Sportas

2018.01.10 00:41

Dakaras 2018: V. Žala finišavo, B. Vanagą persekioja nesėkmės

15min.lt 2018.01.10 00:41

3 iš 4 lietuvių ekipažų jau finišavo, o Benediktas Vanagas pažeidė stebulę ir stabdžių diską, tačiau ją susitaisė ir važiuoja toliau. Vaidotas Žala finišavo 24-oje vietoje, o Antanas Juknevičius – 28-oje.

Pirmas iš trijulės finišo liniją kirto Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas. Vyrai klimpo, prasikirto vieną ratą, tuo pačiu – dar du ratus paskolino Antanui Juknevičiui, kuris, kaip informavo Ž.Pekarskas, susigadino visus savo turėtus atsarginius ratus. Tad „Agrorodeo“ sportininkams tai nebe pirma diena iš eilės, kai jie stoja gelbėti lietuvių ekipažų, susidūrusių su rūpesčiais. Nuo šio greičio ruožo lyderio V. Žalos ekipažas atsilieka 2 val. 8 min. ir 25 sek. Po finišo greičio ruožo bendroje įskaitos lentelėje ekipažas kol kas – 53 vietoje.

Kiek smuktelėjęs žemyn finišą pagaliau pasiekė ir A.Juknevičiaus ekipažas. Greičio ruože nuo lyderio lietuviai atsiliko 3 val. 11 min. 4 sek.

Jo šturmanas Darius Vaičiulis juokėsi, kad po šio greičio ruožo jis bus geriausias ratų keitėjas ralyje. Iš viso vyrams ratus teko keistis 12 kartų.

B. Vanagas turi paskubėti, jei nenori gauti baudų. Iki 18 valandos (vietos laiku) jis turi atvažiuoti į CP3 punktą, nes kitaip jo į smėlio kopas gali neįleisti teisėjai.

Lenktynės

Pirmajame greičio ruože situacija, buvusi prie starto linijos, pasikeitė. Nors A. Juknevičius startavo pirmas, į priekį išsiveržė B. Vanago ekipažas. B. Vanagas pirmąjį punktą pasiekė būdamas 15-as, o A. Juknevičius važiavo lėčiau, tad šį punktą pasiekė 24-as. Puikų laiką pademonstravo ir V. Žala. Startavęs vėliausiai iš Lietuvos lenktynininkų, į tarpinį greičio ruožo punktą jis atvažiavo būdamas 19-as.

Padidino tempą

Panašu, kad kartojasi ankstesnės dienos istorija, kai lenktynių pradžioje kiek ramiau pradėjęs važiuoti A. Juknevičius pasiekia stabilų tempą ir jo laikosi. Antrą iš eilės greičio ruožo tarpinį punktą sportininkas pasiekia būdamas 29-as.

Tačiau sparčiai į priekį veržęsi B. Vanagas ir V. Žala šio punkto dar nepasiekė. Socialiniuose tinkluose pasirodė transliacija kur matyti, kad Vyčiu pažymėtas ekipažas įstrigo smėlyne, prireikė ir keisti ratą. Tiesa, ryšys prastas, todėl tiesioginė transliacija trūkinėja.

Lūžo pusašis

„Pirmajame šios dienos kontrolės punkte prireikė technikų pagalbos. Teko keisti lūžusį galinį pusašį. Ekipažui tai kainavo brangaus laiko, tačiau jie pajudėjo ir tęsia lenktynes toliau. Tuo metu komandos technikai laukia pravažiuojančio ekipažo pro ketvirtąjį punktą. Šis, ketvirtasis greičio ruožas tuo ir išsiskyrė, kad čia – CP1 ir CP4 – organizatoriai leidžia ekipažams naudotis technikų pagalba“, – toks pranešimas pasirodė B. Vanago feisbuko paskyroje.

Kol B. Vanagą gelbėjo mechanikai ir keitė pusašį, atstumą iki antrojo patikros punkto įveikė ir V. Žala su S. Jurgelėnu. „Agrorodeo“ ekipažas šiame punkte užfiksuoti 50-as.

A. Juknevičius atsiplėšė

Dviem Lietuvos komandoms, panašu, ir ketvirtoji ralio diena nebus sėkminga. A. Juknevičiaus ekipažas pasiekė ketvirtąjį ir penktąjį greičio ruožo punktus ir gerbėjus džiugina itin stabiliu važiavimu. Ketvirtąjį punktą komanda pasiekė būdama 26, penktąjį – 24-a. B. Vanago komanda informavo, kad nesėkmės ekipažo neapleidžia. 40 km nuo starto sulūžusį pusašį susitvarkyti padėjo „Overdrive“ komandos kolegos. Prarasta apie 20 minučių, tačiau ekipažas pajudėjo toliau. 

Visgi netrukus, išvažinėjant iš upių vagos, pro vadinamojo fesh-fesh dulkes ekipažas nepamatė kalvos krašto ir krito žemyn. Pažeidė stebulę ir stabdžių diską.

„Be stabdžių disko dar važiuotume toliau, bet skilusi stebulė tikrai neatlaikys likusio greičio ruožo. Tvarkomės“, – liūdnomis žiniomis dalinasi komanda.

Nesiseka ir dar vienam „Toyota“ automobiliu važiuojančiam sportininkui. N. Al-Attiyahas, kaip skelbiama, susidūrė su mechaninėm problemom, tad į priekį juda itin lėtai. V. Žala juda ganėtinai atsargiai. Ketvirtąjį greičio ruožo punktą sportininkų ekipažas pasiekė būdamas 40-as, o penktajį – 40-i.

Ž. Pekarskas informavo, kad V. Žalos mechanikai patikino, jog su automobilio varikliu viskas tvarkoje. Pajudėjo į priekį B. Vanago komanda pranešė, kad sportininkui pavyko susitvarkyti lūžusią stebulę. Ekipažas juda į priekį.

Ž. Pekarskas pasakojo, kad trasoje sportininkams matomumą smarkiai riboja fesh-fesh vadinamas smėlis, primenantis smulkius miltus ar dulkes. Šis tvyro ore labai ilgai, lenda į kiekvieną tarpelį. Būtent dėl šio smėlio nepamatęs krašto nuo maždaug 10 metrų skardžio žemyn virto B. Vanago ekipažas. 

V. Žala išsiveržė į priekį Šeštajame greičio ruožo punkte, kuris tuo pačiu – ir kontrolinis punktas, V. Žalos gerbėjų stovyklą pasiekė gera žinia. Sportininkas keliomis minutėmis greičiau nei A. Juknevičius įveikė atkarpą ir tarp lietuvių – pirmas. V. Žalos ekipažas čia užfiksuotas 22-as, A. Juknevičiaus – 28.

Dakaro maratone dirbantis 15min Gazas žurnalistas Ž. Pekarskas pranešė, kad šiuo metu su kitais žiniasklaidos atstovais laukia finiše pasirodančio V. Žalos. Beje, V. Žala buvo prakirtęs ratą, o dar du ratus skolino A. Juknevičiui.

Tuo metu B. Vanagas vargsta smėlynuose, mat jam tenka važiuoti sunkvežimių jau išmaltomis kopomis. Sportininkas jau spėjo pasiekti penktąjį greičio ruožo punktą. Skaičiuojama, kad nuo greičio ruožo lyderio B. Vanagas atsilieka 4 val. 20 min.