Antradienį Dakaro ralio dalyviai startavo antrajame ištvermės maratono greičio ruože.
Visureigių klasės dalyviams šis startas ypač ankstyvas. Peru yra 7 valandomis mažiau, nei Lietuvoje, tad dėl laiko skirtumo pirmasis automobilis, vairuojamas Nassero Al-Attiyah, į greičio ruožą išvažiavo vos 5 val. 50 min. vietos laiku arba 12 val 50 min. Lietuvos laiku.
Įspūdingas greitis po starto
Mūsų šalies sportininkams nebuvo daug laiko pamiegoti. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas 13 val. 31 min. Lietuvos laiku startavo iš 17 vietos.
Iš 20 vietos startavę Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis į greičio ruožą pajudėjo 13 val. 37 min. Prieš šį greičio ruožą mechanikai pakeitė jų visureigio pavarų dėžės 5 ir 6 pavaros krumpliaračius.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis 13 val. 44 min. Lietuvos laiku startavo iš 26 vietos.
„Žodžiu, iš Vilniaus į Nidą važiuojam, tik ne asfaltu, o laukais“, – prieš startą juokavo A. Juknevičius.
Iš karto po starto akceleratorių stipriausiai nuspaudė B. Vanagas. Jis pakilo net į 11 vietą ir greičiu aplenkė į 13 poziciją smuktelėjusį pirmojo GR laimėtoją Nasserą Al-Attiyah bei keletą kitų stiprių sportininkų, kaip Orlando Terranova bei Jakubą Przygonskį. V. Žalos startas nebuvo toks sėkmingas, jis pirmąją žymą pasiekė smuktelėjęs į 27 vietą.
Trasoje užtruko ir A. Juknevičius, pirmąją žymą jis kirto 28 vietoje.
Permaininga sėkmė
Antrąją trasos žymą B. Vanagas taip pat pasiekė greičiau nei N.Al-Attiyah. Lietuvis čia buvo 12-tas, o katarietis – 13-as. A. Juknevičius ją kirto tik 40 vietoje. Apskritai, iš tarpinių rezultatų matyti, kad antrasis greičio ruožas prasidėjo labai chaotiškai, o klaidų netrūksta ir iš organizatorių.
Pavyzdžiui, kurį laiką skelbiamas greičiausias ties pirmąja žyma buvo 20-metis Dakaro naujokas Blade'as Hildebrandas su „Textron“ bagiu, startavęs vos iš 36 vietos, bet taip buvo todėl, kad bagiams teisėjai skiria papildomai laiko pasipildyti degalų.
Tuo tarpu Dakaro vilką Stephane'ą Peterhanselį aplankė didelė nesėkmė – nuvažiavęs apie trečdalį trasos jis sustojo kopose ir negalėjo pajudėti apie 20 minučių.
Pasigedo V. Žalos
Ties trečiąja žyma dukart Dakaro ralį laimėjęs N.Al-Attiyah susigrąžino savo pranašumą prieš B.Vanagą, tačiau lietuvis neatsiliko, jie čia užėmė atitinkamai 11 ir 13 vietas.
A. Juknevičius trečiąją žymą pasiekė 37 vietoje, bet V. Žala tuo metu dar nebuvo pasižymėjęs 2 žymoje. Ketvirtąją žymą B. Vanagas pasiekė 14 vietoje, A. Juknevičius – 39-tas, o tarp lietuvių ėmė kilti nerimas dėl V. Žalos. Lyderiams įpusėjus ruožą jis buvo kirtęs tik pirmąją žymą iš aštuonių.
Ties penktaja trasos žyma B. Vanagas nemažino tempo, buvo 14-tas, ir vėl truputį priartėjo prie pačių greičiausiųjų. A.J uknevičius čia 34-as.
Šeštąją ir septintąją žymas B. Vanagas taip pat pasiekė 14 vietoje. A .Juknevičius jas atitinkamai kirto 33 ir 27 vietoje.
R. Šeškaičio/Pitlane nuotr.
Stiprus B. Vanago finišas
B. Vanagas sėkmingai pasiekė ir 8 žymą, tiesa prieš ją lietuvį aplenkė J. Przygonskis ir B. Vanagas smuktelėjo į 15 poziciją. Finišo liniją jis kirto 16 vietoje, nusileidęs Erikui van Loonui.
Tarp 15 geriausiųjų visą ruožą išsilaikęs B. Vanagas parodė vieną iš geriausių visų laikų lietuvių rezultatų Dakaro ralio greičio ruožuose. Sportininkas patvirtino trasoje matęs stovinčius V. Žalą ir S. Jurgelėną.
„Matėm Vaidą sustojusį, bet jis parodė, kad reikia važiuoti. Nežinau, jis keitėsi ratą ar kažkas buvo“, – sakė B. Vanagas.
„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų truputėlį – greičio ruožas vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 kilometrų jau norėjosi į finišą“, – ruožą apibūdino jis.
Netikėtas V. Žalos pasirodymas
Netikėtai finiše net 23 vietoje pasirodė V. Žala ir S. Juknevičius. Panašu, kad išsipildė labiausiai optimistiškas scenarijus ir tiesiog buvo užstrigusi lietuvių ekipažo rezultatų skaičiuoklė.
Po finišo S. Jurgelėnas patvirtino, kad jie keitė sprogusią padangą, bet tai užtruko nedaug, o visą likusią trasos dalį nuvažiavo be problemų ir iš tikro nepraleido nė vienos žymos.
„Ekipažas turi palydovinį telefoną, kad galėtų susisiekti nelaimės atveju, tačiau nei media komanda, nei mechanikai dar nesulaukė skambučio“, – pranešė V. Žalos kolegos iš „Agrorodeo“ komandos.
A. Juknevičius patyrė avariją
Ruožo pradžioje nemažai laiko praradęs A. Juknevičius trasos pabaigoje atsitiesė ir 8 žymą pasiekė 29 vietoje. Tačiau likus vos 30 km iki finišo jis susidūrė su techninėmis problemomis ir virto nuo kopos.
Kaip pranešė „Craft Bearings“ ekipa, jie taisosi automobilį, bet prarado labai daug brangaus laiko. Kaip telefonu ekipai patikslino A. Juknevičius, įvažiavus į didžiausių kopų masyvą lūžo jų akceleratoriaus pedalas.
„Važiavom „apgraibom“, pergazavau ir prisidirbom – kylant į kopą koja nuslydo nuo pedalo ir vsio, – apie incidentą užsiminė lenktynininkas. – Važiuojam su dažnais sustojimais, kaista variklis, pažeista elektros sistema, bet per valandą turėtume atsikapstyt iki finišo, kitaip nebus, dirbam, nepasiduodam.“
Blogiausia žinia tai, kad pasiekę greičio ruožo finišą jie negalės naudotis mechanikų pagalba ir turės savo eiga dar 200 km važiuoti iki bivako. Jų mechanikai net negalės tempti - dalyvį tempti gali tik kitas dalyvis. Tad A. Juknevičiui dar teks užduotis rasti, kas galėtų jam pagelbėti. Laiku nepasiekę bivako sportininkai iškristų iš tolesnio dalyvavimo Dakaro ralyje.
P. Garkausko, DELFI.lt nuotr.
Nugalėjo ralio legenda
Antrąjį Dakaro ralio greičio ruožą laimėjo devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas su privačiu „Peugeot“, trasą įveikęs per 3 val. 26 min. 53 sek.
Pirmadienį blankiai pasirodęs prancūzas antrojo GR finiše vos 8 sekundėmis aplenkė antrąja poziciją užėmusį Nani Romą su „Mini“.
Trečiąją vietą užėmė Bernhardas ten Brinke su „Toyota“ nugalėtojui nusileido 1 min. 40 sek. Pirmas startavęs N.Al-Attiyah finišavo 11 vietoje – vesti visą sportininkų rikiuotę per dykumą, kai nėra pažymėta jokio kelio, labai sudėtinga.
Vienas iš lyderių, O. Terranova, nebaigė antrojo greičio ruožo ir buvo išgabentas į ligoninę dėl nugaros skausmų. Jam šis Dakaras baigėsi.
Motociklų teko palaukti
Dėl organizatorių sprendimo pirmiau į trasą išleisti visureigius, motociklininkų starto teko gerokai palaukti. Pirmasis motociklu į kopas išvažiavo pirmadienį nugalėjęs Joanas Barreda Bortas, jo startas – 15 val. 35 min. Lietuvos laiku.
Arūnas Gelažnikas lenktynes pradėjo iš 57 vietos, 16 val. 39 min.
„Šiandien važiuosiu su greitesniais raideriais, maždaug savo lygio, gal bus galima iš karto greičiau važiuoti, nes vakar teko daug lenkti, daugiau naviguoti“, – prieš startą sakė A.Gelažninkas.
Po starto lietuvis nedelsdamas ėmė gerinti savo poziciją. Pirmąją trasos žymą jis pasiekė 47 vietoje, o antrąją – 46-as. Trečiąją žymą jis kirto 45 vietoje, o ketvirtojoje palypėjo dar pozicija aukščiau, į 44 vietą. Penktąją ir šeštąją žymas jis taip pat pervažiavo 44-as.
Balys Bardauskas startavo pačioje rikiuotės pabaigoje, net
iš 128 vietos, 17 val. 02 min. 30 sek. Jis taip pat nusiteikęs pagerinti poziciją – pirmąją žymą kirto palikęs iki 80 vietos. Prie antrosios žymos jis išlaikė tą pačią poziciją, bet trečiąją žymą pasiekė gerokai smuktelėjęs, 98 vietoje. Motociklų klasėje nugalėjo trasą per 3 val. 23 min. 57 sek įveikęs praėjusių metų Dakaro ralio nugalėtojas Matthias Walkneris, tik paskutinėje atkarpoje 22 sek. aplenkęs Ricky Brabecą.
Trečiąją vietą užėmė pirmas startavęs Joanas Barreda Bortas, jis nugalėtojui nusileido 1 min. 41 sek.
Paskutiniai antrajame greičio ruože startavo sunkvežimiai, jų rikiuotę 18 val. 05 min. pradėjo pirmadienį nugalėjęs Eduardas Nikolaevas su „Kamaz“.
V. Dranginio/Agrorodeo nuotr.
Daug smėlio
Antrasis greičio ruožas Piskas – San Juan de Markona yra gerokai ilgesnis, nei pirmadienio prologas. Sportininkams teks spausti akceleratorių net 342 km. per kopas ir leistis į vandenyno pakrantę. Prieš finišą išdėstytos 8 trasos žymos, kurias sportininkams būtina pasiekti. Apie 70 proc. trasos sudaro smėlynai, o likusi dalis – akmenuotos atkarpos, todėl sportininkams teks pasaugoti visureigių padangas.
Šiose apylinkėse Dakaro ralis vyko ir pernai, tačiau organizatoriai tvirtina trasą šiek tiek pakeitę.
Antrasis greičio ruožas bus labai sunkus ir automobilių, ir motociklų klasės sportininkams, nes šįkart automobiliai startuos pirmieji. Jie negalės naviguotis pagal motociklų paliktas vėžes, o tuo tarpu motociklininkams teks kapanotis per visureigių išraustą kelią. Finišavus sportininkams dar teks įveikti daugiau nei 200 km. ilgio pervažiavimą iki kito bivako.