Gyvenimas

2019.06.17 21:44

Daktaras Unikauskas: vitamino B3 trūkumas gali paveikti vaikų protinę raidą

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2019.06.17 21:44

Kartais jūsų organizmui vitamino B3 gali pradėti trūkti, net jei, regis, su maistu jo turėtumėte gauti pakankamai, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jis perspėja, kad vitamino B3 trūkumas organizmui gali skaudžiai atsiliepti, nes sutrikdo normalią smegenų veiklą.

Nuo seno ši liga apibūdinama kaip triada: demencija, diarėja ir dermatitas. Tai pelagra, o ją sukelia vitamino B3 (niacino arba nikotino rūgšties) trūkumas. Tačiau yra ir kitų – ankstyvų – požymių, kurie gali pranešti, jog sergate šia liga.

„Vitamino B3 trūkumas anksti sutrikdo smegenų veiklą, stabdo vaikų protinę raidą“, – teigia A. Unikauskas.

Šis vitaminas susijęs su daugybe įvairių cheminių reakcijų organizme ir ypač mitochondrijose, įskaitant gebėjimą sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir pagerinti kraujotaką. O vitamino B3 trūkumas išsekina smegenų energijos atsargas ir vystosi neurastenija.

Požymiai, kad organizme pradeda trūkti vitamino B3:

– protinis nuovargis,

– galvos skausmas,

– dirglumas,

– alpimas staigiai pakeitus padėtį,

– veido „kitimas“ veidrodyje,

– besiliejančios, judančios raidės skaitant,

– „banguojanti“ žemė,

– judantys paveikslėliai,

– skonio ir (ar) kvapo dingimas ar „atsiradimas“,

– gali būti sudirgęs žarnynas.

Taip pat skaitykite

Lengviausias būdas gauti vitamino B3 – su maistu. Rekomenduojama vitamino B3 paros dozė vyrams yra 19 mg, moterims – 13 mg.

Tačiau kartais vitamino B3 pradeda trūkti net tada, kai žmogus, regis, su maistu jo turėtų gauti pakankamai.

Priežastys, blokuojančios vitamino B3 įsisavinimą, gali būti šios:

– vartojama per daug alkoholio,

– lėtinis viduriavimas,

– žarnyno uždegimas,

– valgoma per daug kukurūzų (juose esantis baltymas blokuoja vitamino B3 įsisavinimą),

– rafinuoti angliavandeniai ir cukrus.

O kartais vitamino B3 galima ir padauginti. Požymiai gali būti šie:

– paveiktos kepenys,

– hipoglikemija,

– paraudimas.

„Prieš pradėdami gydymo procesą pasitarkite su savo gydytoju, net jei kalbama apie tokį nekaltą dalyką, kaip vitaminai“, – perspėja A. Unikauskas.

Laidos įraše – reportažas apie paprastus produktus ir patiekalus, kuriuose gausu vitamino B3.

Taip pat skaitykite

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Vitamino B3 trūkumas: kokie požymiai apie tai praneša?