Eismas

2019.06.30 15:43

Naujasis „Toyota Corolla“ sedanas: juo džiaugsis, bet nemylės

apžvalga

Susitinka du vadybininkai ir kalbasi: „Gal gavai naują darbinę mašiną?“ – „Gavau, kažkokią tojotą...“ – „Na va, aš irgi ką tik gavau naują tojotą, sedaną.“ Tikriausiai 99 proc., kad tas kažkoks naujas vadybininkų automobilis yra būtent naujasis „Corolla“. Šiuo automobiliu jie džiaugsis, bet – tikrai nemylės.

Nors visame pasaulyje yra gaminama šimtai skirtingų automobilių modelių, tačiau jau daug metų perkamiausiųjų sąrašo viršuje puikuojasi vienas vardas – „Toyota Corolla“. Nuo 1966-ųjų, kuomet pasirodė pirmosios kartos modelis, į kelius išriedėjo daugiau nei 40 milijonų „Corollos“ vardą turinčių automobilių.

Vien praėjusiais metais visame pasaulyje buvo parduota daugiau nei 930 tūkst. „Corollų“. Tai antras rezultatas pasaulyje, o japoną aplenkė tik amerikiečių numylėtinis „Ford F“ serijos pikapas.

Kur slypi tokia „Corollos“ populiarumo paslaptis? Visų pirma – tai yra tiesiog automobilis. Visais laikais svarbiausias šio modelio kūrėjų tikslas buvo sukurti gerą, patikimą, nekaprizingą transporto priemonę, kuri patenkintų pagrindinius vartotojų poreikius važiuoti iš taško A į tašką B ir taškas.

Sportiškumas? Ekspresyvumas? Komfortas? Naujausios technologijos? Pasirinkę kurią nors vieną iš šių krypčių japonai rizikuotų nuslysti nuo bėgių. Be to, nė viena iš šių savybių niekada nebuvo akcentuojama kaip stiprioji modelio pusė. Bet galbūt dabar viskas pasikeitė? Galbūt naujasis sedanas „Corolla“ yra šis tas daugiau nei tik elementarus automobilis?

Nepakeičiamas siluetas

„Toyota“ gamina tris „Corollos“ versijas – hečbeką (jį LRT.lt išmėgino anksčiau), universalą ir sedaną. Jei šalia pastatytume visus tris, hečbekas ir universalas atrodytų kaip broliai, o sedanas – lyg atskiras modelis.

Ir tai akivaizdžiai matyti, kai pažvelgiama kad ir į priekinę automobilių dalį. Čia tarp hečbeko ir sedano nerasite tikriausiai nė vienos identiškos detalės, išskyrus nebent ženkliuką ir rūko žibintus.

Bet taip yra ne be priežasties. Kurį laiką „Toyota“ apskritai bandė atskirti hečbeką ir universalą, jiems suteikusi „Auris“ vardą, o „Corolla“ buvo tik sedanai. Tačiau būtent sedanas visais laikais buvo pats populiariausias iš visų. Jis geriausiai tenkino didžiausios vartotojų grupės poreikius – pakankamai kompaktiškas, bet drauge ir talpus, neįžūlus ir patikimas.

Be abejonės, jį pamėgo ir įmonės bei automobilių nuomos kompanijos. Galiausiai, hečbekas ir universalas skirti tiems, kurie nori daugiau individualumo arba turi nestandartinių poreikių.

Ilgainiui sedanas tapo tokiu pramonės standartu, kad jei savo automobilyje ant kokio nors mygtuko matote siluetą, tikėtina, kad jame pavaizduotas sedanas. Ir kalbant apie naujojo „Corolla“ sedano dizainą, jis visiškai atitinka tos tradicinės ikonos išvaizdą.

Įtiks beveik visiems

Įsėdus į sedaną „Corolla“, pirmas įspūdis neblogas. Galbūt visgi japonai pasistengė suteikti šiek tiek daugiau jaukumo nei anksčiau, kai tiesiog absoliučiai viskas viduje būdavo pagaminta iš tokio paties plastiko ir dominuodavo viena spalva, dažniausiai – tamsiai pilka.

LRT.lt mėginto modelio apdailai panaudotos bent dviejų spalvų medžiagos – šviesi ir tamsi, tokiu būdu sukuriamas kontrastas, įpučiama truputį daugiau gyvybės. Pačių medžiagų kokybė atitinka tokių automobilių pirkėjų keliamus lūkesčius.

Vietos salone taip pat pakankamai daug, kad atitiktų standartus, viduje be vargo įsitaisys keturi suaugusieji. Gana talpi ir bagažinė.

Jei bent kartą sėdėjote kokiame nors naujesniame automobilyje, tai susitvarkyti su „Corollos“ prietaisų valdymu sunku tikriausiai nebus. Visgi truputį erzina aukštai iškeltas lietimui jautrus ekranas, stebėti informaciją jame nepatogu. Jis galėtų būti ne tik truputį mažesnis, bet ir labiau pasuktas į vairuotojo pusę. Tada bent jau gamyklinė navigacija įgautų daugiau racijos.

Tačiau daugiau jokių didelių priekaištų nėra. Ir būti jų tikriausiai nelabai gali, nes dar kartą tenka pabrėžti, kad tai eilinis automobilis, skirtas masėms, tai yra – visiems.

Nuobodus net ir nenuobodžiame kelyje

Visiškos vidutinybės savybes „Corolla“ demonstruoja ir važiavimu. Nuspaudus akseleratorių, širdis tikrai nepradeda plakti greičiau, o po kurio laiko, supratus, kad bent kiek aštresniu įsibėgėjimu čia net nekvepia, visos galimybės įskelti kokią nors žiežirbą akyse visiškai užgęsta.

Po variklio dangčiu gali būti montuojamas 1,6 l benzininis variklis arba hibridinė jėgainė, kurią sudaro 1,8 l darbinio tūrio benzininis ir elektrinis varikliai. LRT.lt mėgino hibridinę versiją su CVT bepakope automatine pavarų dėže.

Toks tandemas į norą važiuoti greičiau reaguoja taip pat apatiškai, kaip nuo vaiko zyzimo pavargusi, bet jau užsigrūdinusi mama reaguoja į dar vieną garsiai reiškiamą norą „nupirk šitąąąą“. Taigi, kad ir kaip norėsi, kad ir kokių priemonių imsiesi – nepadės.

Kitas, gerąja prasme šalutinis, šios pavaros efektas – tai degalų ekonomija. Mieste ne daugiau kaip šeši litrai benzino šimtui kilometrų įtikina ekonomiją mėgstančius vairuotojus ir įmonės finansus skaičiuojančius buhalterius, kad tai racionalus ir ekonomiškai pagrįstas pasirinkimas.

Vairo mechanizmas, važiuoklės darbas – dar viena sritis, apie kurią galima pasakyti, kad nieko ypatingo. Vairas ne per sunkus, bet ir ne per lengvas. Važiuoklė tikrai ne sportiška, o iki aukščiausio komforto lygio taip pat dar reikėtų pasistiebti. Kitaip tariant, palyginus su ankstesnės kartos modeliu, niekas nepasikeitė, japonai ir toliau taiko į dešimtuką.

Beje, būtent čia išryškėja dar vienas skirtumas tarp sedano ir hečbeko. Pastarasis važiuoja azartiškiau, yra kiek tikslesnis ir sportiškesnis. Tad negalima sakyti, kad skirtumai tarp tą patį vardą turinčių, bet skirtingą rūbą dėvinčių modelių yra tik kosmetiniai.

Naujasis „Toyota Corolla“ sedanas yra tiesiog automobilis. Ir visi, kas jį perka, tai žino. Pavyzdžiui, įmonės, kurios šiais automobiliais aprūpina vadybininkus, ar nuomos punktai šiuos sedanus perka užsimerkę, nes žino, kad čia bus tai, ko jiems ir reikia.

Tačiau daugelis į jį ir žiūri tik kaip į įrankį, daiktą, metalo gabalą, kuris važiuoja. Tik tiek. Vargu ar grįžę iš atostogų, kurių metu nuomojotės automobilį, kam nors bent užsiminsite, kad važinėjote su „Toyota Corolla“. Šio automobilio neįsimins ir įmonių darbuotojai. Jiems tai tiesiog kažkokia tojota.

Mėgintas automobilis – „Toyota Corolla“

Variklis – hibridinis elektros ir 4 cilindrų, 1,8 l darbinio vidaus degimo benzininis

Galingumas – 120 AG

Pavarų dėžė – elektroninė nuolatinio kintamojo veikimo (CVT)

Hibridinio „Toyota Corolla“ sedano kaina – nuo 23 990 eurų