captcha

Jūsų klausimas priimtas

Administracinė informacija

Sociologiniai tyrimai: kaip Lietuvos gyventojai vertina LRT?

LRT, kaip žiniasklaidos priemonės, veiklą teigiamai vertina daugiau kaip 74 procentai Lietuvos gyventojų. Tai atskleidė 2018 m. gegužės 8 - 18 dienomis bendros Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai” atlikta Lietuvos gyventojų apklausa. Palyginti su analogiška apklausa, vykusia prieš pusmetį (praėjusį lapkritį), teigiamai vertinančių LRT veiklą sumažėjo 2 procentiniais punktais, o per paskutinius metus teigiamų vertinimų sumažėjo 5 procentiniais punktais (lyginant su 2017 m. balandžio – gegužės mėn. apklausos rezultatais). Tam įtakos galėjo turėti viešojoje erdvėje LRT gaubiantis neigiamas fonas, susidaręs praėjusį rudenį Seimo narių grupei pradėjus kelti klausimus dėl LRT skaidrumo ir finansinės veiklos. Sausį Seime buvo suformuota speciali komisija LRT veiklai tirti, jos išvados bus skelbiamos rugsėjo pabaigoje.  

Respondentams buvo pateikta kortelė su 7 žiniasklaidos grupių sąrašu ir buvo prašoma pasakyti, kurios savybės labiausiai joms tinka. Vertinant galima buvo pasirinkti vieną arba kelias žiniasklaidos grupes. Vertintų žiniasklaidos grupių sąrašas: 1) LRT grupė (LRT TELEVIZIJA, LRT KULTŪRA, LRT RADIJAS, LRT KLASIKA, LRT OPUS, LRT.LT); 2) LNK grupė; 3) TV3 grupė; 4) „Lietuvos ryto“ grupė; 5) „15 min“ grupė; 6) „Delfi“ grupė; 7) M1 grupė.

Savybių sąrašas, pagal kurias reikėjo įvertinti žiniasklaidos grupes: 1) operatyvumas (operatyvios žinios, naujausios aktualijos); 2) patikimumas (pasitiki jų pateikiama informacija); 3) objektyvumas (pateikdami informaciją, išklauso visas puses); 4) žiūrovų ugdymas (rūpinasi visuomenės švietimu, suteikia naujų žinių); 5) modernumas (šiuolaikiškos technologijos ir laidos, naudoja išmaniąsias programėles); 6) kultūros puoselėjimas.  

Kaip parodė gegužės pradžioje vykusi apklausa, geriausiai tarp visų 7 žiniasklaidos grupių LRT grupė vertinama pagal 5 savybes iš 6 – tai kultūros puoselėjimas (69% suaugusių  Lietuvos gyventojų mano, kad tokia savybė tinka LRT grupei), žiūrovų ugdymas (54%), patikimumas (44%), operatyvumas (42%) ir objektyvumas (37%).

Pažymėtina, kad per paskutinius 6 mėnesius pablogėjo visų 7 žiniasklaidos grupių vertinimai pagal patikimumą ir objektyvumą.

Pastarojoje, gegužę vykusioje, apklausoje LRT veiklą teigiamai kiek daugiau vertina moterys (78%), 30-49 metų žmonės (77%), gyvenantys rajonų centruose ir mažesniuose miestuose (78%), respondentai su aukštuoju išsilavinimu (81%), pensininkai (77%) bei specialistai ir tarnautojai (78%), lietuvių tautybės gyventojai (76%), dirbantys valstybiniame sektoriuje (77%).

Šį ir ankstesnius sociologinius tyrimus galite rasti čia:

2018 m. gegužė

2017 m. gruodis

2017 m. gegužė

2016 m. lapkritis

2016 m. gegužė

2015 m. gruodis

2015 m. gegužė

2014 m. spalis

2014 m. balandis

2013 m. spalis

Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...