Eismas

2020.07.05 18:13

Dvi tonas viršijantis monstras „Ford Ranger Wildtrak“ – šalčiu dvelkiantis viduje, tačiau karštas kelyje

apžvalga
Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.07.05 18:13

Turbūt ne vienas yra girdėjęs apie Jungtinėse Valstijose populiarius visureigius, vadinamuosius sunkvežimius. Lietuvos keliuose tokį išvysti – retenybė, nes dažniausiai tokių gabaritų ir didelės traukiamosios galios automobilių lietuviams nereikia. Tačiau nebūtų labai keista, jei šalies keliuose padaugėtų „Ford Ranger Wildtrak“, nes šis monstras, nors ir milžiniškas, galėtų mesti iššūkį ne vienam lietuvio pamėgtam visureigiui.

Naujasis „Ranger Wildtrak“ yra tikrai didelis. Parkuojantis galinė jo dalis mieliau įsitaiso važiuojamojoje kelio dalyje nei parkuoti skirtoje vietoje. Be to, jis aukštas, todėl pasijusite lyg sėdėtumėte antrame namo aukšte, matydami lengvuosius automobilius gatvėje. O tai nėra taip blogai, nes, įstrigę spūstyje, iš „Rangerio“ matysite, kas dedasi spūsties pradžioje.

Iš kėbulo neatrodo, kad visureigis ekonomiškas. Turbūt retai būna, kad visureigis, gale turintis kroviniams skirtą dalį, būtų ekonomiškas. Visgi, pasaulis juda į priekį, automobilių varikliai modernėja ir „Ranger“ siūlo pravažumo, talpumo ir ekonomiškumo balansą.

Galinė automobilio dalis turi dangtį, todėl po lietaus jūsų „Ranger“ visureigyje baseino neliks.

Visa kita automobilio išorėje – paprasta, įprasta, akies nerėžia.

Vidus prabanga nealsuoja

Automobilio vidus jaukumu ir elegancija nepasižymi. Tačiau ko norėti, tai ne vestuvėms fraku pasipuošęs jaunavedys, o paprastas, kasdieniais drabužiais vilkintis darbininkas. Dėl to salone nereikia tikėtis mielų akiai linijų, spalvų dermės, pagal fengšui išdėliotų mygtukų ir televizorių primenančio ekrano.

Centrinis jutiklinis ekranas paprastas, lėtai veikiantis, tačiau pirštų prisilietimų neignoruoja. Jame yra daugybei automobilių būdingos reikalingiausios funkcijos komfortui užtikrinti – navigacija, klimato kontrolė, garso sistemos valdymas ir nemažai kitų funkcijų.

Dar vienas, tik kur kas mažesnis, ekranas yra šalia spidometro. Čia galite sekti informaciją, kiek degalų kelionėje sunaudojama, kelionės trukmę ir panašias beveik visuose automobiliuose esančias funkcijas.

„Ford“ neišsižada centriniame prietaisų skydelyje montuoti krūvos mygtukų ir suktukų. Jei, žiūrint į prietaisų skydelį, reikėtų pasakyti, kelintais metais pagamintas „Ranger“, atsakymas būtų tikrai susijęs su praeitu dešimtmečiu.

Salono įranga novatoriškumu ir elegancija tikrai nedvelkia. Apdailai naudojamas plastikas taip pat neatrodo pats kokybiškiausias. Jis bilda, toks jausmas, kad automobilis nori papasakoti savo gyvenimo istoriją iš gūdžios praeities. Plastikinių detalių jungtys taip pat nekvepia prabanga. Kaip pasakytų meno srities atstovai – „tep lep ir padaryta“. Pozityviausia tai, kad viskas veikia ir nereikia žemėlapio, norint surasti norimą mygtuką.

Pasižymėjo saugumo bandymuose

Ir tai ne vienintelis pozityvus potyris automobilio salone. Sėdynės taip pat kelia džiugesį. Įsitaisęs prie „Ranger“ vairo, jautiesi saugiai. Sėdynės su atramomis, todėl posūkyje iš sėdynės neišvirsite. Be to, jos nevargina nugaros ir kojų, todėl patogu šiuo automobiliu važiuoti didesnius atstumus ar net bekele.

Saugumu automobilis pasižymėjo ir tarptautiniuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose. „Ranger“ buvo pripažintas saugiausiu pikapu tarp visų tuo metu rinkoje pristatytų pikapų. Tiesa, jis saugiausias tiems, kurie yra automobilio viduje, pikapai vieni nesaugiausių pėstiesiems.
Nors visureigio galinė dalis skirta kroviniams, bet dėl to nesumažėja patogumas tiems, kurie sėdi salone. Vietos pakanka ne tik priekyje sėdinčiam vairuotojui ir keleiviui, bet ir ant galinės sėdynės įsitaisiusiems keleiviams.

Vietos viduje užtektinai, tačiau priekinės durelės nėra labai patogios. Jos labai trankiai užsidaro, todėl atrodo, kad po kokio 100-ojo uždarymo pradės klibėti. Galinės durelės sklandžiau užsidaro, bet jos nėra labai plačios, todėl įsitaisyti ant galinės sėdynės patogu ne bet kam gali būti.

Silpnesnis variklis nesumažino galios

Nors „Ranger Wildtrak“ ir atrodo lyg monstras, bet jame sumontuotas 2.0 litrų dyzelinis variklis su dviem turbinomis (Bi-Turbo). Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad žodis „smagu“ geriausiai apibūdina važiavimą „Rangeriu“. Ir ne tik tai.

Mažesnis variklis keliones paverčia ekonomiškesnėmis ir tai nesumenkina visureigio savybių. Automobilis sveria per 2,3 tonos, tačiau 2.0 litrų variklis iš vietos jį išjudina gana dinamiškai. Visureigio dinamika ypač jaučiasi, kai įjungtas dviejų varančiųjų ratų režimas.

Mieste įsijungti keturių varančiųjų ratų režimą niekas nedraudžia, bet tada pajudėti iš vietos bus tas pats, kas bandyti iš vietos pajudinti traukinį. Viskas vyks kiek lėčiau, tačiau važiavimas žvyrkeliu ar bekele keturių varančiųjų ratų režimu džiugins.

Dviejų varančiųjų ratų režimas mieste leis važiuoti taupiau. Jei galvojate, kad monstriškai atrodantis visureigis tuštins degalų baką lyg pašėlęs – klystate.

Monstras su ekonomiška „širdimi“

Automobilis nėra pats taupiausias, tačiau miesto gatvėse sunaudos apie 10,5 litrų dyzelino 100-ui kilometrų. Prisimenant, kad automobilis sveria daugiau kaip 2,3 tonos, skaičius neatrodo baisiai gąsdinantis.

Tačiau automobilio dydis ir dvi turbinos gali padaryti meškos paslaugą. Važiuojant „Ranger Wildtrak“ sunku pajusti greitį. Atrodo, kad aplinkui viskas lėtai juda, nors automobilis važiuoja 70 km/val. greičiu. Žinant, kad Lietuvoje bet kur gatvėje gali stovėti trikojis greičio matuoklis ar važinėti nežymėtas policijos automobilis, tokia visureigio yda gali patuštinti piniginę.

Miestui „Ford Ranger Wildtrak“ gal ir ne pats tinkamiausias automobilis. Jei jau svajojate apie milžinišką automobilį, galite pradėti taupyti ir sodybai vienkiemyje, į kurį gali tekti važiuoti ir duobėtu keliu. Taip pajusite ne tik gryno oro malonumą, bet suteiksite visureigiui galimybę parodyti jums savo prigimtį bei gabumus.