie galimybę neįsileisti į šalį vilkikų su lietuviška registracija pranešė naujienų portalas delfi.lt

LRT.lt primena, kad per Baltarusijos neteisėtus rinkimus neva išrinktas prezidentas Aliaksandras Lukašenka dar iki sankcijų šalies režimo asmenims įvedimo teigė, kad bus svarstoma įvesti ekonomines sankcijas Baltijos šalims, Lenkijai, ir nukreipti baltarusiškų prekių tranzitą per Klaipėdos uostą.