Muzika

2020.02.01 20:58

Keturi „Eurovizijos“ atrankos dalyviai dar žingsniu priartėjo prie svajonės žengti į didžiąją sceną

atnaujinta 23.10
LRT.lt2020.02.01 20:58

Devyni pirmąjį nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos etapą sėkmingai įveikę dalyviai šįvakar vėl žengė į sceną, kurioje susikovė dėl kelialapio į atrankos finalą. Komisijos ir žiūrovų balsai lėmė, jog prie svajonės išvykti į didžiąją „Eurovizijos“ sceną Roterdame, Nyderlanduose dar vienu žingsneliu priartėjo keturi atrankos dalyviai.

Susumavus komisijos ir žiūrovų balsus paaiškėjo, kad į nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos finalą pateko Aistė Pilvelytė, grupė „The Roop“, KaYra ir Rūta Loop.

Kaip balsuoja žiūrovai, stebi audito įmonės „Grant Thornton Baltic“ atstovai. Už žiūrovų skambučius ir trumpąsias žinutes surinktų lėšų dalis, kuri tenka LRT, bus skirta nacionalinę atranką laimėjusiam atlikėjui ar grupei. Nugalėtojų komandos taip pat lauks ir dvi piniginės premijos. Asociacija LATGA atranką laimėjusios dainos autoriams įsteigė 3 tūkst. eurų dydžio premiją, dar 2 tūkst. eurų ši autorius vienijanti organizacija skirs dainos aranžuotės tobulinimui ir kūrinio sklaidai užsienio šalyse.

Taip pat skaitykite

Pirmajame nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos pusfinalyje dalyvių pasirodymus stebėjo, komentavo bei vertino projekto komisijos nariai: „Eurovizijos“ ekspertas, LRT popmuzikos vyriausiasis redaktorius Ramūnas Zilnys, dainininkas, dainų autorius, Lietuvos laisvės vėliavnešys, sėkmingiausio Lietuvai „Eurovizijos” projekto „LT United” narys Andrius Mamontovas, dainininkė ir dainų autorė, 2015-ųjų Lietuvos atstovė „Eurovizijoje” Monika Linkytė, dainininkė, vokalo dėstytoja, grupių „Empti” ir „Pieno lazeriai” vokalistė Giedrė Kilčiauskienė ir muzikos agentūros „M.P.3“ vadovas, koncertų organizatorius, prodiuseris, bendradarbiaujantis su garsiausiais šalies atlikėjais, Vaidas Stackevičius. Komisijos nariai įžvalgomis dalijasi ne po kiekvieno, o po trijų dalyvių pasirodymų.

Pirmoji į nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos pirmojo pusfinalio sceną lipo Kristina Radžiukynaitė, geriau žinoma kaip KaYra, atlikusi savo kūrybos dainą „Alligator“. Į atranką sugrįžusi po šešerių metų pertraukos atlikėja ir aktorė pasakoja, kad šią dainą įkvėpė teatro drabužinėje rastas senas aligatoriaus kostiumas.

Eurovizija 2020. KaYra – „Alligator“

Praėjusį kartą nustebinusi ryškiai rausvais sceniniais rūbais, šįkart KaYra pasirodymą atliko vilkėdama šviesų kostiumą, o veidą slėpė po Džokerio kauke. „Su ja jaučiuosi geriausiai, nes mano daina būtent apie tai“, – portalui LRT.lt sakė atlikėja. KaYra savo daina stengiasi įrodyti, kad gražiausias ir geriausias gyvenimas prasideda tada, kai atsikratome personažų ir nusimetame kaukes.

Nulipusi nuo scenos atlikėja graudinosi. „Gyvenime man tenka atlikti ne vieną vaidmenį. Tenka pabūti ir karžyge, pakovoti už save, pabūti klounu, prajuokinti nuliūdusį… Prieš einant į sceną visą laiką gyvenau liūdname klouno pasaulėlyje, todėl man pasidarė baisu, kaip dažnai mes slepiamės po savo personažais“, – kalbėjo KaYra.

KaYra scenoje keitė operos solistė, Auksinio scenos kryžiaus laureatė Viktorija Miškūnaitė, atlikusi kūrinį „The Ocean“. Pirmajame atrankos etape sulaukusi pastabų dėl dainos žodžių anglų kalba tarimo, šiandien dalį kūrinio atlikėja sudainavo ir lietuviškai.

Eurovizija 2020. Viktorija Miškūnaitė – „The Ocean“

„Tiesą sakant, po praėjusio filmavimo nustebau sulaukusi tokio didžiulio palaikymo. Tarp visų palaikymo skambučių sulaukiau skambučio ir iš savo močiutės. Ji džiaugėsi mano dalyvavimu atrankoje, bet sakė nesupratusi nė vieno dainos žodžio. Ėmiau jai versti žodžius ir supratau, kad „Euroviziją“, galbūt, žiūri ir daugiau vyresnės kartos žmonių. Tad nutariau padaryti išankstinę dovaną Lietuvai Vasario 16 d. proga ir uždainavau lietuviškai“, – apie sprendimą dainą atlikti lietuviškai kalbėjo V. Miškūnaitė.

Su daina „Namų dvasia“ komisiją ir žiūrovus sužavėjusios „Baltos varnos“ – seserys dvynės Teresė ir Milda – užtikrintai žengė į nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos pusfinalį. Šiandien jos ir vėl sudainavo puikiai – atrodė, jog jaudulys, apie kurį prisipažino prieš lipdamos į sceną, tiesiog išgaravo.

Eurovizija 2020. „Baltos varnos“ – „Namų dvasia“

„Noriu padėkoti už šiurpuliukus, kuriuos šįvakar man ir vėl sukėlėte. Turiu patirties scenoje būti basa, žinau, kad tai vienas geriausių pasirinkimų. Koks jūsų argumentas, nemėgstate aukštakulnių?“, – juokavo seseris po pasirodymo kalbinusi Ieva Zasimauskaitė. Merginos prisipažino aukštakulnius kartais avinčios, tačiau sceninį įvaizdį derinusios prie savo pasirodymo.

„Nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos scena mums ne pirmoji, kuri yra ne bardiška ir ne folkiška. Esame išbandžiusios daug scenų ir džiaugiamės, kad pavyksta pabūti universaliomis“, – po pasirodymo šypsojosi dvynės.

Po pirmųjų trijų pasirodymų žodį tarė komisija. Pirmasis pasisakė A. Mamontovas. „KaYros daina man patiko, manau, kad ji turi ryškų, lengvai įsimenantį priedainį, bet nėra banali. Kažkuriuo momentu norėjosi, kad tas lėtas šokis taptų greitesnis, bet šis pasirodymas neblogas, – vertinimą pradėjo A. Mamontovas. – Viktorijos Miškūnaitės dainos eigoje išgirdome visas jos vokalo įmanomas spalvas, todėl man liko šiek tiek išbarstytas jausmas. Dainos atlikime man truputį pritrūko vientisos linijos. Beje, man visada kelia įtarimą, kai žmogus atrankos viduryje ima kažką keisti. Man atrodo, eidamas į atranką atlikėjas turi tvirtai žinoti, kaip atrodys jo pasirodymas.

Nors dažnai giriame atlikėjus, dainuojančius lietuviškai, Europoje tai ne visada laikoma privalumu. Tačiau „Baltų varnų“ daina yra vienas iš tų atvejų, kai lietuvių kalba skamba gerai. Ji turi folkloro prieskonį, tad dainoje mūsų kalba skamba kaip unikalus, tik Lietuvai būdingas dalykas“, – pirmuoju įspūdžiu apie pasirodymus dalijosi komisijos narys A. Mamontovas.

„Nors visus pasirodymus jau girdėjau ir esu susidariusi įspūdžius, šiandien jų klausausi iš naujo. Man atrodo, jog, nepriklausomai nuo to, „Baltos varnos“ čia dalyvauja kaip „Eurovizijos“ atrankų konkurse, ar tiesiog kaip muzikantės, gavusios eterį, jos išlošia tuo, kad nemeluoja pačios sau, nekonkuruoja ir tiesiog muzikuoja“, – kalbėjo G. Kilčiauskienė. Ji taip pat gyrė KaYros pasirodymą už tai, jog jis šįvakar buvo kitoks nei atrankos metu.

R. Zilnys KaYra taip pat gyrė, nors šmaikštavo, jog pagrindinį filmo „Džokeris“ herojų primenantis grimas vietomis jam kėlė šiurpesį. „Baltos varnos“ yra absoliutus gėris, kurio norisi klausytis prie židinio prieš miegą. Man ši daina primena A. Smilgevičiūtės „Strazdą“, – įžvalgomis dalijosi R. Zilnys.

Iš pirmųjų trijų pasirodymų V. Miškūnaitės pasirodymas komisijai kėlė daugiausia klausimų. Labiausiai jiems kliuvo tai, kad atlikėja pasirinko uždainuoti lietuvių kalba. Tiesa, komisijos nariai gyrė išskirtinį atlikėjos balsą.

Toliau į sceną žengė atlikėja ir radijo laidų vedėja Rūta Loop. Ji sako, kad parašyti dainą „We Came from the Sun” ją įkvėpė pokalbis su vienu radijo klausytoju. Ši daina skirta kiekvienam, kuris bent kartą buvo įskaudintas, vienišas ar susidūrė su nepripažinimu, sako Rūta Loop.

Eurovizija 2020. Rūta Loop – „We Came from the Sun”

Lipdama į atrankos pusfinalio sceną atlikėja nutarė šiek tiek pakeisti įvaizdį. Vietoje blizgių kelnių ir juodos palaidinės ji kartu su šokėjais rinkosi baltą aprangą. Kaip ir „Baltos varnos“, Rūta Loop ant scenos pasirodė basa. Tiesa, po pasirodymo atrankoje ji sakė sulaukusi raginimų apsiauti batus.

„Sulaukiau tikrai daug patarimų, bet aš juos ir laikau patarimais, o ne rimta kritika“, – kalbėjo Rūta Loop ir dėkojo už žinutes bei palaikymą, kurio sulaukė pasirodžiusi „Eurovizijos“ atrankoje. Atlikėja minėjo atidžiai analizuojanti savo pasirodymus, tad, jei nuspręs, kad reikia, būtinai patobulins ir šį.

Anot Rūtos Loop, jos dainoje užkoduota žinutė turėtų pasiekti visų klausytojų širdis: „Man atrodo, jog svarbiausia prisiminti, kad kitoniškumas gali būti gera savybė“, – sakė atlikėja.

Gabrielius Vagelis atliko dainą „Tave čia randu“. Ši daina – jau ketvirtasis atlikėjo bandymas eiti didžiosios „Eurovizijos“ link. Nacionalinės atrankos pusfinalyje G. Vagelis savo pasirodymą nutarė gerokai pakeisti – nustebino ir kitokiu įvaizdžiu, ir choreografiniais pasirinkimais. „Įvaizdis svarbus jau vien dėl to, kad turime akis ir mums patinka, kai žmonės gražiai atrodo. Beje, įvaizdis tarsi padeda išreikšti savo asmenybę“, – kalbėjo G. Vagelis, kūriniui šįkart pasirinkęs kitokius drabužius ir specialiai pasirodymui pakeitęs šukuoseną.

Eurovizija 2020. Gabrielius Vagelis – „Tave čia randu“

Dainuoti G. Vagelis pradėjo sėdėdamas salėje tarp žiūrovų ir į sceną žengė tik vėliau. „Šokio atsisakėmė turbūt todėl, kad jis per daug atkreipė dėmesį nuo dainos. O kuomet scenografija dainą ne papildo, o nuo jos atsiskiria, teko kažką daryti“, – kalbėjo G. Vagelis. Beje, ant scenos jis pasirodė ne vienas, – jo komandą papildė daugiau narių. Tiesa, G. Vagelio pasirodymo pokyčius komisija įvertino ne itin palankiai.

Pirmajame pusfinalyje pasirodė ir trečiosios nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos laidos favoritais tapę „The Roop“ su daina „On Fire“. Kaip sakė grupės vokalistas Vaidotas Valiukevičius, ši daina tikrai nenusileistų kitoms didžiojoje „Eurovizijoje“.

Eurovizija 2020. „The Roop“ – „On Fire“

Nors šiek tiek pakeitė aprangą, žaismingus šokio žingsnelius ir energiją grupė savo pasirodyme išlaikė. „Norėjau, kad turėtume ne tik įsimintiną dainą, bet ir įsimintiną šokį“, – sakė V. Valiukevičius.

Tiesa, atlikėjai prisipažino nenorėję iš karto ant torto išdėlioti visų vyšnių, todėl, jei tik turės progą, pademonstruos, jog gali dar geriau. „Stengėmės atrasti tai, kas bus paprasta, bet gerai nusės į širdį“, – taip apie pasirodymą kalbėjo grupės nariai.

Po dar trijų pasirodymų vėl pasisakė komisija. „Man labai patinka visos šios trys dainos. Rūtos pasirodymas man pasirodė labai stilingas ir estetiškas, o daina – labai įsimenanti. Gal tik norėtųsi, kad pasirodymo gale ji judėtų šiek tiek drąsiau. Gabrieliaus daina gera, man patiko, bet, galbūt, norėtųsi stipresnio vizualinio pasirengimo. O „The Roop“ dainą beveik moku atmintinai, klausydama jos šokau“, – kalbėjo M. Linkytė.

Iš šio dalyvių pasirodymų trejetuko A. Mamontovui labiausiai patiko Rūta Loop. „Per priedainį gal ir norėtųsi dainą šiek tiek pastirpinti, pridėti jėgos. Man patinka daina, jos tekstas, bendras įvaizdis“, – pastebėjo jis.

„Tegu G. Vagelis scenoje elgiasi taip, kaip nori, nes jo vidinis instinktas yra geras“, – komentavo R. Zilnys, kuriam pasirodė, jog G. Vagelio pasirodymo pokyčiai išėjo ne į naudą.

Bravo visiems trims dalyviams. Rūtos Loop daina labai graži, fainas priedainis. Pasirodyme gal pritrūko šiek tiek jėgos, bet man patiko. Gabrielius Vagelis pasirinko puikų sprendimą išeiti į publiką, jo pasirodymas buvo estetiškas, tačiau pagalvojus apie tai, ką atsiminčiau iš jo pasirodymo, manau, kad šįvakar jis buvo ne toks įsimintinas negu atrankoje. Be abejonės, „The Roop“ yra vieni atrankos favoritų. Būčiau labai nustebęs, jei ši daina nepatektų į finalą“, – pasirodymus gyrė V. Stackevičius.

„Jei važiuočiau automobiliu ir per radiją grotų šios dainos, nė per vieną neperjungčiau radijo imtuvo“, – kalbėjo G. Kilčiauskienė.

Po komisijos pagyrų į sceną žengė Kristina Jurevičiūtė-Kristina Jure, atlikusi dainą „My Sound of Silence“. Pirmąjį nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos etapą ji įveikė labai sėkmingai ir užtikrintai pateko į pusfinalį surinkusi 10 balų.

Eurovizija 2020. Kristina Jure – „My Sound of Silence“

„Buvo ir komplimentų, ir papeikimų, ir patarimų, ir sveikinimų. Į viską stengiausi atsižvelgti, buvo malonu, kad mane prisiminė ir seniai matyti žmonės, mokytojai, draugai. Tokio palaikymo nesitikėjau“, – po pasirodymo kalbėjo Kristina Jure. Jos pasirodymą gyrė ir I. Zasimauskaitė, sakiusi, kad tai buvo pasaulinio lygio atlikimas. Beje, komisijos nariams Kristinos daina priminė I. Zasimauskaitės eurovizinį pasirodymą.

Kardinaliai kitokį įvaizdį pasirinkęs pasirodė ir Tomas Alenčikas-Alen Chicco, atlikęs dainą „Somewhere Out There“. Šįvakar jis pasirinko tamsų įvaizdį – užsidėjo juodą kepurę, apsivilko juodus rūbus, tamsiu grimu pasiryškino akis.

Eurovizija 2020. Alen Chicco – „Somewhere Out There“

„Pasižiūrėjau praeitą pasirodymą ir labai savimi nusivyliau, galvojau, kad galiu geriau ir ieškau ne ten, kur reikia. Kartais per norėjimą padaryti daug padarai per daug. Reikia tai suprasti. Esu dėkingas, kad supratau ir šį tą su komanda pakeitėme, – apie pasirodymo pokyčius kalbėjo Alen Chicco. – Šįvakar buvau labai nuoširdus, man net drebėjo rankos, kas scenoje buvo jau seniai.“

Alen Chicco pridūrė, kad šiandien dar nesijaučia iki galo patenkintas savimi, kaip atlikėju. „Nesakysiu, kad esu visiškai tas, kuo noriu būti, bet link to einu“, – apie savo muzikinį kelią kalbėjo atlikėjas.

Pirmąjį „Eurovizijos“ atrankos pusfinalį užbaigė nacionalinėje atrankoje jau 12 kartą dalyvaujanti Aistė Pilvelytė. Šįkart ji grįžo su galingu ginklu – daina „Unbreakable“, kurios vienas iš dainos autorių – Thomas G. Sonas, sukūręs 2012-aisiais „Eurovizijoje“ nugalėjusį kūrinį „Euphoria“.

Eurovizija 2020. Aistė Pilvelytė – „Unbreakable“

Dainuojanti apie stiprią, nepalaužiamą moterį, A. Pilvelytė sakė, jog labiausiai gyvenime ją įkvepia dukra, muzika, gamta, draugai. „Mano gyvenimas buvo sudėtingas, vingiuotas, visko teko patirti. Turbūt, to nepalaužiamumo ir suteikia tie sunkumai kelyje“, – kalbėjo atlikėja.

Pasak A. Pilvelytės, sugrįžusi į nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos sceną ji jaučiasi tvirta ir pasitikinti. Stiprybės jai suteikia ir didelis palaikymas, kurio sulaukia iš artimųjų ir gerbėjų.

Vakaro pasirodymus reziumavo komisijos nariai. „Kristinos Jure balsas labai gražus. Pradėjus groti jos dainai, visi susižvalgėme, nes pastebėjome dainos panašumų su Ievos Zasimauskaitės daina. Nesu tikras, ar ši daina laimės atranką, bet Kristinos balsas labai įsimena, – kalbėjo R. Zilnys. – Manau, kad dauguma iš Alen Chicco tikisi ekstravagancijos, o šiandien jo sceninis įvaizdis tiesiog priminė personažą iš prancūziško filmo, kur eini gatve ir už užkaborio išlenda nelabai aiškus žmogus. Man patinka jo balsas, bet pati daina, mano nuomone, iki kulminacijos išauga tik pačioje pabaigoje. Šių dienų popmuzika yra tokia, kad visus kozirius ant stalo turi dėti iš karto. Kalbant apie Aistės Pilvelytės pasirodymą, neturiu, ką pridurti prie to, ką sakiau aną syki. Puikus kūrinys, parašytas pagal pakankamai efektingą formulę. Gal kažkam jos daina pasirodys pasenusi, skambesys pabodęs, bet jei norime standarto, tikiu, kad Aistės balsas didžiojoje scenoje tikrai nesudrebėtų“, – kalbėjo R. Zilnys.

Kitiems komisijos nariams A. Pilvelytės pasirodymas taip pat pasirodė stiprus, atliktas profesionaliai, be priekaištų.

„Šie trys pasirodymai buvo tarsi balsų kovos, nes visi dainavo su stipriais balsais. Nežinau, ar Kristinos Jures daina įsimenanti, bet balsas tai tikrai. Alen Chicco dainoje kažko man pritrūko, norėjosi vientisumo. Manau, žmonės sutiks, jog šio vakaro karaliene buvo Aistė Pilvelytė. Nors tai nėra mano žanras, o jos daina gan standartiška, Aistės užtikrintumas žavi“, – kalbėjo M. Linkytė.

„Aistė Pilvelytė pati dar nežino, kad jau seniai yra visų laikų Lietuvos „Eurovizijos“ nugalėtoja. Aistė, man regis, ateina į tą momentą, kai jai nebėra, ką prarasti, ir, kaip sakydavo mano mokytojas E. Nekrošius, tai yra geriausia būsena. Sveikinu, puikus pasirodymas. Tikiu, kad Aistė bus šių metų atrankos finale“, – A. Pilvelytę gyrė ir A. Mamontovas.

Kas Lietuvai atstovaus „Eurovizijoje“, vyksiančioje gegužės 12–16 dienomis Roterdame, Nyderlanduose, paaiškės vasario 15 dieną nacionalinės atrankos finalo metu. Finalas vyks Kaune, Žalgirio arenoje, jį tiesiogiai transliuos LRT TELEVIZIJA ir LRT RADIJAS.

Šią savaitę paaiškėjo, kad Lietuvos atstovas pasirodys pirmajame didžiosios „Eurovizijos“ pusfinalyje gegužės 12 dieną. Tame pačiame pusfinalyje pasirodys dar 16 šalių atstovai: Airijos, Australijos, Azerbaidžano, Baltarusijos, Belgijos, Izraelio, Kipro, Kroatijos, Norvegijos, Maltos, Rumunijos, Rusijos, Slovėnijos, Šiaurės Makedonijos, Švedijos, Ukrainos.

Eurovizija 2020. I pusfinalis. Dėl didžiosios scenos kovojanti devyneriukė ir griežtesnė žiuri

Taip pat skaitykite