Eismas

2020.12.04 11:55

Vilnius pristatė dešimtmečio planą: įprastus troleibusus keis autonominiai, kai kur kontaktinis tinklas bus išardytas

LRT.lt2020.12.04 11:55

Penktadienį Vilniaus valdžia pristatė planą, kaip sostinės viešasis transportas keisis per artimiausius 10 metų. Sostinės meras Remigijus Šimašius savo feisbuke pranešė, kad mieste daugės elektrinio viešojo transporto, troleibusus keis nauji, iš dalies autonominiai troleibusai, kurie dalį kelio galės važiuoti nenaudodami kontaktinio tinklo.

R. Šimašius teigia, kad pagrindiniai pokyčiai bus tokie:

Daugiau nei pusė viešojo transporto bus elektriniai. Likę – dujomis, kas yra švariausias kuras iš visų vidaus degimo variklių, ir nelaikomas iškastiniu kuru;

Pereiname prie troleibusų su autonomine rida – po dešimtmečio tokių bus 60 proc. (iš 200);

Autobusų amžiaus vidurkis bus ne didesnis nei 5 metai (dabar yra 6,3 m.), troleibusai – ne senesni nei 6,6 m. (dabar – 21 m.);

Susisiekimas viešuoju transportu ženkliai greitės – bent 10 procentų. A juostų beveik padvigubės, nuo dabartinių 36 km iki 60 km.

Socialiniame tinkle sulaukęs komentaro apie autonominius troleibusus, meras teigė, kad dėl tokių pokyčių vienur tinklas bus atnaujintas, o kai kur nuardytas, todėl dalį maršruto troleibusai galės įveikti nesinaudodami kontaktiniu tinklu.

„Tai labai konkretus tikslas, kuris bus pasiektas – tą žinau, nes per pastaruosius penkerius metus atnaujinome net 75 proc. viešojo transporto priemonių, todėl dabar galime planuoti dar greitesnį, dar draugiškesnį gamtai, ir dar patogesnį susisiekimą viešuoju transportu“, – feisbuke rašė R. Šimašius.

Meras pridūrė, kad šis planas, apimantis laikotarpį iki 2030 metų, pateiktas miesto Tarybai.

2030 m. Vilniuje daugiau nei pusė viešojo transporto bus elektrinio

Sostinės viešojo transporto parko laukia dar didesni pokyčiai – planuojama, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų transporto priemonių sudarys elektra, o dar 45 proc. alternatyviu kuru varomos. Planuojama bene dvigubai plėsti A juostų tinklą, keleiviams pasiūlyti lanksčių atsiskaitymo būdų, kad kelionės viešuoju transportu būtų greitesnės ir patogesnės. Taip pat miestas efektyviai išnaudos turimą troleibusų kontaktinį tinklą ir kitą viešojo transporto sistemos infrastruktūrą, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Skaičiuojama, kad miestiečiams viešojo transporto atnaujinimas per metus kainuos kiek daugiau nei pusė miliono eurų. Per artimiausią dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui iš viso būtų skiriama 245,26 mln. eurų, įskaitant ir privačias investicijas. Planuojama pirkti elektrinius, dujinius autobusus ir troleibusus, kurių dalį sudarytų autonominiai. Naujai infrastruktūrai ar jos atnaujinimui – A juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių jose įrengimui, kontaktinio tinklo atnaujinimui, elektros pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms – bei naujai elektroninio bilieto sistemai reikėtų skirti 52,37 mln. eurų.