Lietuvą pasiekė ir netrukus į gatves išriedės dvi pilnai elektrinės šiukšlių surinkimo mašinos „Goupil“. Pirmieji Lietuvoje ir vieni pirmųjų Baltijos šalyse šiuos ekologiškus ir tylius sunkvežimius įsigijo ir naudos UAB „Kauno švara“, tačiau jais domisi ir kitos Lietuvos savivaldybės.
Į elektrinių šiukšlių mašinų įsigijimą Kauno savivaldybės įmonė investavo 81 000 eurų ir planuoja jau artimiausiomis dienomis naująją techniką išleisti į darbą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Kompaktiškos, pilnai elektrinės mašinos be triukšmo bei taršos rinks šiukšles ankštose Kauno erdvėse, žaliosiose zonose, pėsčiųjų takuose. Lietuva prisijungia prie naujausių pasaulinių tendencijų darbinę techniką keisti elektrine, kai asmeniniai elektriniai automobiliai jau nebėra naujiena“, – pažymi Tomas Samulionis, krovos ir specialiosios technikos pardavimo bendrovės „Alwark“ komunalinės technikos padalinio vadovas.
„Kauno švaros“ viešųjų ryšių specialistas Jonas Tumpa išskiria, kad vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių būtent elektrinių mašinų pasirinkimą, yra ekologija – tokiu būdu tikimasi sumažinti taršą ir pagerinti oro kokybę.
„Elektrinės mašinos taip pat yra kur kas kompaktiškesnės, manevringesnės ir lengvesnės už įprastas šiukšliavežes, o tai suteiks galimybę važiuoti ne tik gatvėmis, bet ir pėsčiųjų takais, Laisvės alėja“, – sako specialistas.
Dar vienas naujųjų „Kauno švaros“ įsigytų „Goupil“ elektrinių mašinų privalumas – maži išlaikymo kaštai. „Kadangi naudojama elektros energija, sutaupoma daug pinigų, nes nereikia naudoti įprastinio kuro, kuris gana brangus“, – papildo J. Tumpa.
Anot J. Tumpos, pagrindinės erdvės, kurias valys „Goupil“ elektrinės šiukšliavežės, yra Kauno centras bei senamiestis.
Pilnai pakrauta baterija elektriniai sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 120 kilometrų – tokio atstumo dienos darbui užtenka. Maksimalus šio nedidelio sunkvežimio judėjimo greitis – 50 km/val. Naudojant greitojo krovimo jungtį, baterija pasikraus per 6 val. Sunkvežimis gali vežti apie 1000 kg svorio krovinį.