Lietuvoje

2020.03.27 05:30

Miestelių mokyklos su nerimu laukia pirmadienio 9 val. ryto

Aida Murauskaitė, LRT.lt 2020.03.27 05:30

Pedagogai baiminasi, kad pirmadienį, kai į nuotolinį mokymą įsitrauks visos mokyklos, kils keblumų, nes, jungiantis prie rekomenduojamų nuotolinio mokymo virtualių sistemų, tarkim, elektroninio dienyno, gali pakibti sistema. Be to, nemažai vaikų, kurie neturėjo kompiuterio ir jį gaus, dar neturi prieigos prie interneto. 

Pedagogai sako, kad laukia ir dar vienas išmėginimas: mokymas virs mokymusi, tad teks viltis, kad savo atžaloms padės tėvai.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pedagogams rekomendavo dirbti per „Skype“, „Messenger“, „Viber“, „Google“, naudoti elektroninio dienyno siūlomas galimybes.

Siūlo slenkamą grafiką

„Mokytojams sunku prisijungti prie „Educa“ klasės. Tai bendra Lietuvos problema. Kai daug žmonių vienu metu jungiasi, sistema būna apkrauta. Manau, kad reikėtų žiūrėti lanksčiai, tarkim, mažieji galbūt galėtų pamokas pradėti ne 9 valandą ryto. Reikėtų keisti laiką“, – svarstė Vilniaus rajono Skaidiškių mokyklos-darželio direktorė Česlava Balaišienė.

„Singapūro lygio nepasieksime, žinoma. Bus labai svarbu, ar mokiniai susitelks į mokymąsi. Mat tai bus ne mokymas, o mokymasis“, – kalbėjo A. Magyla.

Mokyklos, kurioje vaikai ugdomi lietuvių ir lenkų kalbomis, vadovė mano, kad pamokos turėtų vykti slenkamu grafiku, kad vienu metu jungtųsi mažiau mokytojų ir mokinių.

„Pastebėjome, kad 12 ar 13 valandą jungtis jau lengviau“, – sakė direktorė.

Kompiuterių stygiaus problemą mokykla jau išsprendė – iš savivaldybės gautus įrenginius perduos mokiniams, kurie jų neturi. Mokyklos vadovė sakė, kad vos trys keturi vaikai pageidavo kompiuterio.

Č. Balaišienė sakė, kad pati privažiuos automobiliu prie tų vaikų namų, padės įrenginį ant suoliuko, palauks, kol jį pasiims tėvai.

Direktorė pabrėžė, kad kyla dar vienas klausimas: „Niekas nepagalvoja, kiek vaikai gali praleisti laiko prie kompiuterio. Ir ministras sakė, kad pernelyg ilgai nereikia versti vaikų sėdėti prie kompiuterių.“

Jos vadovaujamoje ugdymo įstaigoje lavinami 233 vaikai, iš jų 87 yra pradinukai.

Mano, kad galima būtų apsieiti be egzaminų

Kėdainių rajono Krakių miestelio Mikalojaus Katkaus gimnazijos direktorius Alanas Magyla sakė, kad jo mokyklos mokytojai per vaikų atostogas intensyviai ruošėsi laukiantiems iššūkiams.

„Didžiausią nerimą kelia tai, ar pirmadienį 9 valandą, kai visi pradės jungtis, atlaikys sistema, ar viskas pavyks techniškai sklandžiai.

Didžiulė problema – dėl tvarkaraščių. Turime vaikų iš daugiavaikių šeimų, tarkim, trys ar keturi, o kompiuteris šeimoje – vienas“, – sakė A. Magyla.

Jis sakė, kad Krakėse yra šešios šeimos, kurios neturėjo kompiuterio. Įrenginiai jau paruošti, tačiau laukiama, kol bus pasirūpinta interneto ryšiu.

„Kai kuriuose kaimuose ryšys yra prastas, tad gali kilti bėdų“, – pabrėžė direktorius.

Jis mano, kad kintantis darbo būdas – iššūkis visiems, bus trukdžių, bet viskas įmanoma.

„Singapūro lygio nepasieksime, žinoma. Bus labai svarbu, ar mokiniai susitelks į mokymąsi. Mat tai bus ne mokymas, o mokymasis“, – kalbėjo A. Magyla.

Direktorius nematytų didelės bėdos, jei brandos egzaminai šiemet nebūtų vykdomi, o mokytojai abiturientams išvestų metinius pažymius.

„Šitoje situacijoje tai yra vienas iš būdų. Mes nežinome, kiek visa tai užtruks. Nereikia verstis per galvą ir sakyti, kad būtinai reikalingi egzaminai. Tiek metų pasitikėjome mokytojais, ir buvo viskas gerai. Nematau didelės bėdos, jei egzaminų ir nebūtų. Juk situacija sudėtinga, ir taip bus ne vieną mėnesį“, – pabrėžė A. Magyla.

Šeimoje – vienas kompiuteris

Joniškio rajono Žagarės gimnazijos laikinoji direktorė Rita Milenčienė neslėpė – taip pat neramiai laukia pirmadienio.

„Yra vaikų, kurie neturi interneto ryšio. Šią savaitę skubiai sprendžiame šį klausimą. Kai kurių namuose ryšys per lėtas.

Bėda ir jei šeimoje yra vienas kompiuteris, o yra keli vaikai, o dar ir tėvai nuotoliniu būdu dirba. Juk pamokos, konsultacijos vyks tėvų darbo metu“, – kalbėjo mokyklos vadovė.

Direktorė neslėpė, kad mokykloje mokosi ir socialinės rizikos šeimų vaikai, kuriems, ypač mažesniems, tėvai vargiai galės padėti mokytis.

„Tarkim, mama turi telefoną, bet sako pati nemokanti juo naudotis“, – apie laukiančius išbandymus kalbėjo direktorė.

Bet ji tikra, kad tokių bėdų nebūsią itin daug, mat dažnas vaikas dabar kur kas geriau išmano technologijas nei tėvai.