captcha

Jūsų klausimas priimtas

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės priežiūros, norint kuo rečiau patirti su automobilio gedimais susijusių problemų. Jokia paslaptis, kad augant nuvažiuotų kilometrų skaičiui kemšasi oro filtrai, dėvisi stabdžių trinkelės ir tamposi trapeciniai diržai. Visgi tam tikriems automobilio gedimams lemtingos įtakos gali turėti konkretūs ydingi vairuotojo įpročiai arba aplaidumas. 
E. Genio/LRT nuotr.
E. Genio/LRT nuotr.

Kad automobilis tarnautų kuo ilgiau, nevalia pamiršti keturių toliau išvardytų taisyklių, akcentuoja „Car and Driver“. 

1. Plaukite

Automobilio plovimas nėra vien rūpestis, kad jis gražiai atrodytų. Plaunant pašalinamas purvas, galintis sukelti koroziją, todėl ilgėja transporto priemonės ilgaamžiškumas.

Kėbulą nuo kenksmingų aplinkos sąlygų saugo dažai, tačiau iš apačios tyškantis vanduo ir purvas daro nuolatinę žalą – užsilikus nešvarumams ima formuotis rūdys.

Dėl šios priežasties ypač svarbu plauti automobilį žiemą, kai keliai barstomi druska. Ji ne tik nutirpdo nuo asfalto ledą, bet ir išgraužia skyles metaliniame paviršiuje. Daugelyje automobilių yra nutekėjimo angos, pro kurias išteka koroziją sukeliantis vanduo, tačiau tai tikrai nereiškia, kad vien tai padės apsaugoti kėbulą nuo po žiemos išlendančių rūdžių.

E. Genio/LRT nuotr.

2. Neapsikraukite

Colinas Chapmanas, legendinės sportinių automobilių markės „Lotus“ įkūrėjas, inžinerinius savo sprendimus grindė principu „supaprastink ir neapsunkink“. Kitaip sakant, jis vadovavosi viena paprasta tiesa – kuo mažiau automobilis sveria, tuo tobuliau jis veikia.

Jei kas rytą turite į mokyklą pristatyti vaikus, nuolat tenka vežioti sunkius krovinius ar kokią nors techniką, galima spėti, kad vairuojate ne sportinį automobilį. Vis dėlto ši nuostata pasiteisina ir tada, jei sėdite prie vienatūrio, pikapo ar krosoverio vairo.

Kuo daugiau sveria automobilis, tuo didesnis krūvis tenka varikliui, transmisijai, stabdžiams ir pakabai. Nors automobiliai, aišku, pritaikyti kroviniams gabenti, bet koks papildomas svoris galop atsiliepia eksploatacijos trukmei. Todėl atsikratykite nereikalingu balastu ir vežiokitės tik tai, ką reikia. Taip pat atminkite, kad šitaip sutaupysite degalų.

E. Genio/LRT nuotr.

3. Venkite staigaus starto

Ryte paprastai skubėdami išlekiame pro duris ir įsėdę į automobilį stengiamės nieko negaišdami pajudėti iš vietos, kad kuo greičiau nuvyktume į darbą. Vis dėlto automobiliui, kaip ir jums, po ilgesnio atokvėpio staigiai startuoti nepatartina. Per kelias valandas, kol juo nevažinėjate, variklio tepalai atvėsta ir nusenka. Užvedus automobilį alyvos siurblys inicijuoja alyvos cirkuliaciją variklyje, tačiau kol sutepamos visos dalys, praeina šiek tiek laiko.

Jei vos užvedę automobilį tuoj pat pajudėsite iš vietos, tarp variklio komponentų įvyks trintis, todėl jie greičiau dėvėsis, todėl patartina bent 30–60 sekundžių palaukti, kad alyva įšiltų ir pasiskirstytų variklyje. Ši papildoma minutė pailgins variklio eksploatavimo trukmę. Visgi jei negalite gaišti nė tiek, pirmuosius kelio kilometrus pasistenkite vairuoti atsargiau ir ramiau.

E. Genio/LRT nuotr.

4. Nebijokite ribotuvo

6 000 apsisukimų per minutę yra daugelio automobilių ribinis rodiklis, tačiau vairuodami kasdien paprastai nepasiekiame net pusės normos. Šiuolaikinės transmisijos užprogramuotos taip, kad palaikytų žemą variklio apsisukimų dažnį ir taip užtikrintų efektyvų jo veikimą.

Nors didelis apsisukimų dažnis lemia greitesnį degalų eikvojimą ir didesnę komponentų apkrovą, bent kartkartėmis ribinę vertę pasiekti pravartu. Vykstant šiam procesui pašalinamos anglies sąnašos, galinčios susikaupti ant vožtuvų, droselio korpuso, įleidimo kolektoriaus ir degimo kameroje.

Nešalinama anglis gali sukelti uždegimo pertrūkių, sumažinti veikimo efektyvumą, be to, ilgainiui tampa vis sunkiau išvaloma. Kad nuosėdos nesikauptų variklyje, paleiskite jį veikti maksimaliu pajėgumu kaskart, kai nuvažiuosite po kelis šimtus kilometrų. Tik nepamirškite, kad kol variklis nepasiekęs darbinės temperatūros, to daryti jokiu būdu negalima. Nors ši procedūra ir pareikalaus degalų, variklis po jos tarnaus kiek ilgiau.

Kad ir kaip rūpintumėtės automobiliu, jo komponentai vis tiek dėvisi ir galop juos tenka pakeisti naujais. Tokiu atveju nepašykštėkite remontui ir kokybiškoms detalėms. Pigūs komponentai ir nepakankama techninė priežiūra vertinami kaip žalą sukeliantys veiksniai, o investicijos į remontą beveik visada pasirodo mažesnės nei suma už naują automobilį.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...