Eismas

2019.04.09 21:26

„Lexus UX“: neapsigaukite – tai hečbekas

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.04.09 21:26

„Lexus UX“ yra pati karščiausia gamintojo naujiena. Tai prabangus vidutinio dydžio miesto automobilis. Gamintojas sukūrė iliuziją, jog tai didesnio pravažumo modelis – suprask, ne šiaip koks eilinis kompaktinės klasės hečbekas.

Kompaktinės klasės „Lexus“ modelis – ne naujiena. Dar 2011-aisiais japonai pasiūlė „CT“, kuris turėjo sukelti tų vairuotojų susidomėjimą, kurie norėjo nedidelio, bet prabangaus automobilio. Jis pirkėjams patiko, tačiau per keletą metų rinka apsivertė aukštyn kojomis ir dabar daugelis kaip pašėlę nori didesnio pravažumo automobilių.

Nesvarbu, mažo ir tinkančio važinėti mieste ar didelio ir prabangaus, su kuriuo būtų patogu išvykti į ilgesnę kelionę užmiestyje – svarbu, kad automobilis būtų didesnio pravažumo, ar bent jau atrodytų, kaip toks. Naujasis „Lexus UX“ nėra įprastas didesnio pravažumo automobilis, nes jo prošvaisa tikrai nėra tokia didelė, kad lengvai galėtum važiuoti miško keliukais.

Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo priešingai. Stori juodo plastiko apkaustai ant ratų arkų sudaro įspūdį, kad tai – visureigiams būdingų savybių turintis automobilis. Šį įspūdį sustiprina griežtos kėbulo linijos. Tačiau, iš tikrųjų, tai kasdienis automobilis, kuris sukelia didesnio pravažumo iliuziją, bet išties yra kompaktinės klasės hečbekas.

Važiuoja kaip hečbekas

Naujasis „UX“ valdomas taip pat gerai, kaip didžioji dauguma tradicinių kompaktinės klasės hečbekų, turinčių sportinio automobilio detalių, tačiau išlaikančių komforto jausmą. Todėl vairuoti šį automobilį yra ne tik malonu, bet ir paprasta.

„Lexus“ yra premium klasės segmento atstovas, todėl turi prabangiam automobiliui būdingų savybių. Pavyzdžiui, važiuojančių viduje neturi erzinti didelis variklio ar pašaliniai aplinkos garsai. Šiuo atžvilgiu „UX“ elgiasi taip, kaip ir turėtų – užvestas variklis zvimbia neįkyriai, o aplinkos garso bangos lieka išorėje.

Vairo mechanizmas lengvas ir patogus važinėti mieste. Tokios klasės automobiliams perdėtas sportiškumas nereikalingas, todėl sielvartauti dėl to, kad vairo mechanizmui trūksta standumo ir jis suteikia per mažą grįžtamąjį ryšį, būtų netikslinga.

Galią demonstruoja hibridinė „UX“ jėgainė. 2 L darbinio tūrio benzininis ir elektrinis varikliai sukuria 184 arklio galių jėgą. Tai geri techniniai duomenys, kurie leidžia tikėtis dinamiško važiavimo. Tačiau ne visada 2+2 yra 4.

Kadangi visas variklio galingumas dar turi pereiti elektrinės nuolatinio kintamo veikimo pavarų dėžės filtrą, daugelis iš tų 184 arklių nedemonstruoja viso savo potencialo. Nuspaudus akseleratorių, automobilis į tai reaguoja apatiškai.

Akivaizdu, kad, net ir turėdamas pakankamai gerus techninius galios duomenis, „Lexus UX“ rieda ramiai. Būtent tuomet, kai važiuojama ramiai juntamas didžiausias pasimėgavimas.

Už tolygų važiavimą padėkos gamta bei piniginė, nes, kai „UX“ akceleratorius spaudžiamas saikingai, 100 kilometrų mieste galima įveikti su vos didesnėmis nei 6 litrų benzino sąnaudomis.

Jei tuos priblėsusius 184 arklius norisi kaip nors prablaškyti, tai pareikalaus daugiau degalų ir sąnaudos gali padidėti iki 8 litrų ar daugiau. Važiuoti su „Lexus UX“ energingai – neverta. Automobilis sportinio ralio greičiui nepritaikytas, tai taip pat nenaudinga finansiškai.

Vietos galėtų būti ir daugiau

Šis prabangus, bet kompaktiškas japonų kūrinys kurtas tiems, kurie galines sėdynes naudoja pirkinių krepšiams susidėti. Iš bėdos,  gale gale gali susėsti maži vaikai. Bet tikrai maži. Pavyzdžiui, prie vairo įsitaisius ne paties didžiausio ūgio vairuotojui, gale sėdintiems vis tiek lieka išties mažai vietos kojoms. O jei vairuotojas aukštesnis, gale sėdėti ne tik niekas nenorės, bet tikriausiai ir negalės.

Sėdint priekyje, situacija visiškai kitokia. Čia erdvės pakaks ir didesnio ūgio ir stambesnio stoto vairuotojams. Todėl panašu, kad „Lexus UX“ sukurtas jaunoms, bet vaikų dar neturinčioms šeimoms arba vienišiams, kurie daugiau nei vieną keleivį kelionei priima tik „iš bėdos“.

Kokybei aukštus reikalavimus keliantys vairuotojai nenusivils. Nors tai kompaktinės klasės automobilis, tačiau medžiagos atitinka premium klasės standartus, todėl net ir mažas automobilis gali pasigirti aukštesnės klasės automobiliams būdingomis savybėmis. Šiuo savo bruožu „UX“ primena nedidelius, bet labai brangius patiekalus prabangiuose restoranuose – neprikerti iki soties, bet skonis fantastiškas.

„Lexus UX“– ergonomiškas automobilis. Klimato kontrolė valdoma pianino tipo mygtukais, kuriuos reikia spausti iš viršaus arba kilstelėti iš apačios. Labai patogu, aišku ir greitai prisijaukinama. Tačiau kiek žemiau esantys sėdynių šildymo ir vėdinimo bei šildomo vairo valdymo mygtukai nugrūsti kiek per toli, o patys mygtukai galėtų būti kiek didesni.

Deja, bet „UX“ turi ir kituose „Lexus“ sutinkamą lietimui jautrų valdiklį, kuriuo valdomos centriniame ekrane esančios funkcijos. Ši sistema kartais iš ties erzina, nes nėra ištobulinta ir ypač tiksli.

Naujasis „Lexus UX“ yra visiškai naujas modelis, tačiau tai nėra pirmas gamintojo žingsnis kompaktinių automobilių klasėje. Tiesiog iki šiol šią poziciją užėmęs „CT“ priverstas užleisti vietą naujajam „UX“, kuris geriau tenkina pirkėjų poreikius.

Pavadinti „Lexus UX“ didesnio pravažumo automobiliu sunkiai apsiverčia liežuvis. Visomis savo savybėmis, išskyrus truputį apgaulingą išvaizdą, tai kompaktinės klasės hečbekas. Bet, iš praktinės pusės, jis nėra geresnis už daugelį hečbekų.

Vis dėlto, „UX“ galima pagirti už kitus dalykus – degalų ekonomiją ir ryškias premium automobilio klasės savybes. „UX“ – kokybiškas, komfortiškas, bet tuo pačiu gerai valdomas. Visai kaip tradicinis vidutinio dydžio hečbekas.

Mėgintas automobilis: „Lexus UX 250h“

Variklis: hibridinis elektros ir 4 cilindrų, 2,0 l darbinio vidaus degimo benzininis

Galingumas: 184 AG

Pavarų dėžė: Elektroninė nuolatinio kintamo veikimo (CVT)

„Lexus UX“ kaina: nuo 38,600 iki 53,800 Eurų

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.