Eismas

2018.04.02 14:10

BMW X2 apžvalga: ar bavariškas automobilis neprarado vairavimo žavesio

BMW taiso spragas savo modelių numeracijoje – išleido dar vieną padidinto pravažumo automobilių seriją X2. Išskirtinis dizainas, kuris taikosi į jaunus vairuotojus, ir priekinių varančiųjų ratų pavara saugesniam vairavimui. Ar bavariškas automobilis neprarado vairavimo žavesio?

Gražus pažiūrėti

X2. Dar vienas krosoveris rinkoje, dar vienas padidinto pravažumo BMW markės automobilis. Prisipažinsiu, padidinto pravažumo automobiliai man jau per gerklę lenda. Niekas nebekuria normalių mašinų. Gana!

Bet X2 nustebino. Jis ne itin panašus į SUV. Jis kilstelėtas aukščiau, bet kartu dėl plačios stovėsenos atrodo ik pripūstas hečbekas. Jis atrodo agresyviai. Kitaip. Priekyje – apverstos inkstų formos grotelės. Itin akį traukia ant galinio statramsčio sumontuotas markės ženklelis. Kaip ir klasikiniame E9 modelyje, vadintame Betmenu. Plati galinė dalis su dideliais išmetimo sistemos vamzdžiais. Patikėkite, gyvai šis automobiliukas atrodo geriau, nei nuotraukose. Ir atrodo jis visiškai kitaip, nei kiti BMW X serijos modeliai.

Bavarai sako, kad šis modelis orientuotas į jaunimą. Pasiturintį. Lietuvoje tai turėtų būti labai pasiturintis jaunimas, mat modelio kaina prasideda nuo 40 tūkst. eurų, o mūsų vairuotas automobilis su papildoma įranga kainavo daugiau nei 58 tūkst. eurų. Tai yra daug pinigų. Daug pinigų net lyginant su varžovais. Tačiau jūs pažiūrėkite į jį. Automobilį šiais laikais parduoda išvaizda. O važiavimo savybės dažnai lieka antrame plane.

Galbūt todėl gamintojai šiam modeliui sumontavo priekinių varančiųjų ratų sistemą? Arba kad jaunimas per daug bėdų slidžiuose keliuose neprisidarytų ir BMW vardas kriminalinių naujienų antraštėse rečiau mirgėtų?

Ne pirmas kitoks BMW

Ne, galinių varančiųjų ratų dogmą BMW pamynė jau prieš kelerius metus, gamoje tai jau ne pirmas toks modelis. X2 sukonstruotas ant tos pačios platformos kaip ir mažiausias X1 SUV. Tik šis, sako, bus sportiškesnis.

Labai keista, kai labai malonų, švelnų, BMW ženkleliu padabintą vairą tampo stipresnis akceleratoriaus paspaudimas. Juk ne taip turi būti. BMW automobilyje sukibimo ieškoti turi galinė varančioji ašis, ne priekinė. Ant sniego BMW turi stoti skersas. O taip nėra. Bet tuo visos keistenybės ir baigiasi.

Kaip priekiu varomas automobilis – valdomas išties puikiai. Pakaba klusniai klauso vairo komandų, posūkius skrodžia su malonumu. Važiuoklė – maloniai standi. Tikra palaima po labai minkštų ir keliu it jūros bandomis plaukiančių didžiųjų BMW sedanų. Juk jeigu nori plaukti keliu, pirk mersą. BMW turi būti standus, aštrus, sportiškas. X2 palieka būtent tokį įspūdį. Kita vertus, jame buvo sumontuotas papildomai užsakomas M Sport paketas su sportiškesne važiuokle. Galbūt standartinio modelio pakaba dirba kaip želė?

Ir vis dėlto tai BMW

2 litrų benzininis variklis su 2 turbinomis, pasiekiantis 192 AG, dirba labai tolygiai ir gražiai bendrauja su septynių pavarų dviejų sankabų automatine transmisija. Šiam mažyliui tokios galios visiškai pakanka. Be to, jis skleidžia gana sportišką garsą, o perjungiant pavarą esant aukštiems sūkiams dar ir atsikrenkščia.

Viduje X2 yra toks pats BMW kaip ir visi kiti. Viskas aišku, prietaisai – po ranka, niekur nedingo ir premium segmento sukuriamas kokybės pojūtis. Nemažai vietos ant galinių sėdynių. Ir labai daug bagažinėje. Dėl priekinių varančiųjų ratų bagažinės grindis gamintojai galėjo nuleisti gerokai žemiau, dėl to ji prilygsta net mažiems vienatūriams. Tiesa, bavarai planuoja hibridines versijas, matyt, toje papildomoje ertmėje po bagažinės grindimis bus sumontuoti akumuliatoriai.

BMW X2 kainuoja daug, bet atrodo šauniai ir važiuoja gerai, tačiau kitaip, nei įprasta važiuoti su BMW. Slidžiuose lietuviškuose keliuose jis saugesnis už kitus galu varomus automobilius, lengviau sukalbamas, lengviau perprantamas ir atleidžiantis klaidas, bet vis dar sugebantis suteikti vairavimo džiaugsmą.

Grožio kaina

Savo X2 vertinimą irgi pradėsiu nuo kainos. Bazinė automobilio kaina 40 tūkst. eurų, o pasaulinėje automobilio reklaminėje kampanijoje sakoma, kad tai jauniems pirkėjams skirtas automobilis. Lietuvoje tai sunkiai įsivaizduojama, tad pardavėjams teks pasukti galvą, kaip rinkai pristatyti šį, sutinku, jaunatvišką, tačiau Lietuvos jaunimui sunkiai įkandamą automobilį. Mūsų bandytos versijos bavarų inžinierių kūrinyje dar buvo sumontuota papildomos įrangos už 17 tūkst. eurų. Ko gero, smagiausia palyginti porą eilučių iš papildomos įrangos sąrašo – už sportinę automatinę pavarų dėžę su dviguba sankaba teks pakloti 160 eurų, o už M galinį spoilerį – 260 eurų. Kaip jau minėjo Egidijus, automobilis stilingas, tad, matyt, tenka sutikti, kad išvaizdos pagražinimai nebus pigūs. O grožis reikalauja aukų. Finansinių.

Beje, automobilis gražus, liaupsių verta ir automobilio galinė dalis. Akys kliūna už jau aptarto galinio statramsčio – atsimenamas Wilhelmo Hofmeisterio sumanymas įklijuoti ženkliuką. Visas automobilių siluetas vertas liaupsių, tai tikrai vienas gražiausių šio metų BMW. Gali būti, kad tradicinių BMW sedanų gerbėjams šis, pavadinčiau jį SUV Gran Coupe, nepatiks, tačiau atsiras ir tokių, kuriems tai bus gražiausias bavarų kūrinys. Bet BMW visuomet buvo tituluojamas vairuotojo automobiliu, tad skirti daug eilučių jo išvaizdos aprašymui tiesiog neverta.

194 AG pasiekiantis variklis priekiniams varantiesiems ratams perduoda galią, kurios kartais atrodo net per daug, tad įtempus rankų raumenis reikia bandyti išlaikyti automobilį tiesioje trajektorijoje. Tačiau bent jau kol kas silpnesnio variklio gamintojas nesiūlo, belieka laukti, kada rinkoje pasirodys hibridinė šio automobilio versija.

Įvertinimas 8,5 iš 10

Pliusai. Išvaizda, valdymo savybės, erdvė viduje.

Minusai. Priekiniai varantieji ratai. Ant sniego BMW turi stoti skersas. Didelė kaina.

BMW X2

Ilgis/plotis/aukštis (mm)

4 360/1 824/1 526

Bazinio modelio kaina

40 268 Eur

Bandyto modelio kaina

58 057 Eur

Maks. greitis

227 km/h

0–100 km/h

7,7 sek.

Degalų sąn.

5,5 l/100 km

Svoris

1 535 kg

Variklis

1 998 cm3 benzininis

Maks. galia

192 AG esant 5 000–6 000 aps./min.

Sukimo mom.

280 Nm esant 1 350–4 600 aps./min.

Pavarų dėžė

Automatinė 7 pavarų 2 sankabų

Varantieji ratai

Priekiniai


Karolis Raišys

Ralio lenktynininkas Karolis Raišys kasdien vairuoja seną BMW automobilį. Jis – romantikas, labiau už viską vertina emocijas prie vairo. Jis geriausiai įvertins, ko vertas priekiu varomas automobilis.

„Keturi ratai“: Karoli, kokie įspūdžiai pavairavus priekiu varomą BMW?

Karolis Raišys: Keisčiausia, kad geri. Prieš akis matydamas BMW ženkliuką, iš automobilio tikiesi kiek kitokios reakcijos – labai keista, kai akceleratorius tampo vairą, bet gal aš esu atpratęs nuo priekiu varomų mašinų. Nepaisant to, priekiniai varantieji ratai nuotaikos nesugadino. Aš X2 vertinčiau kaip saugiai vairuojamą BMW.

4R: BMW visada pabrėžia sportiškas vairavimo savybes, ar tau jų čia pakako?

K. R.: Vairavimo savybės mane pradžiugino. Ypač, kaip SUV, o man labai nepatinka SUV automobiliai. Kad tai SUV, matai tik į jį įsėsdamas, kai pradedi važiuoti, jis važiuoja kaip didelis hečbekas. Jame pakanka ir komfortiškumo, ir sportiškumo. Šis automobilis leidžia įsitraukti į vairavimą, ir tai man patinka.

4R: O kas nepatiko?

K. R.: Priekiniai varantieji ratai. Jie man ir patiko, ir nepatiko. Juk visa BMW istorija – užpakaliniais ratais varomi automobiliai. Aš pats prie BMW vairo sėdau vien dėl to, kad jis varomas galu. O šiame modelyje to nėra. Bet niekas nėra amžina.

Sako, kad BMW pirkėjai yra šiek tiek išskirtiniai žmonės, juos perka išskirtinis kontingentas, ir jie tokį priekiu varomą automobilį turėtų atmesti. Tačiau iš to, ką matau gatvėse, labai retam BMW vairuotojui reikia galinių varančiųjų ratų. Priekiu varomas automobilis yra saugesnis.

4R: Kam galėtum rekomenduoti tokį automobilį?

K. R.: Nežinau, tarp kokių konkurentų jis žaidžia ir kaip lygiuojasi kainomis, bet manau, kad tai visiškai nesvarbu. Tai nėra superautomobilis, bet jis sukurtas teikti emocijas. Ir pagal tai, kokį įvaizdį X2 suteikia visiškai nesugadindamas praktiškumo, tai yra labai gerai. Kuriems patinka stilius, mėgsta įsijausti į vairavimą, tai yra geras pasirinkimas.