Lietuvos verslininkai, ieškodami plėtrai tinkamų rinkų, atranda elektroninės prekybos milžinę „Amazon“. Didelę apyvartą turinčių verslininkų specialistai suskaičiuoja daugiau nei du šimtus ir pastebi, kad tiekiamos produkcijos kiekis auga. Tačiau perspėja, kad dirbti tarptautinės konkurencijos sąlygomis gali ne visi.
Kulinarinių knygų autorė ir laidų vedėja Beata Nicholson jau šimtus knygos „Taste Lithuania“ egzempliorių pardavė elektroninės prekybos tinkle „Amazon“. Pasak B. Nicholson, knygą apie lietuviškus valgius ji parašė būtent užsienio auditorijai, o „Amazon“ – tiesiausias kelias ją pasiekti.
„Pagrindinė priežastis, kodėl nusprendžiau naudotis „Amazon“ platforma, buvo ta, kad aš prieš dvejus metus išleidau anglišką savo knygą, kuri yra skirta visų pirma Amerikos rinkai. Mes išsiunčiame knygas į Ameriką, būtent į „Amazon“ sandėlius, ir tada žmogus įsigyja mano knygą „Taste Lithuania“ per „Amazon“ platformą, jiems ta knyga išsiunčiama“, – pasakojo kulinarinių knygų autorė B. Nicholson.
BNS nuotr.
Įmonė „BIOK laboratorija“ savo produktus parduoda tiesiai „Amazon“, užtikrindama tiekimą į elektroninės prekyvietės sandėlius, iš kurių jie produkciją ir išskirsto.
„Bet manau, tai yra labai geras reklamos kanalas, kadangi žmonės tiesiog pastebi tą prekę ieškodami sau įdomių pasiūlymų, paskui jie tą prekę atranda ir kituose kanaluose, mažmeninėje prekyboje. Tai yra ne tik prekybos, bet ir reklamos bei komunikacijos kanalas“, – sakė „BIOK laboratorijos“ direktorė Romualda Stragienė.
Prekiauti „Amazon“ galima trimis būdais: parduoti prekes pačiai elektroninei parduotuvei, pačiam prekiauti kaip pardavėjui ir prekes pardavinėti per trečiąsias šalis. Nors, pasak specialistų, tarptautinėje platformoje konkurencija didžiulė, pastebima, kad Lietuvos rinka pajėgi konkuruoti. Didelę apyvartą turinčių lietuviškų paskyrų specialistai suskaičiuoja per du šimtus.
„Nuo euro įvedimo, nuo to momento, kai lietuviškos įmonės įgijo galimybę lengvai užsiregistruoti „Amazon“ ir jų sąskaitos visiškai tiko „Amazon“ paskyroms atidaryti, mes matom bumą. Tokių stambių, rimtai dirbančių paskyrų „Amazon“ galima suskaičiuoti apie du šimtus. Reikia turėti omenyje, kad visos operacijos, susijusios su prekyba „Amazon“ ir prekyba internetu apskritai Lietuvoje, vis dar yra gerokai pigesnės už tas pačias operacijas Britanijoje, Vokietijoje ir kitose brandžiose rinkose“, – pabrėžė elektroninės komercijos konsultantas Vytautas Vorobjovas.
Pasak verslininkų, prekybos sistema „Amazon“ sudėtinga, o prekes transportuojant į sandėlius būtina laikytis giežtų taisyklių.
„Aš nesakyčiau, kad jie [reikalavimai] yra daug griežtesni, paprasčiausiai yra šiek tiek specifiniai ir juos reikia atitikti visus“, – teigė „Rhenus Logistic“ direktorius Arūnas Bertašius.
Specialistų teigimu, „Amazon“ platformoje dominuoja trys lietuviškų prekių grupės: drabužiai, elektronika ir kosmetika.