Ateityje gali keistis kai kurie kelio ženklai, kurie nėra pakitę nuo sovietinių laikų. Seimo narys konservatorius Kęstutis Masiulis teigia, kad ženklai Lietuvoje jau seniai turėjo būti pakeisti, o dizainu jie turėtų būti panašūs į kitų Europos Sąjungos šalių kelio ženklus.
Seimo narys sutinka, kad dabartiniai ženklai yra atnaujinti pagal vokiškus standartus. Esą kokybiniai parametrai, kurie apima dažus, atspindinčiąją plėvelę, ženklo storį – kaip Vokietijoje, tačiau ne pats dizainas. K. Masiuliui užkliuvo tokie kelio ženklai, kaip įspėjamasis ženklas apie netoliese galintį važiuoti traukinį, arba traktorių eismą draudžiantis ženklas. Įsižiūrėjus į pastarąjį, esą galima pastebėti, kad ženkle vaizduojamas traktorius yra sovietinis „Belarus“.

Ženklai primena sovietmetį
Anot K. Masiulio, dabartiniai ženklai atitinka Jungtinių Tautų rekomendacijas, bet jas atitinka tiek vokiški, tiek rusiški, tiek lenkiški ženklai. Todėl kaip svarbų argumentą politikas pateikia valstybės simbolinį pasirinkimą.
„Kodėl Lietuva turi turėti tokius pačius ženklus kaip Sovietų Sąjunga, kuri buvo šalis agresorė ir daug Lietuvos žmonių yra nuo jos nukentėję. Estijos visuomenėje diskusijų nekilo, nes savaime suprantama, kad reikia ženklų, kurie būtų panašūs į Suomiją ir atvykėliai iš Rusijos, ir kitų šalių piliečiai, kirtę sieną, iškart suprastų, kad jie jau išvažiavo iš plačiosios Tėvynės. Lietuvoje, gal dėl valdininkų orientacijos į procesą, gal dėl visuomenės pilietinio abejingumo, šis procesas vėluoja ir vis dar turime ženklus kaip Rusijoje, Baltarusijoje ir Moldovoje. Estija ženklus jau seniai pasikeitė, nors „vizualinis pokytis“ yra simbolinis savo valstybės atsiribojimas nuo praeities, kurios Estija pati nebuvo pasirinkusi“, – LRT.lt raštu komentavo K. Masiulis.

Seimo narys jau anksčiau socialiniame tinkle yra pasidalijęs mintimis apie sovietmetį primenančius kelio ženklus ir sakė, kad Lietuvai tiktų Prancūzijos, Lenkijos ar Vokietijos ženklų dizainas, tik ne toks, koks yra dabar.
K. Masiulio teigimu, procesas neturėtų vykti greitai, o naujo dizaino ženklais būtų pakeičiami jau susidėvėję. Anot politiko, dabar ženklai tarnauja apie 10 metų, jau nekalbant apie tuos, kurie yra apgadinami eismo įvykių metu. Tokių ženklų esą pakeičiama mažiausiai 1,5 tūkst. per metus.
Nesiūlo pulti keisti ženklų iš karto
Tai reiškia, kad papildomų išlaidų ženklų keitimui nebūtų, nebent jų pagaminimo kaštai būtų didesni. Tačiau K. Masiulis nesiūlo dabar pat surinkti visus kelio ženklus ir jų vietoje pastatyti naujus.
Susisiekimo ministerija neatmeta galimybės, kad ateityje kelio ženklų dizainas būtų pakeistas. Esą dabar Jungtinių Tautų Europos ekonominė komisija ruošia dokumentą, kuriame atsispindės šalių narių geroji praktika bei bus pateiktos rekomendacijos, kaip atnaujinti kelio ženklus.
„Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos (JT EEK) Vidaus transporto komiteto darbo grupė dėl kelio ženklų ir signalų parengė ir derina dokumentą, kuriame, remiantis valstybių, prisijungusių prie Kelio ženklų ir signalų konvencijos, gerąja patirtimi, bus rekomendacijų dėl Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atvaizdų (ženklų dizaino, spalvų, naudojamo teksto, skaičių, simbolių, jų išsidėstymo ir t. t.) atnaujinimo.

Susisiekimo ministerija 2019 m. išnagrinėjo nurodytą JT EEK dokumentą ir numatė atitinkamus KET bei Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių, patvirtintų 2012 m. susisiekimo ministro įsakymu, pakeitimus. Atkreipiame dėmesį, kad KET ir minėtų taisyklių pakeitimai bus inicijuoti tik po JT EEK dokumento patvirtinimo“, – LRT.lt raštu komentavo Susisiekimo ministerija.