Eismas

2019.05.13 13:31

Trupantis Liubarto tiltas šiurpina vairuotojus, tačiau savivaldybei tiltas ir viadukas atrodo visiškai saugūs

Tautvydas Lukaševičius, LRT.lt2019.05.13 13:31

Į LRT.lt redakciją kreipėsi skaitytojai, kurie teigia, kad sostinės centre esantis Liubarto tiltas yra kritiškos būklės. Trupa betonas, braška siūlės, virsta turėklai. Dar daugiau, po tiltu nuolatos statomi automobiliai, todėl gali kilti pavojus ne tik važiuojantiems tiltu, bet ir esantiems po juo.

Skaitytojų laiške rašoma, kad važiuojant tiltu jaučiamos didelės vibracijos, trupa betonas, konstrukcijas jungiančios siūlės atrodo išsikraipiusios.

Be to, tilto būklė nuolatos blogėja – kraiposi turėklai, nepatikimai atrodo ir atraminės tilto konstrukcijos. Laiško autoriai bijo, kad greitai gali įvykti nelaimė, todėl informavo BPC ir „Grinda“, tačiau jokių realių veiksmų kol kas imtasi nebuvo.

„Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius teigė, kad jo atstovaujama bendrovė už tiltus ir viadukus neatsako, jų neprižiūri.

Arūnas Visockas, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vyresnysis patarėjas, paaiškino, kad Vilniaus miesto savivaldybė nuolat atlieka visų sostinės tiltų, viadukų ir estakadų techninę priežiūrą.

Sostinėje yra 51 tiltas, 67 viadukai, 8 estakados ir 3 tuneliai. Tiltams, viadukams ir estakadoms remontuoti šiemet skirta apie 1 mln. eurų.

„Pernai gegužę savivaldybės specialistai atliko visų sostinėje esančių tiltų, viadukų ir estakadų techninę priežiūrą, taip pat ir Liubarto tilto. Šiandien patikrinę Liubarto tilto būklę galime patvirtinti, kad tilto būklė pavojaus nekelia: nuotraukose yra matoma komunikacijų tinklus dengiančių plokščių metalo korozija, kuri netrukus bus pašalinta. Įtakos viaduko ir tilto saugumui ji neturi“, – dėstė A. Visockas. 

Pasak jo, vilniečių juntamą tilto vibraciją sukelia transporto dinaminės apkrovos. Pernai vykusios apžiūros metu taip pat jokių tilto konstrukcijos pakitimų nustatyta nebuvo – nuspręsta perdažyti metalines tilto konstrukcijas ir sutvarkyti deformacines siūles.

Už tiltų, viadukų ir estakadų priežiūrą atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė.

Lietuvoje daugiausia yra gelžbetoninių tiltų. Prieš naudojimą tiltai išbandomi statinėmis ir dinaminėmis apkrovomis.

Teigiama, kad tiltų ir viadukų gyvavimo trukmė priklauso nuo panaudotų medžiagų. Gelžbetoniniai tiltai turėtų atlaikyti 80 metų, plieniniai – 50 metų.

Dauguma tiltų yra suprojektuoti ir pastatyti vadovaujantis 1952, 1962 m. arba 1984 m. projektavimo normomis, tačiau šiandien eismo intensyvumas yra daug didesnis, nei buvo numatyta anksčiau.

Pats Liubarto tiltas pastatytas 1987 m. Tai vienas iš nedaugelio Vilniaus metalinių tiltų (kiti daugiausia gelžbetoniniai). Jis buvo pastatytas siekiant nukreipti transporto srautus nuo Žvėryno tilto.

 

 

 

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius