Eismas

2020.02.13 10:20

Keleiviniai traukiniai ruože Livintai–Gaižiūnai pasieks 160 km/val. greitį

LRT.lt2020.02.13 10:20

Pradedamas įgyvendinti antrojo kelio statybos projektas Livintai – Gaižiūnai geležinkelio ruože, kuris yra strateginiame IXB koridoriuje.

„Lietuvos geležinkelių“ skelbtą konkursą šio projekto įgyvendinimui laimėjo ir įgyvendina jungtinės veiklos partneriai Eurovia CS, a.s., AB „Eurovia Lietuva“ ir UAB „Geležinkelio tiesimo centras“. Geležinkelių technologijų infrastruktūrą naujame kelyje įdiegs išmanios infrastruktūros sprendimų bendrovė FIMA, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vienas svarbiausių šio projekto tikslų yra užtikrinti strateginio IXB koridoriaus ruožo pralaidumą ir greičio didinimą. Vienkelis geležinkelio ruožas Livintai-Gaižiūnai yra svarbiausiame IXB koridoriuje, kuris jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su sostine Vilniumi per Šiaulius, Radviliškį, Kaišiadoris. Šį ruožą padarius dvikeliu, keleivinių traukinių leistinas greitis bus padidintas nuo 120 km/h iki 160 km/h, o prekinių – nuo 90 km/h iki 120 km/h.

Ruože Livintai – Gaižiūnai bus pastatytas antrasis naujas 10,7 km ilgio geležinkelio kelias, rekonstruotas dabartinis 10,7 km kelias, esami tiltai, iešmai, pervaža, bus įrengta triukšmo slopinimo sienutė, o bendrovė FIMA suprojektuos ir įdiegs telekomunikacijų, geležinkelio signalizacijos, elektros, procesų valdymo ir automatizacijos sistemas. FIMA rekonstruos Gaižiūnų ir Kaišiadorių stočių elektrinės centralizacijos sistemas, tarpstočių automatinės kelio blokuotės sistemą, automatinės pervažos signalizacijos sistemą, Kaišiadorių-Gaižiūnų ruožo SDH technologinio ryšio sistemą, Gaižiūnų stoties garsinio ryšio sistemą, automatinę elektrinio iešmų šildymo sistemą, SCADA ir elektrotechnikos sistemas. Vykdant projektą, taip pat bus įrengta pervažos vaizdo stebėjimo sistema, gyvūnų atbaidymo sistema.

Įgyvendinant antrojo kelio ruože Livintai – Gaižiūnai statybos projektą tuo pačiu bus vykdoma Europos geležinkelių transporto TEN-T tinklo plėtra Lietuvoje. Projektas taip pat leis sumažinti transportavimo išlaidas, aplinkos taršą, triukšmo lygį. Naujasis ir rekonstruotas ruožai padidins eismo saugą, pagerins vietinio verslo funkcionavimą, darbo jėgos mobilumo sąlygas, o taip pat sudarys palankesnes sąlygas keliauti, turizmo industrijai plėtoti, logistikai bei intermodaliniam transportui vystytis.

Projekto vertė – 51,1 mln. eurų plius PVM. Projekto įgyvendinimą numatyta baigti 2022 m. IV ketvirtį.
FIMA įmonių grupė – pirmaujanti išmanios infrastruktūros sprendimų kompanija Baltijos jūros šalių regione, beveik 30 metų dalyvaujanti reikšmingiausiuose viešosios ir privačios infrastruktūros modernizavimo projektuose. Taikydama technologines inovacijas, bendrovė siūlo saugos, automatikos, informacinių ryšių ir technologijų, pastatų bei transporto infrastruktūrai skirtus sprendimus. Pagrindinė FIMA būstinė įsikūrusi Lietuvoje Vilniuje, dukterinės bendrovės veikia Lenkijoje ir Latvijoje. Pagrindinį FIMA akcijų paketą valdo Niujorko fondų biržoje listinguojamas JAV investicinis fondas „MVC Capital“.