Eismas

2018.09.21 12:37

„Euro NCAP“ testai: geriausi įvertinimai – „Audi A6“ ir „Volkswagen Touareg“

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.09.21 12:37

Pasibaigus kalendorinei vasarai naujų automobilių saugumo bandymus atliekanti nepriklausoma „Euro NCAP“ organizacija pasidalino naujausiais testų rezultatais. Šį kartą buvo išmėginti prabangūs „Audi A6“ ir „Volkswagen Touareg“ automobiliai, mažasis visureigis „Suzuki Jimmy“ ir nedidelių vienatūrių klasei priskiriamas „Ford Tourneo Connect“.

Iš šių keturių išmėgintų automobilių geriausius rezultatus parodė vokiški „Audi A6“ ir „Volkswagen Touareg“. Jiems abiems skirtas aukščiausias – penkių saugumo žvaigždučių įvertinimas.

„Audi A6“ limuzinui skirtas 93 proc. įvertinimas už suaugusiųjų apsaugą. Visų smūgių metu tiek vairuotojas, tiek keleivis apsaugoti gerai arba puikiai. Dalį balų „A6“ prarado dėl to, kad šoninio smūgio į stulpą metu vairuotojas patyrė vidutinio sunkumo krūtinės sumušimus. Už vaikų apsaugą skirti 85 proc. Per didelės kaklo perkrovos 10 metų vaikui buvo užfiksuotos priekinio smūgio į deformuojamą barjerą metu.

Už pėsčiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas 81 proc. įvertinimas. Tradiciškai daugiausia žalos partrenktas pėsčiasis gali patirti galva atsitrenkęs į priekinio stiklo, apatinius kampus. Beje, standartinėje įrangoje šis automobilis turi sistemą, kuri susidūrimo su pėsčiuoju metu kilsteli variklio dangtį, taip sumažinant neigiamus smūgio padarinius.

Gerai – 76 proc. – „Audi A6“ įvertinta už standartinėje įrangoje esančias saugumo sistemas. Autonominė stabdymo sistema gavo puikų įvertinimą. Ekspertai pažymėjo, kad vairuotojo nustatomas greičio ribotuvas veikia gerai, tačiau tobulesnė sistema, kuri atpažįsta kelio ženklus ir montuojama kaip papildoma įranga, būtų padėjusi gauti šiek tiek daugiau balų.

Standartinės saugumo įrangos pakako, kad „Volkswagen Touareg“ gautų maksimalų – penkių saugumo žvaigždučių įvertinimą. Už suaugusiųjų apsaugą šiam didesnio pravažumo automobiliui skirtas 89 proc. įvertinimas. Smūgio visa priekine dalimi metu tiek vairuotojas, tiek gale sėdintį keleivį imitavę manekenai patyrė vidutinio sunkumo krūtinės sumušimus. Tokius pačius sumušimus patyrė vairuotojas, kai buvo atliekamas priekinis smūgis į deformuojamą barjerą.

Už vaikų apsaugą „Touareg“ gavo 86 proc. įvertinimą. Visų smūgių metu tiek 6, tiek 10 metų vaikus imituojantys manekenai nepatyrė jokių rimtesnių sužalojimų. Tačiau saugumo ekspertai kelis balus atėmė už tai, kad priekinė keleivio ir galinė centrinė sėdimos vietos neturi „Isofix“, „i-Size“ ir CRS kėdučių tvirtinimų.

Už pėsčiųjų apsaugą „Volkswagen“ flagmanui skirtas 72 proc. įvertinimas. Saugumo ekspertai pagyrė šio automobilio variklio dangtį, kuris šiek tiek pakylą susidūrus su pėsčiuoju, ir taip geriau sugeria smūgį. Tačiau kritikos nusipelnė priekinė variklio dangčio dalis, kuri dėl aštrios ir stačios briaunos gali sukelti kritinius krūtinės partrenkto pėsčiojo sužalojimus.

Įvertinus elektroninių saugumo sistemų efektyvumą „Touareg“ skirtas 81 proc. įvertinimas. Automobilis jau standartinėje įrangoje turi autonominę stabdymo ir nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemas bei vairuotojo nustatomą greičio ribotuvą.

„Ford Tourneo Connect“ gavo bendrą keturių saugumo žvaigždučių įvertinimą. Už saugusiųjų apsaugą skirtas labai geras, 92 proc. įvertinimas. Koją pakišo smūgio į kliūtį visa priekine dalimi testas, nes jo metu vairuotojas patyrė rimtus dubens sužalojimus. Vidutinius sužalojimus patyrė ir gale sėdintis, keleivį imituojantis manekenas.

Už vaikų apsaugą skirtas 79 proc. įvertinimas. Visų smūgių metu 6 ir 10 metų vaikus imituojantys manekenei nepatyrė jokių sužalojimų, tačiau ekspertai buvo nepatenkinti tuo, kad priekinė keleivio ir vidurinė antros eilės sėdimos vietos nepritaikytos „Isofix“, „i-Size“ ir CRS standartų vaikiškų kėdučių tvirtinimui.

Už pėsčiųjų apsaugą „Tourneo Connect“ gavo 65 proc. įvertinimą. Ekspertai pagyrė puikiai smūgį sugeriantį ir minimalią žalą pėsčiajam padarantį priekinį bamperį. Tačiau daugiausiai balų šis automobilis prarado dėl to, kad variklio dangtis nuo sužalojimų apsaugo tik vidutiniškai, o dėl itin tvirtų priekinio stiklo statramsčių kritinius sužalojimus gali patirti partrenkto pėsčiojo galva.

Už elektronines saugumo sistemas šiam automobiliui skirtas net 75 proc. įvertinimas. Dažniausiai tokios klasės automobiliai neturi tokios įrangos, kokia jau standartiškai montuojama į šį „Ford“. Pavyzdžiui, autonominė stabdymo ir nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemos – standartinės įrangos dalis. Kaip ir greičio ribotuvas, kuris atpažįsta kelio ženklus ir taip perspėja vairuotoją.

Mažasis samurajus iš Japonijos „Suzuki Jimmy“ surinkto tris saugumo žvaigždutes iš penkių galimų. Už suaugusiųjų apsaugą jam skirtas 73 proc. įvertinimas. Smūgio į deformuojamą barjerą metu vairuotojas patyrė kritinius krūtinės sužalojimus, vidutinius galvos ir šlaunų sumušimus. Smūgio į kliūtį visa priekine dalimi metu kritinius galvos sužalojimus ir vidutinius krūtinės sumušimus patyrė gale sėdintis keleivį imituojantis manekenas.

„Jimmy“ vaikų apsauga įvertinta gerai. Už ją šiam automobiliui skirti 84 proc. Vaikus imituojantiems manekenams, nedidelės kaklo perkrovos užfiksuotos tik priekinio smūgio metu. Visus kitus testus automobilis atliko puikiai. Visgi balai buvo atimti už tai, kad priekinė keleivio sėdynė neturi „Isofix“, „i-Size“ ar CRS vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybių.

Vos 52 proc. šiam mažajam visureigiui skirti už pėsčiųjų apsaugą. Stati ir kampuota viršutinė priekinio bamperio dalis tikrai neprisideda prie pėsčiųjų apsaugos. Kaip ir kieti priekinio stiklo statramsčiai, kurie gali sukelti kritinius galvos sužalojimus. Variklio dangtis taip pat nepasižymi pačia geriausia apsauga pėstiesiems. Labai blogai įvertintas ir autonominės stabdymo sistemos darbas, tikrinant, kaip ji reaguoja į pėsčiuosius.

Ne itin gerai „Suzuki Jimmy“ pasirodė ir vertinant elektronines saugumo sistemas. Nors šis automobilis turi autonominę stabdymo sistemą, tačiau testų metu ji parodė tik vidutinius rezultatus. Nukrypimo nuo važiavimo linijos sistema tik praneša apie tai, kad automobilis išvažiavo iš teisingos juostos, bet pati jokių veiksmų nesiima. Galutinis įvertinimas – 50 proc.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.