Eismas

2020.10.25 14:57

Įkraunamos „Škoda Superb iV“ triukai – benzinu nuvažiuoja gerokai toliau, tačiau naudojasi elektromobilių pranašumais

Paulius Vaitekėnas, LRT.lt2020.10.25 14:57

Automobilių gamintojams vis labiau atsigręžiant į ekologiją rinkai pristatomi ne tik elektromobiliai arba hibridai, bet ir tarpiniai variantai, vadinamieji plug-inai. Vos čekų „Škoda“ paskelbė, kad pristatys kultinės „Superb“ elektrinę versiją, pasaulis tos dienos laukė su nekantrumu. Ta diena atėjo, o elektrinė „Superb“ tapo dar vienu pasirinkimu neapsisprendėliams, ką rinktis, – hibridą ar elektromobilį.

Nors „Superb iV“ turi benzininį ir elektrinį variklius, automobilį teisiškai galima vadinti elektromobiliu. Visa tai dėl to, kad įkraunamas iš išorės, todėl vadinamas plug-in'u ir tokiems automobiliams Lietuvoje suteikiami elektromobilio numeriai bei jiems skirtos privilegijos.

Elektra įveikia apie 50 km

Verta pabrėžti, kad šis automobilis nėra grynakraujis elektromobilis, juolab kad turi tik 13kW bateriją, kuri viena įkrova leidžia nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų. Žinoma, su pilnu degalų baku automobilis dar gali nuvažiuoti kone dešimtkart daugiau, taigi, net ir pasibaigus elektros energijai, nesustosite. Tačiau neužbėkime įvykiams už akių.

Tarp automobilių mėgėjų „Škoda“ neretai vadinama vadybininko automobiliu. Čekų mašinos patvarios, talpios, ne pačios pigiausios, bet neretai ir ne pačios stilingiausios. Tačiau, bėgant metams, įvaizdis pakito, automobilio forma suagresyvėjo ir tai nebėra tik darbinis arkliukas.

Įkraunamos „Škoda Superb iV“ triukai – benzinu nuvažiuoja gerokai toliau, tačiau naudojasi elektromobilių privalumais

„Superb“ priekinė ir galinė dalys tapo aptakesnės, o žibintai, kurių forma panaši į premium klasės automobilių „Lexus“, suteikia papildomo veržlumo. Taigi nori nenori toks gamintojo sprendimas automobiliui suteikė daugiau prabangos.

Automobilio pakaba gana žema, todėl aukštiems keleiviams ar vairuotojui gali būti nepatogu įsėsti arba išlipti. Tiesa, šį nepatogumą kompensuoja plačiai atsiveriančios durys. Taigi, kojų į kėbulą nesusitrankysite, o ir salono kliūdami neištepsite.

„Superb“ salonas dvelkia interjero klasika. Visi elementai išdėlioti preciziškai ir patogiai, todėl vairuotojui nereikės lenktis norint pasiekti kurį nors mygtuką. Centrinis jutiklinis ekranas nėra griozdiškas, veikia sklandžiai, jį valdyti galima gestais.

Vietos nesumažino net baterija

Kaip ir daugelyje naujų automobilių, didžioji dalis komforto funkcijų valdoma centriniame jutikliniame ekrane. Tiesa, dalį funkcijų galima valdyti po ekranu esančiais mygtukais, pavyzdžiui, salono temperatūrą ar kondicionieriaus stiprumą, tačiau išplėstinės šių komforto funkcijų pasirinktys valdomos centriniame jutikliniame ekrane. Paprasčiau tariant, mygtukai ir sukikliai atlieka greitojo naudojimo funkciją, tačiau norint pasirinkti, pavyzdžiui, iš kur pūs šiluma, tai paprasčiausia nustatyti jutikliniu ekranu.

Šiame ekrane galima ne tik džiaugtis komforto funkcijomis, bet ir stebėti, kaip veikia variklis ar elektros baterija, koreguoti kelionės pagalbininkų (angl. assistant) darbą.

Dar vienas ekranas yra už vairo. Jame – ne tik spidometras, bet ir ant vairo esančiais mygtukais valdomos funkcijos. Šiame ekrane galima stebėti navigacijos rodmenis, naudotis laisvųjų rankų įranga, stebėti kelionės informaciją, degalų bei elektros sąnaudas ir dar daug funkcijų, kurių dalies vairuojant kasdien gali neprireikti.

Nors atsirado elektros baterija, erdvė salone, regis, nesumažėjo – automobiliu gali vykti 5 suaugusieji. Vietos pakanka tiek priekyje, tiek įsitaisius ant užpakalinės sėdynės.

Bagažinė taip pat erdvi. Žinoma, tai ne universalas, todėl bagažinė kiek gilesnė ir, norint ką nors paimti iš gilumos, gali tekti net pačiam įlipti. Atstumas nuo užpakalinių sėdynių iki bamperio – gana didelis, todėl norint susidėti daiktus sunkumų neturėtų kilti.

Važiuoja ir elektra, ir benzinu

Bandytasis „Superb iV“ turi benzininį 1,4 l darbinio tūrio variklį ir 13 kW talpos elektrinę bateriją. Dėl to automobilis tapo kiek sunkesnis ir sveria virš 1 700 kg. Vidutinės degalų sąnaudos bandymo metu naudojant tiek vidaus degimo variklį, tiek elektrą siekė apie 5,3 l/100 km.

Verta pabrėžti, kad važiuojant vien elektra degalų sąnaudos nešoka aukščiau 0 litrų, tačiau, kadangi įveikiamas atstumas apie 50 kilometrų, likusius 50 kilometrų automobilis įveikia naudodamas benziną. Nenaudojant elektrinio variklio, sąnaudos mieste bandymo metu siekė 8–9 l/100 km.

Variklių darbą galima koreguoti paspaudus mygtuką E prie automatinės pavarų dėžės perjungimo svirties. Paspaudus mygtuką ekrane atsiranda pasirinktys, leidžiančios naudoti tik elektrinį variklį arba važiuoti hibridiniu režimu.

Jei elektros baterija pustuštė, ją galima papildyti važiuojant. Tereikia nusistatyti, kad norite pildyti bateriją, ir, spaudžiant akceleratoriaus pedalą ar stabdant, elektros baterija po truputį pilnės. Žinoma, tai turi savo kainą – taip pildant bateriją degalų sąnaudos bus didesnės, tačiau važiuojant vien elektra jos staigiai mažės.

Paprasčiau tariant, automobilis gali važiuoti kaip įprasta benzininė transporto priemonė, elektromobilis ir hibridas. Tai tarsi trys viename, tačiau visų šių važiavimo galimybių efektyvumas skirtingas.

5 važiavimo režimai

„Superb iV“ taip pat turi penkis važiavimo režimus, tarp jų – sportinį ir ekonominį. Taigi labai priklauso, kokiu režimu važiuosite. Jei aktyviai spausite greičio pedalą, elektromobilis toli nenuvažiuos net mieste. Jei pasirinksite ekonominį režimą, bus apribotos kai kurios komforto funkcijos, tačiau ilgesnį kelią galėsite įveikti vien elektra.

Nors elektromobilių rinkoje prasidėjo aršios lenktynės ir gamintojai varžosi, kieno elektromobilis įveiks ilgiausią distanciją ir turės greičiausiai įkraunamą bateriją, „Superb iV“ į šią kovą nesivelia. Nors automobilis ir vadinamas elektriniu, yra įkraunamas iš išorės, tačiau vien elektra įveikia kelias dešimtis kilometrų, o baterijos įkrovimo laikas siekia apie 4 valandas. Taigi nesvarbu, ar automobilį krausite greitojo įkrovimo stotelėje, ar namuose, tai užtruks.