Verslas

2018.06.07 14:19

„Nuo idėjos iki verslo“ pamokos: kai kurie lietuviai internetu surinko milijonus eurų

Žmonės renkasi „Kickstarter“ platformą, nes ji duoda pradžią verslui ir tiesiog parodo, ar tavo produktas ar idėja yra paklausi, apie sutelktinį finansavimą (crowdfunding) kalba knygos „Įgyvendink idėją per „Kickstarter“ autorius Vilius Stanislovaitis. Anot jo, lietuviai puikiai sugeba išnaudoti tokio „minios finansavimo“ galimybes – kai kurie savo projektui yra surinkę net 5 mln. eurų.

Nusprendęs lietuvių auditorijai parašyti savotišką gidą apie sutelktinį finansavimą V. Stanislovaitis sėkmingai pats pasinaudojo pagrindine šio finansavimo būdo platforma „Kickstarter“ – internetu pavyko surinkti 200 rėmėjų iš 35 šalių ir šiomis lėšomis išleisti knygą.

„Tų pinigų užteko sočiai, kad išleisčiau knygą ir atsiskaityčiau su rėmėjais, išsiųsdamas jiems tas knygas“, – sako knygos autorius, pridurdamas, kad kitos dažniausiai pasitelkiamos sutelktinio finansavimo platformos yra indiegogo.com ar patreon.com.

Kaip pasiruošti idėjai? Anot V. Stanislovaičio, pasiruošimui gali tekti skirti iki pusės metų.

„Pasiruošimui reikia skirti 3–6 mėnesius. Pagrindinis tikslas – per juos surinkti būtent tuos potencialius klientus, kurie ir bus tavo rėmėjai. O būdų juos surinkti įvairiausių“, – sako Vilius.

Anot jo,  vienas sėkmingiausių tokio finansavimo pavyzdžių iš Lietuvos – brolių Danieliaus ir Mato Jakučių kuriamos prabangių laikrodžių kompanijos projektai. Vienas jų projektas surinko beveik milijoną, kitas – per 3 mln. eurų, trečias – beveik 5 mln.

Daugiau apie tai – pokalbio įraše.