Eismas

2019.03.18 21:15

Atnaujintas „Suzuki Vitara“: paprastas dar nereiškia, kad prastas (apžvalga)

Šiemet „Suzuki“ švenčia 110-ąsias įkūrimo metines ir per metus pagamina tiek automobilių, kad kiekvienam Lietuvos gyventojui išeitų po vieną. Pastaruoju metu šis santykinai nedidelis automobilių gamintojas iš Japonijos įjungė dar aukštesnę pavarą. Kodėl vis daugiau pirkėjų atranda „Suzuki“ automobilius galima suprasti išbandžius atnaujintą „Vitara“ modelį.

Ne gražuolis, bet akių negadina

Dažniausiai „Suzuki“ gaminami automobiliai linksniuojami ne dėl grožio, bet, priešingai, dėl to, kad jie neišvaizdūs. Tačiau situacija keičiasi ir ketvirtosios kartos „Vitara“ tapo bene pirmuoju gamintojo modeliu, kuris, kuriant dizainą, sulaukė dailesnių ir išraiškingesnių dizainerio potėpių ir tapo stimulu daugiau dėmesio skirti kitų modelių išvaizdai.

Jei ekspresijos trokštantys pirkėjai gali truputį nusivilti vis dar ganėtinai konservatyvia „Vitara“ išvaizda, tai šį trūkumą galima kompensuoti pasirinkus vieną iš „Suzuki“ siūlomų įdomesnių spalvų.

Pavyzdžiui, blizgi elektrinė, ryški raudona ar iššaukianti aukso –„Vitara“ spalvų pasirinkimo paletėje. O jei ir to nepakanka, stogas gali būti nudažytas juoda spalva. Tai nėra jokia naujiena automobilių pramonėje, bet suteikia papildomą vertę emociniu atžvilgiu.

LRT.lt išmėgino atnaujintą „Vitara“ modelį, kuris debiutavo praėjusiais metais. Jokių ryškių eksterjero pasikeitimų nėra – gamintojas padailino radiatoriaus groteles, truputį pakeitė priekinio bamperio dizainą ir galiniai žibintai nuo šiol yra vientisos raudonos spalvos.

Žinoma, nors pirmiausiai įsimylima akimis ir žvelgiant į „Vitara“ jos neblizga, bet verkti ar nusisukti taip pat nesinori. Galų gale, „Vitara“, kitaip nei daugelis kitų šios klasės atstovų, gali būti perkamas ne dėl to, kad tokio tipo automobiliai dabar madingi ar gražūs, o dėl to, kad iš tikrųjų norima išnaudoti jo kaip didesnio pravažumo automobilio privalumus.

Koziris – visi varantieji ratai

„Suzuki“ lietuviams siūlo penkis modelius, tačiau visų jų išskirtinumas tai, jog nesvarbu, kurį pasirinksite, jis gali turėti visų varančiųjų ratų pavarą. LRT.lt mėgino „Vitara“, aprūpintą „AllGrip“ visų varančiųjų ratų sistema.

Ji padeda važiuojant ne tik sunkiau pravažiuojamu keliu, bet ir tuomet, kai asfaltas nuklotas sniegu. Taip jau nutiko, kad, mėginant šį automobilį, oro sąlygos keitėsi kas penkias minutes, todėl kartais kelias buvo padengtas sniegu, kartais tiesiog šlapias, o kai kurios atkarpos buvo sausos.

Kaip tokiomis sąlygomis jautėsi „Vitara“? Nė nemirktelėjo. Sniegu padengtu asfaltu važiavo taip pat stabiliai, kaip ir sausa danga. Nė karto nekilo mintis, kad „pabėgs“ automobilio galinė dalis. Nebuvo ir jokių kitų nestabilumo apraiškų.

Žvitrus, bet kartais triukšmaujantis variklis

Bandytas „Suzuki Vitara“ turi 1,4 l darbinio tūrio turbo benzininį variklį, kurio galingumas 140 arklio galių. Atsižvelgiant į tai, kad automobilis skirtas  naudoti kasdieną, o ne vaikytis greičio rekordų, tiek visiškai pakanka, juo labiau, kad viso variklio galios potencialo nuolatos ir nenaudosite.

Visų 140 arklių nekinkysite dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – norint pasiekti maksimalų galingumą, akceleratorių reikia spausti tol, kol rodyklė pasieks daugiau nei 5000 sūkių ribą, o tuomet variklis skleidžia pernelyg didelį garsą, kurį ausys kęs nebent tol, kol atliksite lenkimo manevrą.

Kita priežastis – kad važiuotų dinamiškai, šis variklis neturi dirbti iš peties. Net ir neperžengiant 3000 sūkių ribos, automobilis važiuoja pakankamai smagiai ir kasdieniam naudojimui tiek visiškai pakanka, be to, ir variklio tuomet beveik nesigirdi.

Variklis šiuo atveju suporuotas su šešių pavarų automatine pavarų dėže. Ir tai ne kai kurių kitų Japonijos automobilių gamintojų mėgstamas variatorius ar sudėtingas dviejų sankabų mechanizmas, o tikras „automatas“.

Priekaištai? Jei nemėginsite pavarų jungti rankiniu režimu, didelių trūkumų ir nepajusite. Galbūt pavarų perjungimas ir nevyksta žaibo greičiu, bet dėl to lipti ir bėgti iš automobilio nesinori.

Naujausios saugumo sistemos

Praėjusiais metais atnaujinus „Vitara“, šiam modeliui buvo suteiktos galimybės turėti ir naujausias saugumo sistemas. Todėl pirkėjai gali rasti nukrypimo nuo važiavimo linijos, autonominę avarinio stabdymo bei adaptyvią greičio palaikymo sistemas. Kitaip tariant, „Vitara“ siūlo viską, ką gali pasiūlyti ir kiti pagrindiniai konkurentai.

Tačiau kai kuriais kitais atžvilgiais šis automobilis išduoda, kad yra ne pats jauniausias rinkos žaidėjas. Pavyzdžiui, durų apdailai panaudotas kietas ir ne pats kokybiškiausias plastikas. Padėtį kiek pagerina vizualiai ir kokybiškai geresnis prietaisų skydelis, bet tų vietų, kuriose panaudotos pigios medžiagos, norisi, kad būtų mažiau.

Komforto „Vitara“ siūlo tiek, kiek reikia patenkinti minimalius poreikius – vienos zonos klimato kontrolės sistema, lietimui jautrus ekranas, kai kurių funkcijų valdymas ant vairo. Maloni staigmena – šildomos sėdynės. Vienintelis dalykas, kuris nėra būtinas, bet suteikia jaukumo, tai didelis atidaromas stoglangis.

Apibendrinant norisi sakyti, kad „Suzuki Vitara“ nėra geriausias savo klasės automobilis. Tačiau galiausia į viską reikia pažvelgti iš kitos pusės. Labai reiklūs vairuotojai, kurie nori daug žaisliukų ir išskirtinės išvaizdos, į šį automobilį gal neatsisuks.

Tačiau „Vitara“ gali būti geru pasirinkimu tiems, kuriems žodis racionalus reiškia paprastumą ir elementarumą. Būtent taip galima apibūdinti šį automobilį – jis racionalus, bet tai nereiškia, kad prastas.

Mėgintas automobilis: „Suzuki Vitara“

Variklis: 4 cilindrų, 1,4 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 140 AG, 220 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 6 pavarų automatinė

Mėginto automobilio kaina: 24,590 Eurų