Eismas

2019.12.01 21:22

„Aston Martin“ nusprendė tapti motociklų gamintoju ir pristatė pirmąjį kūrinį

LRT.lt2019.12.01 21:22

Milane vykstančios motociklų parodos EICMA metu britų prabangių automobilių gamintojasAston Martin“, dar vadinamas „kiečiausiu automobilių pramonės prekės ženklu pasaulyje“, pranešė apie ketinimus tapti motociklų gamintoju.

Bendradarbiaudamas su kitu legendiniu britų gamintoju „Brough Superior“ (šiuo metu, beje, įsikūrusiu Prancūzijoje), „Aston“ pristatė riboto leidimo lenktynių trasai skirtą 180 arklio jėgų supermotociklą „AMB 001“.

Šis 120 000 JAV dolerių kainuojantis agregatas išsiskiria itin puošnia apdaila, būdinga ryškiausiems britų automobilių pramonės etalonams. Futuristinės, vos ne anime stiliaus įkvėptos, mums gerai pažįstamos „Aston“ estetikos ir brangiausių praėjusio amžiaus plento motociklų gamintojo „Brough Superior“ meistriškumo derinys.

Padovanojęs pasauliui įspūdingą superautomobilį „Valkyrie“ ir padidinto pravažumo DBX, etaloninių DB9 ir „Vantage“ gamintojas leidosi į beprotišką avantiūrą sukurti pasaulinį prabangos prekės ženklą, kuris vis ryškiau atsispindi greitaeigių katerių, dviračių, drabužių, nekilnojamojo turto ir net povandeninių laivų ar orlaivių projektuose, daugiausia vykdomuose licencijos pagrindu. Žinau, ką galvojate. Tokios bendrovės kaip „Honda“, BMW, „Suzuki“ ir „Peugeot“ jau seniai gamina ir automobilius, ir motociklus. Jie sėkmingai valdo abi sferas ir yra pasiekę tam tikrą lygį abejose pasaulio pusėse.

Bet naujasis „Aston“ kūrinys nėra visiškai tas pats. Jis skirtas istorijos vadovėliams.

Remdamasi geriausiais „Aston“ superautomobiliuose pritaikytais išradimais, „Aston Martin“ dizainerių komanda dar kartą pademonstravo apgalvotą, bet sąmoningą elegancijos lygį, kokio lenktynių trasoje dar nesame matę. Gracingą motociklo kėbulą išryškina anglies pluošto briauna, besitęsianti per visą motociklo ilgį – dizaino elementas, pasiskolintas iš „Aston Martin“ automobilių šoninės apdailos.

Dar viena beprotiškojo „Valkyrie“ modelio įkvėpta detalė – lengvi devynių mikronų nerūdijančio plieno sparnai, paslėpti po kėbulo apdaila ties motociklo nosimi ir baku. Tai suteikia „AMB 001“ modeliui dar didesnį aerodinaminį pranašumą, siekiant nenusileisti geriausiems lenktynių įkvėptiems modeliams. Lako sluoksnyje taip pat atsispindi lazeriu išgraviruoti „Aston Martin“ sparnai – iš AMR serijos superautomobilių pasiskolintas logotipas.

Tradiciniais „Aston Martin Racing“ automobiliams būdingais žalios atspalviais padabintas „AMB 001“ išsiskiria matiniais juodais ratais, šakėmis ir stabdžių sistema. Vairuotojas galės įsitaisyti rankomis apsiūtame odiniame „balne“, pagamintame iš prabangiems „Aston“ automobilių salonams dekoruoti naudojamų medžiagų. „AMB 001“ bus „pabalnotas“ tamsiai geltonos spalvos sėdyne ir prie jos derančiomis rankenomis.

Sekdamas „Kawasaki H2“ supermotociklų pavyzdžiu, „Aston“ teisėtai komplektuoja „AMB001“ su 997 cm3 180 arklio jėgų generuojančiu dviejų cilindrų V formos varikliu su turbokompresoriumi. Vos 180 kg sveriantis lenktyninis supermotociklas gali pasigirti puikiu galios ir svorio santykiu, kurį pasiekti jam padėjo anglies pluošto kėbulas ir per visą agregato korpusą išsidėsčiusios titano ir aliuminio detalės. Kai kurios anglies pluošto kėbulo detalės tarnauja ir kaip struktūriniai elementai, leidę dar labiau sumažinti motociklo svorį.

„AMB 001“ turbokompresorius – tai mažos inercijos turbina su tarpiniu oro aušintuvu, leidžianti išvengti traukos vėlavimo. Skysčiu aušinamas variklis aprūpintas 6 greičių pavarų dėže ir APTC sankaba; trumpa „Morse“ grandinė ir grandininė pavara sukuria kompaktišką tikslumo ir patikimumo koncepciją. Variklio dangčiai pagaminti iš aviacijoje naudojamo aliuminio lydinio, o išmetimo vamzdžiui naudotas inkonelis – išskirtinėmis terminėmis ir mechaninėmis savybėmis pasižymintis lydinys.

Jėgos suvaldymas, kuriant itin lengvą motociklą, buvo iššūkis, kurį gamintojai nedvejodami priėmė. „Brough Superior“ inžinieriai, pasikliaudami savo instinktais ir inžinieriniu meistriškumu sugebėjo suderinti veržlumą ir lengvumą. Dviejų cilindrų V formos variklis yra apkrovą laikantis komponentas, įmontuotas į tvirtą važiuoklę.

Matinės juodos spalvos kalti aliuminio ratai pagaminti pagal specialų „AMB 001“ dizainą. Tas pats metalas buvo panaudotas ir dvigubos skersinės svirties priekinių „Fior“ šakių pakabai. Ši pakabos sistema atsieja vairavimo ir stabdymo funkcijas, kad stabdant motociklas neprarastų stabilumo. Galinėje pakaboje sumontuota progresyvi amortizatorių sistema. Šio agregato stabdžių sistemą sukūrė lenktyninių motociklų stabdžių specialistas, pasirūpinęs, kad būtų užtikrintas maksimalus efektas minimaliomis pastangomis.

Bus gaminamas ribotas „AMB 001“ motociklų skaičius – užsakyta vos 100 vienetų, kurie bus rankomis surinkti Tulūzoje, Prancūzija, įsikūrusiame „Brough Superior“ fabrike. Kiekvienas šių Jameso Bondo vertų agregatų įvertintas įspūdinga 120 000 JAV dolerių suma, o pirmieji pristatymai numatyti 2020 m. pabaigoje.

„Aston Martin“ vykdomasis viceprezidentas ir generalinis direktorius Marekas Reichmanas džiaugiasi: „Taip, mūsų manymu, turi atrodyti moderniausias motociklas ir mes labai didžiuojamės pirmą kartą matydami „Aston Martin“ logotipo sparnelius ant motociklo.“ Pridurdamas, jis apibūdino „AMB 001“ „kaip nepaprastai gražų motociklą, tikrą dizaino ir inžinerijos meno kūrinį.“

Tai tiek apie motociklą, kurio „gyslomis“ teka multimilijoninio protu sunkiai aprėpiamo „Valkyrie“ modelio ir „Aston Martin Racing“ superautomobilių „kraujas“.