Mokslas ir IT

2018.12.04 16:50

„Telia“ prisiminė, kad turi nebeaktyvių klientų, todėl kai kuriuos „apdovanojo“ sąskaitomis

15min redakciją pasiekė skaitytojos skundas, kuriame skaitytoja aiškina, kad jau nuo 2011 m. nebesinaudoja „Telia“ (tuomet – dar „Omnitel“) paslaugomis, tačiau rugpjūčio mėnesį staiga vėl tapo apmokestinta kliente. „Papildomai nieko daryti nereikia“ – toks ironiškas sakinys „Telia“ svetainėje prie naujai priskirtos paslaugos negali nepriminti skandalingojo plano „Asmeninis“.

„2018 12 01 gavau bendrovės „Telia“ laišką, kuriame nurodyta, kad „mano vardu registruotam abonentui“ už suteiktas paslaugas yra priskaičiuota skola 10,02 eurų, nors šio operatoriaus paslaugomis nebesinaudoju jau nuo 2011 m. sausio 19 dienos“, – rašė nepatenkinta įmonės (ne)klientė.

Po skambučio į „Telia“ klientų aptarnavimo centrą ji sužinojo, kad 2011 metais jos sutartis iš tiesų net nebuvo nutraukta – ji buvo priskirta prie klientų su „nuliniu tarifu“, nes anuomet „Omnitel“ tokiu būdu stengdavosi dirbtinai palaikyti klientų statistinio kiekio stabilumą, kad galėtų jį pademonstruoti akcininkams.

„Toliau aiškinantis susidariusią situaciją paaiškėjo, kad nuo 2018 08 01 yra automatiškai panaikinami „nulinio tarifo“ planai ir įjungiamas planas „Be įsipareigojimų“, už 5 eurų mėnesinį mokestį, ir dar nurodomas prierašas „Papildomai nieko daryti nereikia“ – juokingai graudu, nes, pasirodo bendrovėje „Telia“ nieko nedarant, ne savo noru, tampi jų vartotoju. Tau nežinant yra sudaromos sutartys, auginamos skolos ir grasinama jų išieškojimu, nors realiai net nesinaudoji jų paslaugomis“, – pyko 15min skaitytoja.

Primename, kad planas „Asmeninis“ buvo sugalvotas 2008-2009 metais, kuomet prasidėjus finansinei krizei „Omnitel“ vadovai sugalvojo būdą užfiksuoti įmonės pajamas: esamiems klientams be jų sutikimo buvo pasiūlyti apie 1,5 karto didesni teikiamų paslaugų kiekiai už vidutinę trijų paskutinių mėnesių sąskaitą.

Dėl to kai kuriuos vartotojus, kurie neseniai buvo išvykose į užsienį, nemaloniai nustebino stipriai išaugusios sąskaitos, tapusios didelio visuotinio nepasitenkinimo priežastimi.

Sąskaitas galėjo gauti keli šimtai

Situaciją išaiškino „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis. Jis tvirtino, jog iš tiesų „Papildomai daryti nieko nereikia“: „Nulinio tarifo“ planai buvo pradėti naikinti šią vasarą atnaujinant senuosius planus, tačiau migruojant duomenis iš vienos verslo valdymo sistemos į kitą, dėl žmogiškos klaidos keli šimtai žmonių galėjo gauti interneto plano pasiūlymą, kuris įsigaliojo nuo rugpjūčio 1 dienos. Šių paslaugų neužsisakiusiems ar kitų operatorių paslaugas pasirinkusiems žmonėms jokie mokesčiai ar juo labiau skolos nėra skaičiuojamos, o per klaidą atnaujinti planai bus galutinai uždaryti. Atsiprašome žmonių, kurie buvo suklaidinti laiško apie negautas įmokas už paslaugas, kurių jie neužsakinėjo. Papildomai į „Telia“ jiems kreiptis nereikia“.

A. Stasiulaitis, BNS nuotr.

„Esminis dalykas šioje istorijoje yra tai, kad joks žmogus negali būti skolingas jokiai bendrovei, jei jis nesinaudoja jos paslaugomis. Konkrečiu atveju iš „Telia“ gautos sąskaitos už paslaugas, kurių niekas neužsisakinėjo, yra žmogiška bendrovės darbuotojo klaida, dėl kurios labai apgailestaujame ir atsiprašome. Nei šiam buvusiam klientui, nei kitiems žmonėms, kuriems per klaidą „nulinis planas“ buvo pakeistas naujos kartos interneto planu, jokios skolos ar mokesčiai nėra skaičiuojami“, – pridūrė A. Stasiulaitis.

O ką reiškia „Nulinio tarifo“ naikinimas

Įmonės atstovas spaudai tikina, kad mobiliojo interneto planai „Kai reikia“ arba vadinamieji „nuliniai planai“ atsirado 2011 m. ir jie buvo skirti visų pirma žmonėms, kurie nenorėjo turėti jokių įsipareigojimų, tačiau, reikalui esant, galėjo užsisakyti neribotą kiekį mobiliojo interneto duomenų dienai arba tam laikotarpiui, kuriam jie buvo reikalingi.

„Šią vasarą, vykdant verslo transformaciją, jungiant ir atnaujinat „Telia“ IT sistemas buvo pradėta atsisakyti senųjų mobiliojo ryšio planų uždarant nenaudojamus arba juos keičiant naujaisiais. Tarp daugiau kaip trisdešimties senųjų planų, tokių kaip „Mozaika“, „Jubiliejinis 2“, „Senjoras“ ar „Universal“, buvo atsisakyta ir mobiliojo interneto plano „Kai reikia“, – sakė A. Stasiulaitis.

Anot jo, žmonėms, kuriems nebuvo poreikio naudotis planu „Kai reikia“, kurie nepasirinko jų poreikius atitinkančio naujojo „Telia“ plano arba tiems, kurie jau buvo išėję į kitų mobiliojo ryšio operatorių tinklus, šis planas tiesiog buvo atjungtas ir uždarytas. Tačiau dėl verslo sistemų migracijos ir žmogiškos klaidos keliems šimtams žmonių planas „Kai reikia“ buvo atnaujintas naujuoju internetiniu planu, už kurį buvo pradėtos klaidingai skaičiuoti įmokos. A. Stasiulaitis dar kartą pabrėžė, jog jokių mokesčių ar įsiskolinimų žmonėms priskaičiuota nebus, o visos netyčinės klaidos bus ištaisytos.

„Dėl senųjų ir dabarties technologijų naudojimo įpročių neatitinkančių planų uždarymo, skaičiuojame, kad trečiąjį šių metų ketvirtį „Telia“ mobiliojo interneto abonentų skaičius mažės apie 2000. Iš viso „Telia“ mobilųjį interneto planą šiuo metu turi apie 75 tūkst. žmonių“, – pridūrė įmonės atstovas.