Eismas

2019.07.17 18:36

Trumpai ir aiškiai: kaip keisis šviesoforai, panaikinus papildomas rodykles į dešinę

LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt2019.07.17 18:36

Susisiekimo ministerija paskelbė, kad nuo šių metų lapkričio pirmosios keičiasi šviesoforų įrengimo taisyklės. Pagrindinė naujiena, kad nebeliks papildomų žalių rodyklių, kurios vairuotojams leisdavo pasukti į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui. Vietoje to atsiras papildomos šviesoforo sekcijos.

Plačiau apie šią naujieną LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ kalbėjęs Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrijus Bialas tikina, kad šie pakeitimai leis lanksčiau reguliuoti eismą ir išnaudoti pažangias technologijas. Jis paaiškino, kaip vyks eismas, iki šiol naudotas rodykles pakeitus papildoma šviesoforo sekcija.

„Jei pagrindiniame šviesoforo signale nebus rodyklių, eismas bus leidžiamas visomis kryptimis, tai leidžia ir Kelių eismo taisyklių pakeitimai. Tačiau, sukant į dešinę, reikės praleisti dviratininkus ir pėsčiuosius, kuriems taip pat degs žalias šviesoforo signalas.

Jei šviesofore užsidega papildoma sekcija į dešinę, tokiu atveju transportas į dešinę suka netrukdomas, o pėstiesiems ir dviratininkams degs raudonas šviesoforo signalas“, – paaiškina D. Bialas.

Jis priduria, kad papildoma sekcija su žalia rodykle galės būti įjungiama ir tuo metu, kai pagrindiniame šviesofore degs draudžiamas, raudonas, signalas. Pasak D. Bialo, tokia naujovė kartu su kitomis technologijomis leis geriau valdyti eismo srautus.

„Šiuo metu vis dažniau naudojami jutikliai, kurie nuskaito transporto srautą ir pagal tai įjungia vienokią ar kitokią šviesoforo fazę, tai yra prisitaiko prie eismo srauto, kad maksimaliai išnaudotų sankryžos pralaidumą“, – sako D. Bialas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad vairuotojai turės įvertinti šviesoforo signalus, nes kartais jie leidžia važiuoti tik viena kryptimi.

„Reikia įvertinti, ar pagrindinio šviesoforo skritulys yra pilnaviduris. Jei pagrindiniame šviesoforo signale bus rodyklės, pavyzdžiui, rodanti tik tiesiai, tokiu atveju galima važiuoti tik tiesiai“, – akcentuoja D. Bialas.

Šviesoforai dviratininkams ir svarstymai dėl mirksėjimo

Be jau pristatytos naujovės automobilių vairuotojams, pokyčių sulauks ir dviračių vairuotojai. Planuojama, kad jiems taip pat bus įrengiami atskiri šviesoforai.

„Tai mažesnio, 100 milimetrų, skersmens šviesoforai. Tokie šviesoforai bus įrengiami miestų gatvėse, mažesniame aukštyje nei įprasti šviesoforai. Jie bus įjungiami viena sekunde anksčiau nei automobilių srautui, kad dviratininkai galėtų judėti sklandžiau“, – sako D. Bialas.

Pristatant naujas šviesoforų įrengimo taisykles, iš jų išbraukta rekomendacija dėl žalio signalo mirksėjimo. Pasak D. Bialo, savivaldybės ne vadovaujasi rekomendacijomis, o mirksėjimo laiką nustato savarankiškai, tačiau jis tikina, kad diskusijų dėl šio klausimo dar vyks.

„Vilniuje šviesoforas sumirksi keturis kartus ir mirksi keturias sekundes, o, pavyzdžiui, Kaune mirksi trumpiau. Todėl atsiranda skirtumas ir kai žmonės nuvyksta į kitą miestą, įvyksta šioks toks nesusipratimas.

Iš esmės situacija nepasikeis, tačiau mes atsisakome rekomendacijų, nes matome, kad kiekviena savivaldybė daro savaip, atsižvelgdama į šviesoforus ir technologijas, kurias jie naudoja.

Tačiau tai lieka atviras klausimas ir mes dar galvosime, kaip būtų galima šį klausimą patobulinti ir harmonizuoti“, – paaiškina D. Bialas.

Plačiau – reportaže.

Nuo rudens – pokyčiai gatvių šviesoforuose: pažangiomis technologijomis grįstos permainos mažins spūstis
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.