Verslas

2018.12.05 22:39

P. Hammondas: „Brexito“ išdavystė padarytų didesnę žalą nei pasitraukimas

ELTA 2018.12.05 22:39

„Brexito“ padariniai, privertę didelę dalį britų jaustis išduotais, padarytų daug didesnę žalą Jungtinei Karalystei (JK) nei nedidelis ekonomikos nuosmukis, priėmus premjerės Theresos May siūlomą „Brexito“ susitarimą, iždo kanclerį Philipą Hammondą cituoja naujienų agentūra „Reuters“.

Th. May vyriausybė, regis, neturėtų gauti parlamento pritarimo „Brexito“ susitarimui, kurį ji suderėjo su ES. Pagal kontraversišką susitarimą, Didžioji Britanija išlaikytų kai kuriuos prekybos privalumus, tačiau šalis, net ir pasitraukusi iš Europos Sąjungos, turėtų laikytis tam tikrų ES taisyklių.

Jei Th. May susitarimas gruodžio 11 d. nebus patvirtintas parlamento, atsiveria kelios galimybės: ribotas persiderėjimas, pasitraukimas be jokios sutarties, nauji rinkimai ar net antras „Brexito“ referendumas. Pati Th. May atmeta antro „Brexito“ referendumo galimybę.

P. Hammondas parlamento iždo komitetui vardijo šaliai kilsiančias grėsmes, jei parlamentas atmes Th. May pasiūlytą susitarimą, pasirinkdamas arba pasilikti ES, arba pasitraukti be jokios sutarties.

„Bet koks sprendimas, išskyrus Th. May siūlomą susitarimą, mano nuomone, paliktų šalį suskaldytą, o daugelis žmonių pasijustų išduoti. Tai, manau, turėtų labai neigiamų politinių ir visuomeninių pasekmių, nusveriančių palyginti nedidelę ekonominę žalą, kurią šalis patirtų pasitraukusi iš ES su sutartimi“, – parlamento narius įtikinti bandė P. Hammondas.

P. Hammondo teigimu, Didžiąją Britaniją ištiktų katastrofa, jei „Brexito“ diskusijos užsitęstų dar keletą metų. „Mes turime tai išspręsti“, – ragino jis.

Jungtinės Karalystės vyriausybės ir Anglijos banko parengtos ekonominių „Brexito“ padarinių analizės rodo, kad, pasitraukusi iš ES su Th. May siūlomu susitarimu, šalis patirtų tik nedidelį ekonominį sukrėtimą. Tuo tarpu blogiausiu, „Brexito“ be jokios sutarties, atveju šalies ekonomika patirtų recesiją, kuri prilygtų 2008 metų pasaulinei finansų krizei.

Pasak P. Hammondo, prireiktų metų, o ne mėnesių, kol Didžiosios Britanijos uostai ir oro uostai būtų pasiruošę susitvarkyti su sienos kontrolės procedūromis pagal Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) reikalavimus, kuriuos palaiko kai kurie „Brexito“ entuziastai.

„Būsiu visiškai atviras su jumis - planavimo sistema gali nesusitvarkyti su tokio masto infrastruktūros pokyčiais ateinančius dvejus metus“, – niūrią „Brexito“ be susitarimo ateitį piešė P. Hammondas.