Ar kada nors pasvajojote apie nuosavą Formulės 1 bolidą? Jeigu taip – galite šią svajonę išpildyti. JAV įkurta kompanija „TDF“ parduoda bolidą, kuris, anot gamintojų, net 95 procentais panašus į Formulėje 1 naudojamus automobilius.
Bolidas sukurtas ant 2011–2012 metų Formulės 1 važiuoklės. Keturių cilindrų V8 variklis generuoja 600 AG, todėl automobilyje pasijusite lyg tikras lenktynininkas. Bolidui buvo suteiktas „TDF-1“ vardas, o jo korpusui panaudotas tikro „Marussia“ komandos bolido anglies pluošto korpusas.
Tačiau parduodamame bolide atlikta ne viena korekcija. „TDF-1“ įstatytas 1,8 litro variklis su turbokompresoriumi, o tai padaryta dėl patvarumo. Šiame bolide prieš tai puikavosi 2,4 litro V8 variklis, tačiau jį nuspręsta pakeisti dėl galimų dažnų gedimų važiuojant didelėmis apsukomis.
Tačiau mažesnis variklio tūris nereiškia, kad bus mažesnis džiaugsmas vairuoti šį bolidą. Tachometrui pasiekus 9000 aps./min. automobilis į laisvę paleis visus 600 arklių. Maža to, iki 100 km/val. įsibėgėsite vos per 2 sekundes.

Kitaip nei įprastuose Formulės 1 boliduose, „TDF-1“ variklį galima užvesti iš vidaus, kadangi automobilyje yra sumontuotas starteris. Įprastuose Formulės 1 boliduose starteris yra išorinis, o prieš užvedant dar reikia pašildyti alyvą ir aušinimo skystį.
Gamintojas sako, kad su įmontuotu keturių cilindrų varikliu automobilis galės nuvažiuoti 3 tūkst. kilometrų. Įveikus tiek kilometrų, teks automobilį atvežti apžiūrai. Tačiau net ir tai yra nemažai, nes įprastai Formulės 1 bolidai tarnauja mažiau nei 20 valandų.
Teigiama, kad bolidas be skysčių sveria tik 600 kilogramų. Galios santykis, tenkantis vienam kilogramui, tikrai įspūdingas – 1 kilogramui tenka 1 arklio galia. Palyginimui, 1001 AG turinčio ir 1888 kg sveriančio „Bugatti Veyron“ santykis tėra 1 arklio galia 1,9 kilogramo. Paprasčiau tariant, „TDF-1“ dvigubai geriau išnaudoja galią nei greičiausias lengvasis automobilis.
„TDF-1“ taip pat turi Formulėje 1 naudojamą DRS sistemą, kuri atidarius posparniui numažina galiniai daliai tenkančią prispaudžiamąją galią, todėl automobilis gauna mažesnį oro pasipriešinimą ir gali važiuoti greičiau.

Maža to, naujasis bolido savininkas gaus ir specialius kursus, kaip vairuoti Formulės 1 bolidą. Taip pat savininkas bus įtrauktas į „vairuotojų dienas“, kurias kompanija TDF rengs Barselonos ir Pal Ricard trasose.
Iš viso bus parduoti trys ant „Marussia“ bolido bazės pagaminti „TDF-1“ ir du pagaminti ant „Sauber“ bazės. Tiesa, tokią prekią sau leisti galės tikrai ne kiekvienas. Bolido kaina siekia daugiau nei 1,7 mln. eurų. Nereikėtų pamiršti aptarnavimo ir eksploatacijos kainų, kurios nors ir atrodys mažesnės už įprastų Formulės 1 bolidų, tačiau vis tiek sudarys nemenką sumą.
Parengė Paulius Vaitekėnas