Verslas

2019.01.21 16:08

Banko „Citadele“ klientai jau dvi savaites negali atsiskaityti elektroninėse parduotuvėse

Lietuvoje ryškėja tendencija – bankams persitvarkant stringa jų IT sistemos, kenčia klientai, negalintys atsiskaityti. Pernai sutrikimų neišvengė „Luminor“, o šįmet banko „Citadele“ klientai jau kurį laiką negali atsiskaityti internete.

„Citadele“ banko klientas Lauras (pavardė redakcijai žinoma) jau dvi savaites negali nieko įsigyti per elektroninę bankininkystę.

„Jau antrą savaitę bandau atsiskaityti per „Citadele“ banką internete. Tai pirkimas svetainėse, kuriose gali pirkti ar mokėti už paslaugas ir kurie yra sudarę sutartis su „Citadele“ banku. Kai bandau ką nors pirkti, spaudžiu ant banko ikonėlės ir gaunu atsakymą, kad paslauga laikinai neveikia“, – pasakojo Lauras.

Jis pabandė per banką sumokėti ir jam skirtą administracinę baudą, bet vėl nepavyko.

„Kreipiausi į banką ir gavau atsakymą, kad IT skyrius turi techninių problemų, bet kada jas sutvarkys – niekas nežino, jų interneto puslapyje nėra skelbiama apie jų problemas. Kyla klausimas, kaip bankas, turintis tūkstančius klientų, taip ilgai gali tvarkyti bėdas ir nežinoti, kada jos bus išspręstos“, – stebėjosi „Citadele“ klientas.

Tiesa, banko viduje pavedimus jis gali daryti, bet jei reikia už ką nors susimokėti – jokių galimybių. Lauras šio banko klientu tapo, kai darbdavys pasiūlė pervedinėti atlyginimą būtent į sąskaitą „Citadele“.

Banko Korporatyvinės komunikacijos skyriaus vadovė Rasa Petruškevičiūtė pripažino, kad trikdžių yra.

„Dėl banko IT sistemos atnaujinimo darbų šiuo metu mūsų klientai negali atsiskaityti elektroninėse parduotuvėse naudojantis „Banklink“ paslauga. Klientai už paslaugas ir prekes elektroninėse parduotuvėse gali atsiskaityti mokėjimo kortelėmis ir SEPA pavedimais“, – teigiama komentare.

Bankas apie sutrikimus informuoja ir savo klientus svetainėje.

„Prie el. paslaugas teikiančių interneto svetainių (pvz. SoDra, EDS ir kt.) prašome jungtis tiesiogiai per VMI, SoDra ir Elektroniniai valdžios vartai puslapius. Atsiprašome už laikinus nepatogumus ir darome viską, kad kuo skubiau pašalintume sutrikimus“, – skelbiama svetainėje ir čia pat siūloma išbandyti naują internetinę bankininkystę.

Sausio 2 dieną bankas paskelbė, kad AB „Citadele“ baigė reorganizavimo procesą ir grupė savo veiklą Lietuvoje tęsia kaip AS „Citadele banka“ filialas Lietuvoje. Tačiau banko atstovė R.Petruškevičiūtė 15min tvirtino, kad IT sutrikimai su „Citadele“ teisinio statuso pasikeitimu tai nesusiję. „Nesklandumai susiję su IT sistemų atnaujinimu“, – tvirtino ji.