Verslas

2018.11.12 09:08

„Vienišių dieną“ Kinijoje – prekybos karštligė

Kinijoje pigių prekių, kartais ir padirbtų, išpardavimas, vadinamoji Vienišių diena, pernykštį visos paros rekordą sumušė per pirmąsias 16 valandų. Tačiau prekybos augimas lėtėja, nes ir Kinijos ekonomika susiduria su sunkumais.

Vienišių diena – lapkričio 11-oji – jos labai laukia tie, kas nori pigiau nusipirkti nuo virtuvės šluosčių iki naujo išmaniojo telefono. Prieš porą dešimtmečių ją sugalvojo kinų studentai kaip pokštą atsverti vakarietišką Valentino dieną, ir dabar jos mastai, kaip ir daug kas Azijoje, toli pranoko vakarietiškąją prekybą. Didžiausias prekybos renginys didžiausioje ekonomikoje Amerikoje – „juodasis pirmadienis“ – pernai buvo net keturis kartus mažesnio masto.

Didžiausia internetinės prekybos bendrovė „Alibaba“ prekių už milijardą pardavė vos per 1 minutę ir 25 sekundes po vidurnakčio. Dienos rezultatas – 30 mlrd. dolerių. Išpardavimų sumanytojas sako, kad nori pasiekti 143 milijardus. 

Bet prekybos mastai Kinijoje šiemet išaugo lėčiausiai per dešimtmetį, vos 27 proc. Mat visa Kinijos ekonomika lėtėja, visų pirma, dėl prekybos karo su Jungtinėmis Valstijomis. Internetinės prekybos milžinai ieško klientų skurdesnėje provincijoje. 

Išsamiau – reportaže.