Eismas

2019.10.20 17:53

„KIA Sportage“: toks pats, bet kitoks... bet vis tiek toks pats

apžvalga
Vytenis Kudarauskas2019.10.20 17:53

Ar žinote, kad pirmoji „KIA Sportage“ karta pasirodė ne prieš keletą metų, bet prieš 26? Korėjiečiai jau 1993-iaisiais vairuotojams siūlė kompaktišką didesnio pravažumo automobilį, bet tuo metu į jį daugelis žiūrėjo kaip į nesusipratimą, nes kam mieste reikia visureigio... O kas vyksta dabar? Tokio tipo automobiliai tiesiog užhipnotizavo pirkėjus, ypač miestiečius.

Gerai, tenka pripažinti, kad pirmosios kartos „Sportage“ pirkėjams galėjo nepatikti ne tik dėl to, jog tuo metu buvo sunku suprasti didesnio pravažumo automobilio prasmę mieste, bet ir dėl to, kad tai buvo nepatikimas ir nekokybiškas automobilis. Bet ir rinka, ir pats „Sportage“ apsivertė aukštyn kojomis.

LRT.lt išmėgintas ketvirtosios kartos „Sportage“ debiutavo 2015-aisiais ir neseniai šiam modeliui buvo atlikta plastinė operacija, jis buvo atnaujintas. Nauji žibintai, naujos radiatoriaus grotelės, dar kelios smulkmenos, kurios per daug nekrenta į akis, bet truputį atšviežina bendrą vaizdą.

Tai nėra didelis automobilis, bet jis pakankamai erdvus, kad patenkintų šeimos poreikius. Šalia kitų „KIA“ modelių „Sportage“ įsiterpia tarp mažesnio „Ceed“ ir vidutinės klasės „Optima“. Tačiau jie nėra didesnio pravažumo modeliai, o norinčiųjų būtent tokio akys krypsta tiesiai į „Sportage“.

Iš esmės, tai toks pats didesnio pravažumo automobilis, kokius gamina ir kiti gamintojai. Pavyzdžiui, važiavimo savybėmis ir pojūčiu „Sportage“ išaugo iš tokio, kuris labiau primena visureigį, o ne paprastą lengvąjį automobilį. Valdomas lengvai, sėdėjimo pozicija taip pat labai panaši į eilinio hečbeko, tik tiek, kad sėdi truputį aukščiau, matai truputį toliau ir įsėsti patogiau.

Jei vertintume važiavimą, „Sportage“ iki tam tikros ribos važiuoja lygiai taip pat, kaip bet kuris panašaus dydžio, bet arčiau žemės esantis universalas ar hečbekas. Kad važiuoji su didesnio pravažumo automobiliu, supranti tik tada, kai įvažiavus į staigesnį posūkį pradeda veikti fizika ir dėl aukštesnio svorio centro „Sportage“ praranda dalį stabilumo.

Tačiau tai nutiks tik tuo atveju, jei savyje įjungsite sportiško vairavimo režimą. Jei tokio režimo neturite, vargu ar prieisite iki anksčiau paminėtos ribos ir pajusite didesnio pravažumo automobilio simptomus.

LRT.lt išmėgino dvi „Sportage“ versijas. Vieną – su 1,6 l turbodyzeliniu varikliu bei automatine pavarų dėže ir kitą – su 1,6 l benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže. Pastarasis variantas pasirodė kiek pridusęs – jam trūksta galios, ypač norint atlikti lenkimą. O dyzelinė versija kur kas gyvybingesnė, pavarų dėžė veikia beveik nepriekaištingai. Vos vieną kitą kartą teko suabejoti jos veikimu, tačiau tai neperžengė tolerancijos ribų ir nusispjauti nereikėjo.

Korėjiečius noriu pagirti už gerai veikiančią nukrypimo nuo važiavimo juostos sistemą. Neretai būna taip, kad tokias sistemas tenka išjungti dėl jų įkyraus ir netikslaus darbo, bet „Sportage“ atveju to nebuvo. Sistema automobilį tarp juostų išlaiko ganėtinai tiksliai ir padeda laikytis važiavimo trajektorijos. Ji ne trukdo, bet padeda vairuoti ir tai tapo malonia staigmena.

Tačiau kitomis technologijomis šis automobilis nenustebins. Pavyzdžiui, galinio vaizdo kameros raiška kelia nemalonią nuostabą, ypač jei lauke tamsu. Dėl mirguliuojančio vaizdo sunku stebėti objektus ir suprasti, ar pro šalį bėga katė, ar kamera tiesiog nesugeneruoja tikslaus vaizdo. Dienos metu situacija geresnė, bet stebuklu gerąja prasme to taip pat nepavadinsi.

Viduje „Sportage“ ganėtinai paprastas, bet ne prastas. Apdailos medžiagų kokybė patenkinama ir visiškai atitinka kainą ir galimus pirkėjo lūkesčius. Juk tai nėra premium atstovas, todėl rafinuotumo per daug tikėtis nereikėtų, bet apdailos medžiagų kokybė ir surinkimas pakankamai gero lygio, kad suprastum, jog gavai tiek, kiek sumokėjai.

Prietaisų valdymas paprastas ir daug vargti nereikės. Prietaisų skydelis taip pat labai nenustebina. Jame pateikiama informacija aiškiai suprantama. Ar tai blogai? Jei žiūrėtume į šią automobilio vietą kaip į reklaminį paveiksliuką, tai žinoma, kad patrauklumo pritrūks. Kas čia gali būti patrauklaus – paprastos rodyklės ir skaičiukai... Kai kurie gamintojai padaro gražiau! Šviečia viskas 25 spalvomis, o dar grafika kokia puiki ir apdaila. Tai bent!

Bet tai yra masalas akims. Kaip katei blizgutis – skirta patraukti dėmesį. Tačiau jei esate vartotojas, greitai suprasite, kad norite aiškiai matyti, kokiu greičiu važiuojate, koks degalų likutis bake. Prietaisų skydelis turi būti informatyvus ir aiškus, o ne skirtas pramogai. Juk vairo norite apvalaus, o ne kvadratinio ar trikampio, kad ir kaip šauniai tai atrodytų, tiesa?

Visgi yra vienas trūkumėlis, kurio jūs nepamatysite žiūrėdami į „Sportage“ ir nepajausite juo važiuodami. Kalbant su atstovais paaiškėjo, kad pusė naujų Lietuvoje parduodamų „KIA“ automobilių yra būtent „Sportage“. Kitas populiariausias modelis „Ceed“ sudaro apie 30 proc. pardavimų, taigi skirtumas – akivaizdus.

Dėl tokio populiarumo kai kurie pirkėjai patiria nepatogumų, nes kartais reikia laukti tris ar keturis mėnesius, kol užsakytas automobilis bus pagamintas. Todėl jei labai spirgate ir norite „Sportage“ įsigyti kaip įmanoma greičiau, nenustebkite, jei pardavėjas pašnabždės ir pasiūlys truputį panaudotą automobilį.

Kodėl „Sportage“ toks pats? Nes jis neprarado savo pirminės formos – kaip ir 1993-iaisiais, šiandien tai tebėra didesnio pravažumo automobilis. Tik evoliucionavęs visais atžvilgiais.

Kuo jis kitoks? Tai nebėra nevisavertis visureigis, kuris nei geras bekelėje, nei paprastame kelyje. Trečiosios kartos „Sportage“ dar nebuvo iki galo apsisprendęs, kuo jis nori būti, bet šis, ketvirtosios kartos, modelis jau aiškiai žino, kad panašus į visureigį nori būti tik savo įvaizdžiu, bet ne važiavimo savybėmis.

Bet vis tiek toks pats, kaip ir daugelis konkurentų. Tai masinis produktas, kurio tikslas – ne išsiskirti, bet stengtis pataikyti į viduriuką. Panašu, kad tai padaryti pavyko. Nors ir neturi jokių ypatingai ryškių savybių,„Sportage“ pirkėjams patinka, o būtent jie ir pateikia verdiktą, gamintojui pavyko, ar ne.

Mėgintas automobilis – „KIA Sportage“

Variklis – 4 cilindrų, išdėstytų eilėje, benzininis, turbobenzininis arba turbodyzelinis

Galingumas – nuo 115 iki 185 (Mild Hybrid versija) arklio galių

Pavarų dėžė – 6 pavarų mechaninė, 7 arba 8 (Mild Hybrid versija) pavarų automatinė

„KIA Sportage“ kaina – nuo 18 990 iki 32 990 eurų