Pasaulyje

2018.06.21 23:34

Uostai ginasi nuo nelegalių migrantų

Marija Gabrienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2018.06.21 23:34

Didelės baudos už nelegalių migrantų gabenimą gresia ne tik vežėjams, bet ir uostams bei keltų operatoriams už sugadintą krovinį. Prancūzijos Kalė uostas šią problemą sprendžia naujame uoste įrengdamas vilkikų stovėjimo aikštelę, kurioje vežėjai galės saugiai laukti keltų.

Iš Prancūzijos Kalė uosto per Lamanšo sąsiaurį – vienas tiesiausių kelių į Britaniją. Abi šalis skiria tik kiek daugiau nei 40 km. Išsvajotą valstybę nelegalūs migrantai stengdavosi pasiekti įsibraudami į prie Kalė uosto vartų keltų laukiančius vilkikus.

„Ten yra kaip tik centras, kur daugiausiai buvo susikaupę tų nelegalių migrantų. Buvo milžiniška jų stovykla. Visai neseniai buvo informacija, kad vienas mūsų sunkiasvorės mašinos vairuotojas buvo užpultas nelegalių migrantų, kurie norėjo patekti į Didžiąją Britaniją“, – pasakojo Lietuvos Respublikos ambasadorius Prancūzijoje Dalius Čekuolis.

Incidentas vežėjui iš Lietuvos baigėsi laimingai. Prancūzijos vyriausybės priimtas sprendimas apie 10 tūkst. nelegalių migrantų iš Kalė perkelti į atokesnius šalies rajonus kiek sumažino įtampą, tačiau Havro ir Kalė uostai taip pat pakoregavo plėtros planus. Statant išorinius uostus, juose įrengiamos vilkikų stovėjimo aikštelės.

„Tikimės, kad problema dėl migrantų bus išspręsta. Uostas turės didesnes teritorijas ir vilkikai, kurie laukia įvažiavimo į laivą, galės saugiai parkuotis. Nelegalai į juos nebegalės patekti, kaip būdavo iki tol“, – sakė Kalė uosto generalinis direktorius Laurentas Devulderas.

Už nelegalių migrantų gabenimą gresia didelės baudos ir vežėjams ir uostams. Prancūzai tikisi, kad naujos stovėjimo aikštelės uostų teritorijų viduje padės išspręsti apie 90 proc. migrantų problemos šiame regione. Bus užtikrinta prekių ir transporto priemonių apsauga.

Havro uostas dėl nelegalių migrantų prarado apie 2 mln. turistų. Sustiprinus terminalo apsaugą ir užtikrinus keleivių saugumą, srautus tikimasi susigražinti.