Muzika

2020.01.25 23:13

Nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos pusfinalyje – dar 6 dalyviai, vakaro lyderiai – „The Roop“

LRT.lt2020.01.25 23:13

Pirmasis nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos etapas baigtas – šeši šio vakaro dalyviai su atranka jau atsisveikino, kiti šeši žengia į pusfinalį. Komisijos ir žiūrovų nuomonės šįkart sutapo – tie kuriuos gyrė komisija, žiūrovai taip pat palaikė, tačiau buvo ir netikėtumų.

Per pirmąsias dvi atrankos laidas „Pabandom iš naujo 2020“ išrinkta dvylika dalyvių, kurie pasirodys pusfinaliuose. Po šio vakaro prie jų prisijungė grupė „The Roop“, Evgenya Redko, Aistė Pilvelytė, KaYra, Rokas Povilius, „The Backs“.

Kurie atlikėjai pasirodys pusfinalyje ir tęs kovą dėl kelialapio į didžiąją „Euroviziją“, sprendė ir LRT TELEVIZIJOS žiūrovai. Jų balsavimą kiekvieną šeštadienį stebi audito kompanija „Grant Thorton Baltic“.

Žiūrovų balsai sudarė pusę galutinio dalyvio vertinimo, kitą pusę – komisijos balai. Šio vakaro pasirodymus komisija vertino įsitaisiusi specialioje studijoje, o savo įžvalgomis dalijosi ne po kiekvieno, bet po keturių atlikėjų pasirodymų.

Trečiosios laidos komisijoje – LRT popmuzikos vyriausiasis redaktorius Ramūnas Zilnys, atlikėjas, kompozitorius, aranžuotojas „Eurovizijos“ sceną išbandęs su grupe „In Culto“ Jievaras Jasinskis, vienas garsiausių prodiuserių Lietuvoje bei LATGA atstovas Leonas Somovas, atlikėja, Lietuvai jau atstovavusi „Eurovizijoje“, Monika Linkytė ir muzikos agentūros M.P.3 vadovas, prodiuseris Vaidas Stackevičius.

Susumuoti komisijos ir žiūrovų balsai paversti euroviziniais balais, o daugiausiai surinkę dalyviai keliauja į pusfinalius bei kovos dėl vietos nacionalinės atrankos finale.

Taip pat skaitykite

Vakarą pradėjo grupė „The Backs“ su daina „Fully“. Grupės merginos ant „Eurovizijos“ scenos jau stovėjo praėjusiais metais, tik tada daugelio dėmesys krypo ne į jas – Algė, Berta, Silvija, Eglė buvo Jurijaus pritariančiosios vokalistės. Ir pats Jurijus neslepia, kad pusės skambesio daina būtų netekusi, jei ne kartu dainavusios pritariančiosios vokalistės.

Merginų grupė sėkmingai koncertuoja ir jau įrašė pusę albumo. Be to, joms taip patiko „Eurovizijoje“, kad šiemet jos nusprendė iš užnugario žengti į fronto liniją. „Jaudinamės, nes kiekvieną kartą ant scenos atiduodi širdies dalelę ir arba ji išklausyta sugrįžta, arba ne“, – pridūrė Berta.

Eurovizija 2020. „The Backs“ – „Fully“

Merginas scenoje netrukus keitė Bernardas Garbačiauskas, scenoje prisistatantis tiesiog Bernardo vardu. Būdamas vos penkiolikos, jis pakėlė sparnus į Hamburgą, kur dar net nebaigęs gimnazijos, buvo pakviestas į prestižinį Hamburgo muzikos ir teatro universitetą, o po metų buvo priimtas į vieną garsiausių pasaulyje – Juilliardo muzikos mokyklą Niujorke.

Taigi didžiosios scenos jam puikiai pažįstamos – vaikinas yra koncertavęs ne viename pasaulio didmiestyje, o 2016-aisiais jis apdovanotas vardine stipendija už nuopelnus meno srityje ir Lietuvos garsinimą pasaulyje. Nacionalinėje atrankoje jis pasirodo su savo kūrybos daina „Dad, don’t be mad at me“.

Užtemus šviesoms, ant scenos išdygo medis, šalia jo mergina su violančele bei fortepijonas, kuriuo skambindamas Bernardas pasakojo apie dramatiškus tėvo ir sūnaus santykius. Vos nulipęs nuo scenos jis pasidžiaugė, kad daina ne apie jį – jo ir tėvo santykiai puikus. Parašyti šią dainą jį įkvėpė miuzikluose „Kinky Boots“ ir „Everybody's Talking About Jamie“ matyti herojai.

Eurovizija 2020. Bernardas – „Dad, don’t be mad at me“

Beje, Bernardo dainą siūlėsi nupirkti kitų šalių atlikėjai, tačiau Bernardas nesutiko ir ją atliko Lietuvos publikai.

„Pabandom iš naujo“, – šūkis puikiai tinkantis Justinai Žukauskaitei. Ji atrankoje laimę bando jau trečiąjį kartą, o ar jis nemeluos, pamatysime jau vakaro pabaigoje. Po praėjusių atrankų Justina pailsėjo, sustiprėjo ir dabar žengia su naujomis jėgomis ir daina „Breathe in“.

Kaip pati teigia, Nauja pradžia – nauji tikslai. O kad juos pasiektum šią sceną tikrai verta bandyti iš naujo. „Ką tik nulipus nuo scenos, emocijų buvo begalė, negaliu išsirinkti vienos“, – iškart po pasirodymo Ievai Zasimauskaitei, dalyvius kalbinančiai užkulisiuose, sakė Justina.

Eurovizija 2020. Justina Žukauskaitė – „Breathe in“

Nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje Rokas Povilius dainuoja apie „Euroviziją“, o tiksliau apie konkurso komentatorių. Beje, jo daina vadinasi kaip ir ne kartą daugeliui girdėta frazė „Vilnius Calling“. Rokas sako, kad jo dainą įkvėpė ir grupės „LT United“ pasirodymas „We Are the Winners“. Ne mažiau medžiagos dainai jis surinko ir kasmet žiūrėdamas konkursą per televizorių.

„Latviai laimėjo, estai laimėjo, tik mes dar nelaimėjome. Norisi pasakyti, kad ir mes norime. Nežinau, ar yra daugiau tautų, kurios taip spirga dėl krepšinio ir „Eurovizijos“. Nors mūsų komandose žaidžia legionieriais, tačiau rinktinėje žaidžia mūsų šalies krepšininkai. Gal ir „Eurovizijoje“ reikėtų elgtis panašiai – naudoti savo resursus, o ne švediškas dainas apie liūtus“, – savo poziciją dėstė R. Povilius.

Eurovizija 2020. Rokas Povilius – „Vilnius Calling“

Po pirmųjų keturių pasirodymų R. Zilnys sakė pasiilgęs linksmesnių kūrinių, o jo ausims labiausiai patiko R. Poviliaus „Vilnius Calling“. Pastaroji daina labiausiai patiko ir M. Linkytei. Komisijos nariai gyrė Justinos balso tembrą ir Bernardą už artistiškumą, kuris įtikino komisijos narius, kad dainuoja apie savo šeimos dramą.

V. Stackevičius sakė, kad šio ketverto dainos jam pasirodė ne itin įsimenančios, tačiau pora pasirodymų buvo visai neblogi. Tiesa, jo nuomone, praėjus į kitą etapą atlikėjams reikėtų padirbėti ir patobulėti norint išsiskirti finale.

Kristinos Radžiukynaitės, prisistatančios kaip KaYra, gyvenimas susideda iš dviejų dalių – muzikos ir teatro. Į atranką ji sugrįžo po šešerių metų pertraukos, o šių metų dainą „Alligator“ įkvėpė teatro drabužinėje rastas senas aligatoriaus kostiumas.

Tiesa, ant scenos ji pasirodė ne su aligatoriaus kostiumu, o su ryškiai rožiniu kombinezonu ir dvynėmis šokėjomis, kurios padėjo sukurti žaismingą ir linksmą pasirodymą. KaYra savo daina pasistengė įrodyti, kad gražiausias ir geriausias gyvenimas prasideda tada, kai atsikratome personažų ir nusimetame kaukes, o gyventi vaidmenyje reikalauja scena, o ne gyvenimas.

Eurovizija 2020. KaYra – „Alligator“

KaYra ant scenos keitė lyriškesnis pasirodymas. Praėjusiais metais palikęs ryškų įspūdį, Lukas Bartaška sugrįžo ir sakė norėjęs išsiskirti – į atranką atėjo su kiek kitokiu nei „Eurovizijai“ būdinga žanro kūriniu. Lyriškai ir jautriai jis atliko dainą „Where is that change?“.

„Pati daina yra apie tai, kaip per pyktį nepastebime problemų, kurias ir sukelia pyktis, pavyzdžiui, karo, bado ar kt. Taigi reikėtų sustoti ir apsidairyti bei pamatyti, kas dedasi aplink“, – iškart po pasirodymo kalbėjo Lukas.

Eurovizija 2020. Lukas Bartaška – „Where is that change?“

Buvusi grupės „Lilas ir Innomine“ atlikėja Evgenya Redko kiek mažiau nei prieš metus pradėjo solo karjerą, išleido debiutinį albumą, vaizdo klipą, surengė koncertų ir šiemet užtikrintai pirmąjį kartą žengia ant nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos scenos su kūriniu „Far“.

Beje, Rolandas Venckys-Innomine – vienas iš jos dainos autorių. Viena iš dainos autorių yra ir pati Evgenya bei jos vyras Asafas Yehuda. „Jau ilgą laiką esame kartu, tad radome viduriuką ir dainas drauge kurti sekasi visai gerai. Labai pasitikiu jo skoniu, jis visuomet supranta, ko aš noriu“, – sakė ji.

Eurovizija 2020. Evgenya Redko – „Far“

„Jei ukrainietė Ruslana sužavėjo „Euroviziją“, kodėl aš, būdamas Ruslanu, negaliu to padaryti“, – sakė atlikėjas Ruslanas Kirilkinas, ketvirtąjį kartą iš naujo bandantis laimę nacionalinėje atrankoje. sustiprėjęs visapusiškai ir įgijęs imunitetą nepagrįstai kritikai Ruslanas atliko dainą „Soldier's Heart“.

„Ši daina man artima, nes ji turi aiškią žinutę visiems. Tikiu, kad keikvienas iš mūsų yra karys, turintis stoti į kovą su mūsų vidiniais demonais, dalijančiais mūsų širdį perpus, o mums reikia pasirinkti“, – sako Ruslanas.

Eurovizija 2020. Ruslanas Kirilkinas – „Soldier's Heart“

Dainą jam sukūrė Edgaras Lubys, pats ne kartą dalyvavęs „Eurovizijos“ atrankose. Ruslanas sako, kad jis ne tik dainą sukūrė, bet ir puikių patarimų davė. „Vertė valgyti vien tik ryžius, kad tilpčiau į scenos kostiumą“, – juokėsi Ruslanas.

Išgirdęs dainą „Alligator“ R. Zilnys sakosi pajutęs, kad padvelkė „Eurovizija“, o E. Redko pasirodymą pavadino stilingiausiu bei pastebėjo, kad dainą ji gali atlikti dar geriau. Kiti komisijos nariai antrino R. Zilniui sakydami, kad būtent merginos šiame ketverte pasirodė geriau, lengviau susidorojo su jauduliu, o E. Redko vienbalsiai pripažino šio ketverto komisijos narių favorite.

Komisijos nariai taip pat pastebėjo, kad šis vakaras ne L. Bartaškos – jam su jauduliu susidoroti sekėsi sunkiausiai, o jo vokalui turėta daugiausiai pastabų.

Nombeko Augustė dešimtmetį mokėsi operos, tačiau suprato, kad džiazas, o vėliau ir kiti stiliai ar dainų kūrimas jai arčiau širdies. Su savo kūrybos daina „Reikia man“ ji kaip solistė pirmą kartą dalyvauja ir nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje.

Tiesa, didžioji scena gerai pažįstama. Prieš dvejus metus populiariame muzikos projekte išgarsėjusi Nombeko Augustė nacionalinėje atrankoje dalyvavo kaip pritariančioji Kotrynos Juodzevičiūtės vokalistė, be to, ji kuria ir įrašinėja dainas bei siekia ne kiekybės, bet kokybės.

„Dainoje – mano asmeninės patirtys, susijungusios su vaizduote, svajonėmis“, – apie kūrinį „Reikia man“ kalbėjo autorė bei atlikėja.

Eurovizija 2020. Nombeko Augustė – „Reikia man“

Jei manote, kad į nacionalinę atranką atėjo aktorius Dominykas Vaitiekūnas, teisūs esate tik iš dalies – ant scenos pasirodė jo alter ego Vitalijus Špokaitis. V. Špokaitis prisistato ne tik kaip atlikėjas, bet ir kaip dvasinis „influenceris“ bei atsiknisimo nuo savęs instruktorius.

Suskaičiavęs dvylika savo gyvenimo problemų, kiekvienai jų sukūrė po specialią dainą ir išleido albumą „Geras žmogus“, kuris, pasak paties Vitalijaus, skatina būti geresniu žmogumi.

Kaip ir pridera atsiknisimo nuo savęs instruktoriui, nacionalinės atrankos dainoje „Nemušk savęs“ jis taip pat ragina atsikinisti nuo savęs ir priimti save tokį, koks esi.

Eurovizija 2020. Vitalijus Špokaitis – „Nemušk savęs“

„Eurovizija“ man yra kaip vienos nakties nuotykis, jei patiks, pasikartos ir dar vieną ar du vakarus. Be to, „Eurovizijoje“ aš galiu būti savimi, – sakė V. Špokaitis, ant peties pasitaisydamas lempą, kurią buvo prisitaisęs ant peties. – Tai – sąmoningumo šviesa. O ir gyvenimas ne tik kaip „Eurovizija“, bet ir kaip Kuršių marios – faina, kad turime, bet spalva viską pasako. Kartais reikia užsidegti šviesą ir pereiti į kitą pusę, kur yra jūra ir nedvokia.“

Vienuoliktasis vakaro pasirodymas buvo vienas laukiamiausių – ant nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos scenos dvyliktąjį kartą sugrįžo Aistė Pilvelytė. Ji sakė, kad sugrįžti paskatino klausytojų palaikymas.

Be to, ji grįžta su galingu ginklu – daina „Unbreakable“, kurios vienas iš dainos autorių – Thomas G:Sonas, sukūręs 2012-aisiais „Eurovizijoje“ nugalėjusį kūrinį „Euphoria“.

Beje, prieš ateidama į nacionalinę atranką Aistė atliko vieną eksperimentą – nesakiusi savo dukrai, kad nori vėl dalyvauti atrankoje dainą ji užleido namuose. Kai dukra susidomėjo ir pasakė, kad daina patiko, Aistė net nedvejojo – metas pabandyti iš naujo.

Eurovizija 2020. Aistė Pilvelytė – „Unbreakable“

Su misija įpūsti klausytojams energijos ir pasitikėjimo scenoje pasirodė grupė „The Roop“: „Kad nepasentume anksčiau laiko, kad nenugrimztume į liūdesį ir kad gyvenime nedominuotų vien pilki atspalviai ir svarbiausia – kad nenuvertintume saves, nes šitą puikiai mokame.“

Grupės daina „On fire“, pasak grupės vokalisto Vaidoto Valiukevičiaus, tikrai nenusileistų kitoms didžiojoje „Eurovizijoje“.

Komisijos nariai svarstė, kad paskutinis dalyvių ketvertukas buvo bene stipriausias. Aistę Pilvelytę komisija gyrė už preciziškai paruoštą pasirodymą, tačiau svarstė, ar aranžuotė nėra kiek senamadiška. Vitalijų Špokaitį gyrė už nuotaikingą pasirodymą, kai kurie suabejojo, kad ši daina tikrai būtų suprasta didžiojoje „Eurovizijoje“.

Komplimentų sulaukė ir Nombeko Augustė, tačiau labiausiai komisiją sužavėjęs šio ketverto kūrinys – „The Roop“ daina „On Fire“.

Eurovizija 2020. „The Roop“ – „On fire“