captcha

Jūsų klausimas priimtas

Smulkieji verslininkai: pašto pertvarka mus sužlugdys

Lietuvos paštas nutarė imtis pertvarkos – neleisti daiktų siųsti kaip laiškų, todėl dalis siuntų brangs kelis ar net keliasdešimt kartų. Tokiomis naujovėmis nepatenkinti verslininkai galvoja apie užsidarymą arba būdus taisyklėms apeiti.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Lietuvos paštas nutarė imtis pertvarkos – neleisti daiktų siųsti kaip laiškų, todėl dalis siuntų brangs kelis ar net keliasdešimt kartų. Tokiomis naujovėmis nepatenkinti verslininkai galvoja apie užsidarymą arba būdus taisyklėms apeiti.

Manoma, kad gyventojai pokyčius labiausiai pajus prieš Kalėdas, nes emigravusiems artimiesiems nebeapsimokės siųsti gardėsių ar knygų.

Lietuvos pašto teigimu, tokia prekyba pastaruoju metu auga, dauguma siuntėjų į vokus prigrūda įvairiausių daiktų iki 5 kilogramų svorio, o korespondencijos neregistruoja. Tuo metu visų siuntinių registravimas – privalomas. 

Nuo lapkričio 1-osios nutarta griežtai atskirti, kas yra laiškas.

„Atsiranda standartas. Tai reiškia, kad didelio dydžio laiškai, kuriuose buvo siunčiami įvairūs daiktai ar prekės, jie nebebus laiškai. Jie bus siuntiniai. O jų siuntimo tarifai, kurie ir dabar galioja, aišku, skiriasi nuo korespondencijos“, – teigia Lietuvos pašto tinklo tarnybos direktorė Inga Dundulienė.

Anot jos, laiškas bus tai, kas laisvai telpa į pašto dėžutę. Storesnės nei 2 centimetrų siuntos bus laikomos siuntiniais. Šių kainos, palyginti su laiškų, gerokai didesnės.

Siuntimo kaina gali siekti pusę prekės vertės

Už galvų susiėmę ir savo dirbinius internete parduodantys smulkieji verslininkai – pašto naujovė smarkiai išpūs jų gaminių kainą. Žmonės išsigandę ir sako, kad belieka užsidaryti.

Suknutes krikštynoms, pirmajai komunijai ar gimtadieniams vilnietė Urtė Čybaitė siuva iš lietuviško lino, o prekiauja internete. Rankų darbą vertinančių pirkėjų moteris randa visame pasaulyje.

Savus gaminius, kurie sveria iki 500 gramų, siuvėja pirkėjams siunčia voke kaip smulkią korespondenciją. Laiškas – būtinai registruotas. Tai esą garantija, kad klientas daiktą tikrai gavo –kitaip galėtų pameluoti ir pareikalauti dar vieno. 

Smulkieji verslininkai skaičiuoja, kad nesuvyniojus gaminio iki reikiamo plonumo, pavyzdžiui,  suknelės siuntimas atsieis pusę jos kainos.

„Mano suknelė kainuoja apie šimtą litų, o siuntimas – 18 Lt. Dabar pagal naują tvarką siuntinukas į Ameriką kainuos 60 Lt, į Australiją – 80 Lt, o į Europą – 50 Lt. Tai kas pirks mano gaminį, jeigu siuntimo kainos yra nekonkurencingos su užsienio gamintojais, nes yra, kas prekiauja rankdarbiais ir kitose šalyse“, – piktinasi U. Čybaitė

Paštas siūlo išeitį, už kurią smulkieji negalėtų sumokėti

Lietuvos pašto teigimu, verslininkai gali sudaryti su juo sutartis ir visos siuntos kainuos kitaip nei universalioji pašto paslauga gyventojams. Smulkieji verslininkai sako, kad tai tinka tik stambioms bendrovėms, kurios iš anksto žino, kiek siuntų siųs ir jos neturi problemų sumokėti avansą.

„Ką darysiu? Užsidarysiu arba nedėliosiu į dėžutes – pakuotė bus negraži. Spausiu, sėsiu ant tų siuntinių, apvyniosiu lipnia juosta, kad pratilptų pro 2 centimetrus, kaip jie reikalauja“, – į naująją tvarką reagavo U. Čybaitė.

Lietuvoje kainos – žvėriškos

Pragyvenimui taip užsidirbančių žmonių teigimu, įvesdamas apribojimus, paštas susiaurina siuntų diferencijavimą – arba laiškas, arba siuntinys – nelieka viduriuko. O paslaugų kainos, palyginti su kitomis šalimis, anot veltinio amatininkų gildijos, – žvėriškos. Tokių nėra niekur kitur.

„Tai – monopolis. Labai daug lietuvių turi giminaičius užsienyje. Močiutės yra čia, anūkai yra ten. Močiutė perka šokoladą, siunčia anūkui. Ji to šokolado iš viso nepirks ir niekada nesiųs, jei paslaugos kaina bus 52 Lt. Reiškia, verslininkas neparduos. Vadinasi – nesumokės mokesčių valstybei“, – naują tvarką neigiamai vertina Lietuvos veltinio amatininkų gildijos pirmininkė Inga Samušienė.

Smulkiųjų verslininkų teigimu, dalis gyventojų dėl naujovės tikrai nukentės, o jie patys galvoja apie bandymą kooperuotis. Tuomet atsirastų niša naujam siuntimo paslaugų teikėjui. Bet tada esą pats Lietuvos paštas prarastų dalį pajamų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...