captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Ryto allegro“: apie kūną kine

„Lietuviškas kinas ypatingai anksčiau buvo pusiau nebylus ir kūnas jame atliko ypač didelį vaidmenį, vos ne kaip pagrindinis instrumentas. Dabar ta instrumentika tarsi susiaurėjusi, ir kūno erotizmas, o ne kūnas kaip meno buveinė, vis dėlto dominuoja.“
Akimirka iš praėjusių metų Kino stovyklos. Dainiaus Makūno nuotr.
Akimirka iš praėjusių metų Kino stovyklos. Dainiaus Makūno nuotr.

„Lietuviškas kinas ypatingai anksčiau buvo pusiau nebylus ir kūnas jame atliko ypač didelį vaidmenį, vos ne kaip pagrindinis instrumentas. Dabar ta instrumentika tarsi susiaurėjusi, ir kūno erotizmas, o ne kūnas kaip meno buveinė, vis dėlto dominuoja“, – sako Goda Grigolytė-Lučiūnienė, viena kino stovyklos „Kinas ir kūnas“ organizatorių.

„Yra sakančių, kad pusryčiai lovoje yra atgyvena, bet vis tiek yra tūkstančiai žmonių, pusryčiaujančių lovoje. Taigi ir operetė taip pat turi ir turės savų nenuilstamų gerbėjų, kad ir kaip skeptikai besistengtų išbraukti šį žanrą“, – pastebi XVII tarptautinio festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“, šiemet skirsiančio ypatingą dėmesį operetės žanrui, organizatorius, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas Ramūnas Kaubrys.

Kultūros savaitraščių apžvalga: „Šiaurės Atėnai“, „Nemunas“ ir  „Literatūra ir menas“.

„Literatūroje šiandien pasigendu nuoseklaus pasakojimo, siužeto eigos. Nepatikėsite, bet pastebiu, kad mano studentams vis sunkiau papasakoti logišką istoriją“, – sako Vasaros literatūros seminaruose kūrybinio rašymo mokymus vedantis Kroatijoje gimęs, Kanadoje gyvenantis rašytojas Josipas Novakovičius.

„Dar prieš diskusiją apie pornografiją, mes svarstėme, ar „Nimfomanė“ jau yra precedentas kalbėti apie tai. Ir ar tas kūnas pastaruoju metu nėra pernelyg mūsų kinematografijoje suvokiamas tik per erotiškumo prizmę, ir ar nėra užmirštami kiti dalykai. Atsigręždami į lietuviško kino tradiciją, matome visai ką kitą, mūsų kinas ypatingai anksčiau buvo pusiau nebylus ir kūnas jame atliko ypač didelį vaidmenį, vos ne kaip pagrindinis instrumentas. Dabar ta instrumentika tarsi susiaurėjusi, ir kūno erotizmas, o ne kūnas kaip meno buveinė, vis dėlto dominuoja“, – sako Goda Grigolytė-Lučiūnienė, viena kino stovyklos „Kinas ir kūnas“ organizatorių. Pokalbis apie VšĮ „Meno avilys“ rengiamą kasmetinę stovyklą kino bendruomenei, kūno kine sąvoką ir kontraversišką pornografijos temą su stovyklos organizatorėmis Lina Černiauskaite ir Goda Grigolyte-Lučiūniene, režisieriumi Mantu Kvedaravičiumi ir kino kritiku Luku Brašiškiu.

Ved. Austėja Kuskienė.

„Ryto allegro“ liepos 25 d., penktadienį, nuo 08.08 iki 10.00 val. per LRT KLASIKĄ.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1343267437

 

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Anonsai

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...