Verslas

2019.05.17 13:02

Nusipirko bilietą į renginį, tačiau jis neįvyko: ką daryti, jei iš organizatorių nėra jokios reakcijos

Aš nieko neatgavau, man niekas neskambina – absoliučiai jokios reakcijos. „Bilietai.lt“ susirenka pinigus ir jiems yra vienodai, savo patirtimi dalijasi LRT RADIJO klausytojas Tomas Ignatavičius.

Į LRT RADIJĄ kreipęsis klausytojas pasakoja bandęs susigrąžinti pinigus už neįvykusį garsaus prancūzų choreografo Moriso Bežaro baleto trupių pasirodymą Kauno „Žalgirio arenoje“ balandį, tačiau iki šiol jų neatgavo.

Kaip teigia pašnekovas, kiek vėliau renginys buvo perkeltas į gegužės 10-ąją, tačiau taip ir neįvyko. Pašnekovas sako, kad su panašiomis problemomis susiduria ne pirmą kartą. Pranešama, kad bus paskelbta nauja trupių pasirodymo data, tačiau renginio atidėliojimas tenkina ne visus.

„Niekas nevyksta, bilietai nupirkti. [...] Parašiau laišką į „Bilietai.lt“, kad noriu susigrąžinti pinigus ir laukiu atsakymo. Jie atsiuntė bendro pobūdžio formą, kurią siunčia visiems, o jokio normalesnio atsakymo negavau. Vėliau kreipiausi į vartotojų teises, klausiau, kaip elgtis, tai jie irgi įdomiai sureagavo ir liepė kreiptis į estų įmonę, kuri organizuoja renginį. Šie man liepė kreiptis į „Bilietai.lt“ ir daugiau jokio atsakymo negavau. Vėliau užpildžiau ir nusiunčiau jiems el. paštu prašymą pinigams susigrąžinti, dar vieną egzempliorių nuvežiau į kasą ir daugiau jokių žinių negavau“, – LRT RADIJUI pasakoja T. Ignatavičius.  

„Bilietai.lt“ atstovas spaudai Aivaras Gelžinis tvirtina, kad „Bilietai.lt“ yra tik tarpininkas, prekiaujantis bilietais, o ne renginio organizatorius, tad už pinigų grąžinimą atsakyti negali.

„Kaip ir visuose versluose, kartais ne viskas sekasi. Yra buvę didelių renginių, kurie neįvyko. Tam tikrais atvejais neįvykusių renginių priežastys yra atlikėjų ligos. [...] Mus informavo, kad pavyko susitarti dėl naujos renginio datos. Galios tie patys bilietai, o tiems, kuriems naujoji renginio data netinka, pinigai bus grąžinti“, – sako A. Gelžinis.

T. Ignatavičius teigia, kad bilietais prekiaujančios įmonės turėtų bendradarbiauti tik su draudimą turinčiais renginių organizatoriais, kad būtų užtikrintas vartotojų saugumas

„Bilietai.lt“ ir „Tiketa“ yra dvi įmonės, kurios platina bilietus, tad čia reikėtų dviejų direktorių susitarimo, kad nebūtų dirbama su organizatoriais, kurie neturi draudimo ir viskas. Taisyklėse yra parašyta, kad, jeigu renginys yra nukeliamas, „Bilietai.lt“ įsipareigoja grąžinti pinigus. Aš nieko neatgavau, man niekas neskambina – absoliučiai jokios reakcijos. „Bilietai.lt“ tiesiog susirenka pinigus ir jiems yra vienodai. Jeigu aš praneščiau, kad noriu Maiklo Džeksono koncerto, jie man bilietą tikrai parduotų“, – piktinasi T. Ignatavičius.

A. Gelžinio aiškinimu, tarpininkaujanti įmonė negali pradėti pinigų grąžinimo vartotojams, kol to nepaskelbė renginio organizatorius.

„Mes labai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos. Dirbdami su organizatoriais mes atkreipiame dėmesį, ar jie yra patikimi. Versle atsitinka visko. Mes negalime pradėti pinigų grąžinimo, nes pats organizatorius vykdo grąžinimą. Jis informuoja apie naują renginio datą, o iki tol mes nieko negalime padaryti“, – pabrėžia „Bilietai.lt“ atstovas spaudai.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Natalija Jarmulkovič pastebi, kad neįvykę renginiai yra ypač dažna  vartotojų skundų priežastis. Jeigu nėra vykdoma sutartis ir renginys atšaukiamas, pašnekovė tvirtina, kad vartotojas turi teisę reikalauti iš organizatorių nuostolio atlyginimo.

„Pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į renginio organizatorių, kad norite atgauti sumokėtus pinigus. Tam būtina išsaugoti mokėjimo kvitą ir bilietus į renginį. Jeigu organizatorius neatsako į vartotojo prašymą per 14 dienų, tokiu atveju vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka. Kadangi renginio organizatorius yra registruotas Estijoje, šiuo atveju vartotojo prašymą nagrinėtų Europos vartotojų centras“, – komentuoja N. Jarmulkovič.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.