Pavėžėjimo platforma „Bolt“ besinaudojantys vairuotojai tikina, kad buvo apgauti ir dėl to prarado po 70 eurų. Įmonė „Bolt“ klaidą pripažįsta ir siūlo kompensaciją, tačiau tai vairuotojų netenkina. Jie reikalauja visos sumos.
Į portalo LRT.lt redakciją kreipėsi pavėžėjimo platforma „Bolt“ besinaudojantis vairuotojas. Jis tikina, kad dalis pavėžėjų dėl klaidingos įmonės reklamos buvo apgauti ir negavo žadėtos 70 eurų premijos.
Pavėžėju dirbantis Darius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) teigia, kad ketvirtadienį iš „Bolt“ gavo žinutę, kurioje buvo teigiama, kad iki sekmadienio vakaro išdirbę 12 val. vairuotojai gaus 70 eurų siekiančią premiją.
Pavėžėjo teigimu, tai buvo pakankamai didelė paskata dirbti daugiau, tačiau dauguma žmonių liko apgauti ir negavo žadėtos premijos.
„Dirbk bent 12 val. nurodytame laiko intervale, priimk visus įeinančius užsakymus ir aptarnauk bent 1 užsakymą per valandą. Tai įvykdęs gausi 70 eurų premiją“, – rašoma „Bolt“ atsiųstoje akciją pristatančioje žinutėje.

Darius tvirtina, kad, jam išdirbus apie 10,5 valandos ir atsidarius programėlę, informacija apie premiją jau buvo dingusi. Netrukus į telefoną jis gavo SMS žinutę, kurioje rašoma, kad įsivėlė žmogiškoji klaida, todėl premija buvo atšaukta.
„Sveiki, atsiprašome, bet dėl žmogiškosios klaidos daliai vairuotojų premijos buvo klaidingai įjungtos ir jas tenka atšaukti. Dar kartą atsiprašome dėl klaidos ir kviečiame visus, kurie patyrė nepatogumų, susitikti kitą savaitę ir aptarti aktualius klausimus, kad visi galėtume tobulėti. Tikslią vietą ir laiką paskelbsime pirmadienį. „Bolt“ Lietuva komanda“, – tokią žinutę, kaip tvirtina Darius, jam atsiuntė „Bolt“ atstovai.
Vairuotojai jaučiasi apgauti
Vienoje iš socialinio tinklo „Facebook“ grupių, kuri skirta pavėžėjams, vairuotojai dalijosi nuoskaudomis dėl pažadėtos, bet negautos premijos.
„Žmonės dirbo, stengėsi ir dėl ko? Gėda! Yra jūsų žinutės apie premiją, nebijot atsakomybės?“, – socialiniame tinkle į „Bolt“ kreipėsi vienas iš pavėžėjų.
Reaguodami į feisbuko grupėje pateiktą užklausą dėl galimos „Bolt“ klaidos, dešimtys žmonių pareiškė nuomonę, kad iki 12 valandų ribos jiems trūko vos kelių valandų, tačiau vėliau gavę žinutę, kad įsivėlė klaida, tiesiog nustojo bandyti pasiekti 12 valandų limitą.
Pasipylus vairuotojų pasipiktinimo lavinai feisbuko grupėje, „Bolt“ rinkodaros ir operacijų specialistas Eimantas Balta suskubo išplatinti žinutę, kurioje teigiama, kad daliai vairuotojų bus padengti patirti kaštai.

„Vairuotojai, kurie iki premijos atšaukimo įvykdė reikalavimus gauti premiją, gavo 70 eurų premiją. Tie vairuotojai, kuriems iki išbūto laiko prisijungus buvo pritrūkę 15 min. ar mažiau, penktadienį gavo 50 eurų kompensaciją, o pirmadienį dar papildomai kompensavome jiems 20 eurų. Jie premiją gavo visą.
Tuo metu vairuotojai, kurie buvo prisijungę prie programėlės premijos galiojimo metu ir vykdė premiją, gavo pasiūlymą gauti 10 proc. mažesnį komisinį du savaitgalius iš eilės. Tie, kurie buvo prisijungę prie programėlės, tačiau net nepradėjo važiuoti, gavo pasiūlymą ateinantį savaitgalį dirbti su 5 proc. mažesniu komisiniu mokesčiu“, – vienoje iš pavėžėjamas skirtų feisbuko grupių komentavo „Bolt“ atstovas.
Vis dėlto pavėžėjai buvo nepatenkinti tokiu sprendimu. Vairuotojas Arnas (vardas pakeistas, tikrasis – redakcijai žinomas) pyksta, kad patirta žala bus kompensuota tik tiems, kas išdirbo visas 12 valandų, arba tiems, kuriems buvo likę mažiau nei 15 minučių. Tačiau tokių, anot jo, buvo labai mažai.

„Man pačiam buvo likusi tik 1 valanda, tačiau viskas, ką gausiu, tai tik 10 proc. mažesnis komisinis mokestis savaitgalį. Jei ir visą dieną pravažinėčiau, susitaupyčiau tik kelis eurus. Paskaičiavau, kad jei aš savaitgalį važinėdamas apie 8 val. uždirbu apie 70 eurų, tai man per dieną susitaupys tik 7 eurai, o per abu savaitgalius, įskaitant ir penktadienius, – daugiausia 42 eurai. Na, nebent dirbčiau po 15 valandų, gal tada ir atsipirktų“, – piktinosi pavėžėjas ir pridūrė, kad savaitgalį apskritai neketina dirbti, todėl jam nebus jokios kompensacijos.
Pasiteiravus, kiek žmonių gavo klaidingas žinutes ir kiek iš jų sugebėjo įvykdyti 12 valandų normatyvą, „Bolt“ neatskleidė. Anot jų, tai yra komercinė paslaptis.
„Bolt“ atsiprašo pavėžėjų
„Bolt“ rinkodaros ir operacijų specialistas E. Balta oficialiame įmonės atsiųstame atsakyme LRT.lt patvirtino, kad toks nesusipratimas įvyko, o įmonė atsiprašo pavėžėjų.
„Rinkoje konkuruojame ne tik dėl klientų, tačiau ir dėl pavėžėjų. Vykdome įvairias kampanijas pavėžėjams skirdami skatinamąsias premijas, pavyzdžiui, už darbą savaitgaliais, darbo dienos pabaigoje ir panašiai.
Premijos skiriamos skirtingiems vairuotojų segmentams, tarkime, didelį kelionių skaičių ar ypač aukštą keleivių pasitikėjimo vertinimą turintiems pavėžėjams“, – sako E. Balta.
Jis pastebi, kad dėl žmogiškos klaidos premija paskirta didžiajai daliai vairuotojų.

„Vos pastebėję klaidą, akciją sustabdėme. Daliai vairuotojų, dar iki akcijos atšaukimo spėjusiai įgyvendinti premijai gauti keliamus reikalavimus, ji ir buvo paskirta. Premijas gavo ir antroji dalis vairuotojų, iki premijos skyrimo įgyvendinę didesnę dalį reikalavimų“, – konstatuoja E. Balta.
Jis priduria, kad trečioji grupė pavėžėjų, pradėjusių važiuoti, bet nespėjusių įgyvendinti nustatytų sąlygų, taip pat gavo kompensaciją sumažinant jiems tenkantį komisinį mokestį.
„Pavėžėjų dar kartą atsiprašome, tobuliname procesus tam, kad panaši klaida nebepasikartotų, o „Bolt“ pavėžėjai už savo teikiamas paslaugas ir toliau gautų konkurencingiausią atlygį rinkoje“, – sako E. Balta
Niekas negina pavėžėjų teisių?
Portalo LRT.lt žurnalistai kreipėsi į Valstybinę darbo inspekciją (VDI) prašydami paaiškinti, kas šiuo atveju yra kaltas ir ar darbuotojai gali reikalauti kompensacijos iš savo netiesioginio darbdavio.
Anot VDI, tikėtina, kad šiuo atveju pavėžėjai nieko nepeš, kadangi su „Bolt“ jie dirba partnerystės principu.
„Jeigu vairuotojai „Bolt“ dirba be darbo sutarčių, o tarp jų ir įmonės nėra jokių darbo teisinių santykių, tik civiliniai, Darbo inspekcija neturi pagrindo kontroliuoti jų tarpusavio civilinių santykių“, – komentuoja VDI patarėja komunikacijai Jurgita Kažukauskaitė–Sarnickienė.
Anot jos, dėl šio nesusipratimo pavėžėjai į VDI nesikreipė, tačiau jei ir kreiptųsi, nebūtų teisinio pagrindo jiems pagelbėti.

LRT.lt kreipėsi ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), tačiau Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič taip pat teigė, kad šioje situacijoje VVTAT nieko negali padėti vairuotojams, nes tarp pavėžėjimo paslaugas teikiančių asmenų bei įmonės susiklostę sutartiniai santykiai negali būti kvalifikuojami kaip vartojimo teisiniai santykiai (tai yra darbo sutartiniai santykiai).
„Šiuo atveju negali būti taikomos vartotojų interesus apsaugančios specialiosios teisės normos ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teisės aktų nebūtų įgaliota spręsti tokio pobūdžio ginčo“, – komentavo N. Jarmulkovič.