Gyvenimas

2020.07.15 13:50

Meghan Markle vilkėtą suknelę kūrusi lietuvė: nenorėčiau, kad prekės ženklą reklamuotų Kardashian

Eimantė Juršėnaitė, LRT.lt2020.07.15 13:50

„Nežinau, ar norėčiau, kad mūsų prekės ženklą reklamuotų Kim Kardashian, jos ir mūsų kuriamas produktas bei vertybės visiškai skiriasi“, – kalbėdama su portalu LRT.lt svarsto Vita Murauskienė, sukūrusi užsienio žiniasklaidos dėmesio sulaukusią lininę suknelę, su kuria prieš kelias dienas pasirodė Meghan Markle.

Po M. Markle ir princo Harry pasivaikščiojimo Beverli Hilse balta lininė suknelė „Toscana“ atsidūrė užsienio žiniasklaidos („Elle“, „Hellomagazine“, „Cosmopolitan“, „The Daily Mail“, „The Washington Post“ ir kt.) akiratyje ir sudomino daugybę pasaulio moterų – jos panoro savo spintose turėti tokią pačią.

„Suknelės pardavimas šoktelėjo dešimtis kartų. Suveikė vadinamasis Meghan efektas, nes kiekvienas drabužis, kurį vilkėdama ji pasirodo viešumoje ar būna užfiksuota fotografų, kone iššluojamas iš parduotuvių lentynų“, – sako M. Markle vilkėtos lininės suknelės kūrėja V. Murauskienė, su vyru Justinu Murausku jau penkerius metus puoselėjanti prekės ženklą „Magic Linen“.

Ir nors ji džiaugiasi, kad M. Markle padėjo atkreipti dėmesį į šeimos verslą, pripažįsta, jog vadinamųjų influencerių fenomenas vis dar stebina: „Kiek galios gali turėti viena moteris, kuriai pakanka išeiti į gatvę dėvint tam tikrą drabužį, ir jo užsimano daugelis?“

Pasak V. Murauskienės, jųdviejų su vyru prekės ženklas bendradarbiauja su įtakos formuotojais, tačiau dažniausiai šie kreipiasi patys: „Tai puikus sklaidos kanalas, tačiau dirbame tik su tais, kurių kuriamas turinys ir vertybės atitinka mūsų prekės ženklo vertybes bei filosofiją. Tarkime, nesu tikra, kad norėčiau, jog mūsų prekės ženklą reklamuotų Kim Kardashian. Jos kuriamas turinys visiškai priešingas mūsų kuriamam.“

V. Murauskienės teigimu, ir M. Markle dažniausiai dėvi drabužius atsižvelgdama ne tik į dizainą – neretai ji pasirenka drabužius iš nedidelių prekės ženklų, kuriems svarbus tvarumas ir socialinė atsakomybė. „Todėl pirmiausia esu dėkinga savo komandai – manau, kad tai, kas nutiko, nebuvo atsitiktinumas, veikiau ilgo ir sunkaus darbo pasekmė“, – įsitikinusi moteris.

Minėtų tvarumo ar socialinės atsakomybės principų laikosi ir Murauskai. „Stengiamės nekurti atliekų supakuodami daiktą į kelis sluoksnius plastiko, kuriam suirti reikia daugybės metų. Dirbame, kad visos mūsų pakuotės gamtai būtų draugiškos – galėtų būti kompostuojamos ir suirtų nedarydamos žalos planetai.

Ir pats linas – visiškai natūralus audinys. Kadangi yra ilgaamžiškas, jį dėvėsite ilgiau, o ir atėjus laikui atsisveikinti nereikės sukti galvos dėl to, kad ilgus metus dūlės dirvožemyje“, – pasakoja V. Murauskienė.

Prekės ženklo kūrėjams nėra svetima ir labdaringa veikla. Paskelbus pandemiją ir karantiną buvo dalijamos kaukės Lietuvoje ir Amerikoje besidarbuojantiems savanoriams. „Iš pasaulio nelaimių uždirbti tikrai neketinome, tačiau pradėjome prekiauti apsauginėmis kaukėmis. Už gautas lėšas galėjome pasiūti kaukių ir jas dalijome savanoriams – Šaulių sąjungos geradariams Lietuvoje ir Niujorke esančiai savanorių organizacijai, kuri per karantiną rūpinosi seneliais ir žmonėmis su negalia“, – sako kūrėja.

Lietuvių pasiūtos kaukės Niujorko savanoriams buvo dalijamos neatsitiktinai. Nors Murauskai gyvena Lietuvoje, jų verslas orientuotas į Amerikos rinką. „Galbūt todėl Lietuvoje iki šiol ir nebuvome gerai žinomi. Nuo pat prekės ženklo įkūrimo kėlėme sau didelius tikslus ir turėjome didelių ambicijų, tad taikėmės į rinką, kurioje galėtume jas patenkinti“, – sako V. Murauskienė.

Linas – daugeliui lietuvių artimas audinys. Jo tikriausiai būtų galima rasti kone kiekvienos mamos ar močiutės spintoje, tik ne kiekvienas sugalvoja, kaip lino gaminius panaudoti ir pritaikyti kasdienybėje. „Prekės ženklas atsirado todėl, kad norėjau šią ilgaamžišką, tvarią ir natūralią medžiagą pateikti moderniai ir pritaikyti šiandienai“, – prisimena verslininkė.

Anot jos, linas, kaip ir daugelis natūralių audinių, išgyvena savotišką renesansą – žmonės darosi sąmoningi ir susimąsto ne tik apie tai, ką dėvi ant kūno, bet ir kaip jų sprendimai veikia aplinką.

„Tikriausiai kiekvienas pasakys, kad išmesti plastikinį maišelį – blogai, o išmesti megztinį, pagamintą iš sintetinių medžiagų – nieko tokio.

Iš tiesų išmestas sintetinis megztinis yra beveik tas pats, kas išmestas maišelis. Jau nekalbu apie tai, kad paprastai greitosios mados pramonės drabužiai ir yra kuriami tam, kad po pusmečio būtų išmesti. Taigi žmonės atsigręžia į natūralumą, į ilgaamžes medžiagas, tokias, kaip linas. Ir tai labai džiugina“, – pastebi V. Murauskienė.

Taip pat skaitykite