Kitais metais viešojo sektoriaus darbuotojų pareiginės algos bazinis dydis pasieks 1 843 eurus – išaugs 45 eurais, numatyta naujoje Vyriausybės kolektyvinėje sutartyje su profesinėmis sąjungomis.
Skaičiuojama, kad pareiginės algos dydžio kėlimas iš viso 2,5 proc. pareikalaus apie 100 mln. eurų papildomų lėšų.
Pernai pasirašyta sutartimi šiems metams įtvirtintas bazinis pareiginės algos dydis siekia 1 798 eurus – tuomet didintas 0,7 proc. arba 12,6 euro.
Anot Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM), lėšos bus skirtos politikų, valstybės pareigūnų, teisėjų, prokurorų, valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų, karių ir kitų teisės aktuose nurodytų asmenų darbo užmokesčiui finansuoti.
Iš viso Nacionalinės kolektyvinės sutarties pokyčiai paveiks 200 tūkst. dirbančiųjų.
Susitarimą dėl 2026–2028 metų nacionalinės kolektyvinės sutarties penktadienį pasirašė socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė bei profesinės sąjungos: Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Dalia Jakutavičė, Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Daiva Kvedaraitė ir Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas.
„Labai džiaugiuosi, kad tradicija tęsiasi ir Nacionalinės kolektyvinė sutartis kiekvienas metais kažkuo papildoma. (…) Tai nėra tiesiog susitarimas – tai yra aukščiausias teisės aktas, kuris yra privalomas visose darbovietėse, kurioms taikoma Nacionalinė (kolektyvinė – ELTA) sutartis“, – penktadienį sakė I. Ruginienė.
Ministrės teigimu, kitų metų bazinis pareiginės algos dydis augs smarkiau, nei sutarta pernai.
„Noriu pagirti profesines sąjungas – dėl jų spaudimo Vyriausybė neatlaikė ir nustatė didesnį didėjimo procentą, nei buvo praėjusiais metais“, – tikino ji.
Profesinių sąjungų atstovai savo ruožtu pabrėžė, kad kolektyvinės sutarties derinimas yra nuolat besitęsiantis procesas ir kad galbūt kitais metais pavyks pasiekti didesnių reikalavimų.
„Žinoma, profesinės sąjungos norėjo daugiau, bet galimybės buvo tokios, kokios buvo. (…) Džiaugiamės, kad buvo sutarta dėl didesnio nei praėjusiais metais bazinio dydžio, dar pasipildė punktas dėl darbuotojų apsaugos. (…) Mums, profesinėms sąjungoms, kiekvienas susitarimas tiek su ministerija, tiek su darbdaviais yra didžiulė šventė, nes iki susitarimo yra didelis kelias“, – renginyje tikino D. Jakutavičė.
Šios papildomos lėšos bus numatytos kitų metų valstybės biudžete.
Sutartyje taip pat patikslinama nuostata, kad dvi atostogų dienos per metus savišvietai arba savanorystei apmokamos darbuotojo vidutiniu darbo užmokesčiu.
Aiškiau nustatoma aplinkybė, kad prieš pradėdamas tirti darbo pareigų pažeidimą ar tarnybinį nusižengimą darbdavys privalo nedelsdamas informuoti profesinę sąjungą – iki pareikalaujant paties darbuotojo rašytinio pasiaiškinimo.
Taip pat patikslinamas profesinių sąjungų narių skaičius, įtraukiant įstaigas, įmones ir organizacijas, kurių darbuotojai tapo nariais po sutarties pasirašymo.

