captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Dešimt balų“: ar gali būti geras mokytojas be pedagoginio išsilavinimo?

Kasmet randasi keliasdešimt jaunų žmonių, kurie baigę ne pedagogines studijas, o, tarkime, prestižines politikos mokslų, ekonomikos, vadybos ar inžinerijos studijas panūsta tapti mokytojais. Ar galime patikėti savo vaikus žmonėms, kurie nėra ragavę teorinių pedagogikos mokslų?   
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigose mokosi 344 tūkst. mokinių. Juos moko beveik 34 tūkst. pedagogų. Daugiau nei dviejų trečdalių visų bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų darbo stažas siekia 15 ir daugiau metų. 

Bet, kaip rodo Lietuvos statistikos departamento duomenys, iš visų mūsų profesinių bendruomenių nepasitenkinimą savo profesiniu gyvenimu dažniausiai išsako ne kas kitas, o pedagogai: beveik 99 proc. visų Lietuvoje nuo 2000-ųjų iki šių metų vykusių streikų organizavo skirtingos švietimo profsąjungos. 

Pagaliau retas iš visų kasmet (ankstesniais metais) maždaug 5–6 tūkst. pedagogikos studijas baigusių jaunuolių, o pernai iš apie 2800 alumnų rinkosi darbą mokykloje. 

Kita vertus, kasmet randasi keliasdešimt jaunų žmonių, kurie baigę ne pedagogines studijas, o, tarkime, prestižines politikos mokslų, ekonomikos, vadybos ar inžinerijos studijas panūsta tapti mokytojais. 

Ar galime patikėti savo vaikus žmonėms, kurie nėra ragavę teorinių pedagogikos mokslų? 

Ką šie žmonės daro kitaip, kad geba prakalbinti ir sužadinti norą siekti žinių net didžiausius padaužas? 

Laidoje dalyvaus programos „Renkuosi mokyti“ vadovė Gabrielė Characiejienė ir šios programos alumnai: Vilniaus Filaretų pradinės mokyklos mokytoja Rasa Majienė bei Tauragės „Versmės" gimnazijos mokytojas Dalius Miknevičius. 

Vedėja Jonė Kučinskaitė.

„Dešimt balų" rugpjūčio 27 d., ketvirtadienį,16.05 val., kartojama 20.20 val. per LRT RADIJĄ.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Anonsai

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...