captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Žinių amžius“: išmaniosios technologijos. Kiek jų reikia mokiniui ir mokytojui?

„Žinoma, yra Lietuvoje pažangių mokyklų, turinčių po vieną išmaniąją klasę, bet jų vienetai. Visose mokyklose turėtų būti nors po vieną išmaniąją klasę ir po kokius penkis naujausius technologinius įrenginius.“
Iš kairės:  mokytojos Jūratė Valatkevičienė<br> Alina Dėmedienė<br> Rasa Alaburdienė.
Iš kairės: mokytojos Jūratė Valatkevičienė
Alina Dėmedienė
Rasa Alaburdienė.

Kai kurie švietimo sistemos darbuotojai praranda viltį, kad vyresnio amžiaus pedagogai pajėgs moksleivius ugdyti naudojant išmaniąsias technologijas. Kiti teigia, kad interaktyvios lentos, planšetiniai kompiuteriai ir kiti įrenginiai prieinami ne visiems moksleiviams ir pedagogams, šiuolaikinių technologijų mokyklose trūksta arba jų iš viso nėra. Taip švietimo sistemoje randasi nelygios sąlygos ir galimybės. Dar kiti tvirtina, jog reikia atgaivinti neformalųjį švietimo ugdymą, popamokinius būrelius, kuriuose vaikai galėtų geriau pažinti naująsias technologas, ugdyti kūrybiškumą ir kitus gebėjimus.

„Žinoma, yra Lietuvoje pažangių mokyklų, turinčių po vieną išmaniąją klasę, bet jų vienetai. Švietimo sistemos darbuotojų tikslas turėtų būti rūpestis visos Lietuvos moksleiviais. Visose mokyklose turėtų būti nors po vieną išmaniąją klasę ir po kokius penkis naujausius technologinius įrenginius“, – sako Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos prezidentė ir Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytoja ekspertė Rasa Alaburdienė.

„Naujausiųjų technologijų trūksta ir aukštosiose mokyklose. Mes iš pedagogų labai daug reikalaujame. Tačiau, koks į mokyklas gali ateiti pedagogas, jei jis nėra išmokytas dirbti, rengti pamokų su išmaniosiomis technologijomis?“, – klausia IT švietimo ugdymo mokyklos ir Vilniaus jėzuitų gimnazijos informatikos ir matematikos mokytoja Jūratė Valatkevičienė.

„Prieš rengiant geras iniciatyvas, reikėtų į diskusijas kviesti specialistus iš Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos bei kitų švietimo institucijų atstovus. Manyčiau, kad ne vien tik ministerijos darbuotojai turėtų nustatyti, ko reikia mokykloms, nes kartais „pašaliniai“ mato daug plačiau ir gali pasiūlyti naudingų sprendimų, kad ir dėl mūsų vaikų neformalaus ugdymo“, – įsitikinusi KTU Panevėžio instituto Technologijų fakulteto IT centro direktorė Alina Dėmedienė.

„Vaikai naudodamiesi naujausiomis technologijomis daug ką patys atranda, tačiau ne viską. Todėl į pagalbą turi ateiti gerai paruošti mokytojai. Vaikų įgūdžius ir kūrybiškumą informacinių technologijų srityje galima lavinti popamokiniuose būreliuose. Kitaip tariant, reikia atgaivinti neformalųjį ugdymą“, – mintimis dalijasi Andrius Plečkaitis, projekto moksleiviams „Patinka“ ir asociacijos “Infobalt“ inovacijų vadovas.

Ved. Jolanta Jurkūnienė.

„Žinių amžius“ trečiadienį, spalio 2 d., 16.03 val. ir 20.20 val. per LRT RADIJĄ.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Anonsai

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...